• Mikabella

Stegräknare!

...Nu ska jag ha min stegräknare på mig hela tiden! Är ju jätte intressant att se hur många steg man tar per dag! Hur många tar du? Hur många steg resulterar din 2 timmars promenad i? Hur många steg tar du egentligen på jobbet? Började imorse och är nu uppe i 2486 steg...10000 per dag var det väl som rekomenderades ?

• Svar på tråden Stegräknare!
  • Jessyt

mikabella: vad duktig du är. tycker att du ska räkna med cykelturerna till och från jobbet, det är ju träning det med.
    men låt inte det gå överstyr så att du inte blir helt beronde av det,bara tänker steg hela tiden.
    själv blev det ingen promenad imorse,men cyklade till jobbet.ska iväg och träna ett konditionspass så det blir nog ett par steg där

• Mikabella

Ska försöka att inte bli beroende...eller iaf inte helt beroende. Är så roligt att gå ju! Och jag har börjat springa oxå! Är så impa av mig själv!

Är nu uppe i 43569 steg! Wow! Hur går det för er?

• Jessyt

mikabella, hur många dagar är det då du har gått?

• Mikabella

Haha denna veckan har det blivit lite extremt..Försöker iof att gå/aktivera mig till 15000 steg per dag.

Har gått sedan tisdagen och har till på fredag på mig Kommer gå som en dans. Har ju bara 16431 steg kvar! 12000 ikväll när jag går hem från jobbet och så har jag en morogn runda på 6800 steg som jag brukar gå på morgonen. Inte går jag ner i vikt det minsta iaf! Helt sjuk vad vågen och måttbandet vägrar att röra på sig....

• Jessyt

det är jätte bra, jag siktar på 20000 steg om dagen.hade tänkt träna nu ikväll men har precis fått min mens och har så jävla ont så det blir ingen träning,kanske en promenad senare.

Mikabella skrev 2008-06-26 17:57:18 följande:
    Haha denna veckan har det blivit lite extremt..Försöker iof att gå/aktivera mig till 15000 steg per dag. Har gått sedan tisdagen och har till på fredag på mig Kommer gå som en dans. Har ju bara 16431 steg kvar! 12000 ikväll när jag går hem från jobbet och så har jag en morogn runda på 6800 steg som jag brukar gå på morgonen. Inte går jag ner i vikt det minsta iaf! Helt sjuk vad vågen och måttbandet vägrar att röra på sig....
  • wienna

Hej allihop! Jag har också hamnat i "stegräknar-träsket" och tänkte smita in i den här tråden.

Jag har haft min stegräknare sedan början av maj. Mitt mål för maj var 10.000 steg om dagen i genomsnitt (det osm rekommenderas för allmänt välbefinnande). Detta bara för att komma igång lite och ta reda på hur mycket jag går normalt och vilke knep man kan ta tilli vardagen för att få fler steg.

För juni har mitt mål varit i genomsnitt 15.000 steg om dagen. T.o.m. igår hade jag i snitt 13.577 steg (räknat på 30 dagar)så det kommer ju inte heller att blinågot problem.

Nu har jag växlat upp och satt ett svårt mål för juli. 15.000 steg plus någon annan aktivitet (ridning och cykling i huvudsak) eller 20.000 steg om jag inte utövar någon annan sport. Jag har min stegräknare på mig hela dagarna men räknar bara steg, dvs annan sport går på ett annat "konto".

• Lunia

Kan ju säg att jag troligtvis inte kommer komma upp i de 60 men jag kämpar på! Givetvis ska cykling å annan motion där man inte kan använda stegräknaren räknas! Använder ju omvandlings tabellen. Men jag tycker däremot inte att diska å sånt vardagliga ( som också kan omvandlas) ska räknas! Alltså sex steg räknas inte hller

• Mikabella

Exakt min tanke! Kämpa på min vän! Kan ju retas lite o säga att jag är uppe i 57562 steg Bara en liten runda imorgon så är saken biff!

Nästa vecka kan vi väl nöja oss med 60000 måndag tom söndag. Denna veckan blev ju extrem!... ´men det var en roligt utmaning! Tack för motivationen!! Kramar!!

Välkommen Wienna! Österrikes huvudstad?

Lunia skrev 2008-06-26 21:32:48 följande:
    Kan ju säg att jag troligtvis inte kommer komma upp i de 60 men jag kämpar på! Givetvis ska cykling å annan motion där man inte kan använda stegräknaren räknas! Använder ju omvandlings tabellen. Men jag tycker däremot inte att diska å sånt vardagliga ( som också kan omvandlas) ska räknas! Alltså sex steg räknas inte hller
  • Mikabella

Exakt min tanke! Kämpa på min vän! Kan ju retas lite o säga att jag är uppe i 57562 steg Bara en liten runda imorgon så är saken biff!

Nästa vecka kan vi väl nöja oss med 60000 måndag tom söndag. Denna veckan blev ju extrem!... ´men det var en roligt utmaning! Tack för motivationen!! Kramar!!

Välkommen Wienna! Österrikes huvudstad?

Lunia skrev 2008-06-26 21:32:48 följande:
Svar på tråden Stegräknare!