• Mikabella

Stegräknare!

...Nu ska jag ha min stegräknare på mig hela tiden! Är ju jätte intressant att se hur många steg man tar per dag! Hur många tar du? Hur många steg resulterar din 2 timmars promenad i? Hur många steg tar du egentligen på jobbet? Började imorse och är nu uppe i 2486 steg...10000 per dag var det väl som rekomenderades ?

• Svar på tråden Stegräknare!
  • Lunia

Aha låter ju som något vettigt, men lite försent för min del! Bara 5 dagar kvar till bröllopet!
    Har hållt vikten men inte gått ner! *suck* Men men klänningen passar ju iaf!

• tonårsmorsa

Hur många steg i veckan satsar ni på? Själv har mitt mål pendlat mellan 50000-100000. Tyvärr har jag inte lyckats så bra sista veckorna (mycket stillasittande arbete), men nu är det äntligen semester så fr.o.m. i morgon siktar jag på att nå mitt gamla mål på 100000 steg i veckan. Någon som antar utmaningen?

• wienna

Mitt mål denna veckan var 119.000 steg, dvs i genomsnitt 17.000 steg om dagen. Fram tills nu (och nu blir det ju inte så många fler steg idag!) har det blivit 123.156 trots en ganska slapp helg.

Jag tar samma mål nästa vecka, hinner inte öka mängden nu så här tätt inpå bröllopet.

• Lunia

Mitt dags mål har varit 13.000 det går för det mesta (dock inte de senaste 2 veckorna). Det blir väl ca 90.000 steg i veckan!

• tonårsmorsa

Ok, då får vi peppa varandra och se hur det går. Vill inte höja målet även om det nu finns tid till promenader (har haft inflammation i hälsenan tidigare i år), så jag ökar succesivt. Håller föresten på och provar ut masaiskor, tar bra på magmusklerna när man går.

• Mikabella

jag går o springer så mycket jag bara hinner brukar landa runt 60000-100000 i veckan. Vi brukar räkna in all aktivitet som håller på längre än 15min och som höjer pulsen

nu ska jag åka till Gbg snart o ta lite "hemliga" kort till min blivande man... Får bli en löprunda när jag kommer hem ikväll...Önska mig lycka till, lite nervös börjar jag bli...Fast det ska bli roligt

• Lunia

Så många steg har det inte blivit idag men jag har minnsan jobat på ändån, skyfflat jord och stenmjöl och slipat mm. Så det känns inte så hemst att det är få steg idag!!

Har hämtat hem min kläning idag också Jag ser inte stor ut iaf!

• Mikabella

Grattis!

Skyffling är ju super effektiv tränning! Ush höll självpå i trädgården för någon vecka sedan o jag kände det verkligen i hela kroppen dagarna efter!

Lunia skrev 2008-07-07 19:55:16 följande:
    Så många steg har det inte blivit idag men jag har minnsan jobat på ändån, skyfflat jord och stenmjöl och slipat mm. Så det känns inte så hemst att det är få steg idag!!Har hämtat hem min kläning idag också Jag ser inte stor ut iaf!
Svar på tråden Stegräknare!