• TotteLisa

Verkar det snålt?

Vi har funderat mycket på vad vi skulle önska oss i bröllopspresent och ingenting dyker upp. Saken är den att vi har allt vi behöver, då vi sitter i en 3:a och har inte plats med mer.

Så, det enda vi kunde komma på var pengar, först tänkte vi att folk skulle kunna sätta in valfri summa på ett konto.
    Sen funderade vi på om man skulle ha kuvert istället, alltså att folk kanske betalar en summa för sig.

Jag tycker det känns som en bra idé då många hatar att behöva leta present och har då allt klart för en ganska liten summa, samtidigt som vi får en så ovärderlig gåva, vår bröllopsdag.

Min fundering är bara om det verkar snålt????

Är det någon som haft så här att ha kucert och vad tyckte i så fall gästerna om det??

• Svar på tråden Verkar det snålt?
  • alexochandreas

Vi hittade en rolig dikt som i stort sett handlade om att vi inte önskade oss saker då vi har det vi behöver/får plats med och att det är mer än tillräckligt med deras närvaro men om dom nu skulle vilja ge något ändå så var ett bidrag till bröllopsresan vad vi ville ha!!! Vi hade med den i inbjudan och har bara fått positiva reaktioner....får se på lördag...... Är du inresserad skriver jag ner den till imogon!

• DrömmenSomBlevSann

Vi har samma tanke som er, o en rolig dikt vore perfekt att få höra! Vi har hittat en redan, men den är lite onödigt lång. Vore kul att läsa eran.

Lycka till på stora dagen!!

alexochandreas skrev 2008-08-02 21:39:06 följande:
    Vi hittade en rolig dikt som i stort sett handlade om att vi inte önskade oss saker då vi har det vi behöver/får plats med och att det är mer än tillräckligt med deras närvaro men om dom nu skulle vilja ge något ändå så var ett bidrag till bröllopsresan vad vi ville ha!!! Vi hade med den i inbjudan och har bara fått positiva reaktioner....får se på lördag...... Är du inresserad skriver jag ner den till imogon!
  • anja1661

vi har tänkt ha kuvertavgift istället för pressent. hittat en jättebra dikt till inbjudningskorten!! vill nån så kan jag skicka den...

hur mycket ska man ta i avgift? vad det faktsitk kostar eller mer/mindre??

bjuder man på baren efteråt då eller har man självkostnadspris? typ 10kr/glas??

• anja1661

åhh, nu fick jag beslutsångest!!! kuvertavgift eller valfri summa?? hmm...???? tål att tänkas på.
    fördelen med kuvertavgift är att man kan räkna på exakt vad man får in, men då kanske man få negativa kommentarer....
    nackdelen med valfri summa är ju att de som betalar mer kasnke tycker att de betalar för de andra som ger mindre...eller??

ja som sagt, tåls att tänka på!!

• Hedebris

vi hade kuvertagift för kompisarna. och då förväntar vi oss absolut inte någon gåva.

350kr
    vi betalar ca 550kr per person

• Önskebrunnen

Hej!
    Tycker kuvertavgift är suveränt om man ska ha många gäster!Ingen jag känner tycker det är dåligt.
    Gästerna slipper också köpa något,eller en brudkista där man kan lägga ett bidrag...

• alexochandreas

Såhär skrev vi:
    Vår högsta önskan är att bli make och maka,
    och att släkt och vänner ska få vara med och
    bevaka.
    Vi tänkte ge ett litet tips,
    på hur ni problem med en eventuell gåva löser vips.
    Vi har grubblat och funderat,
    och vårt hushåll grundligt studerat.
    Man kan snabbt konstantera att vi inte behöver mera!
    Er närvaro är nog, men om ni mer än vår dag vill hylla,
    en slant till en bröllopsresa vår framtid kan förgylla!

Också ganska lång men jag tyckte den var så bra när jag såg den..

• anja1661

VI HAR BESTÄMT OSS FÖR ATT BJUDA ALLA GÄSTER ISTÄLLET FÖR KUVERTAVGIFT. JA, DET BLIR DYRT MEN VI GIFTER JU OSS BARA EN GÅNG OCH DÅ VILL VI HA ALLT PERFEKT!!

VI HAR JU TUR ATT VI FÅR IN MASSA PENGAR FRÅN DIV STÄLLEN NU EFTER SOMMAREN SOM VI KAN LÄGGA UNDAN. VI KOMMER FÅ IN 20 SÅ DET ÅTERSTÅR "BARA" CA 20 TILL...

VI KOMMER ÖNSKA OSS ETT BIDRAG I VALFRI VALÖR ISTÄLLET...PÅ DET SÄTTET KAN VI ANTINGEN ÅKA UTOMLANDS ELLER BETALA DET VI EV MÅSTE LÅNA AV SAMBONS MAMMA...BEROENDE PÅ HUR MYCKET VI FÅR IHOP NU INNAN...

• sandybee

Skriv gärna ner den! Vill också ha!

alexochandreas skrev 2008-08-02 21:39:06 följande:
  • sandybee

Såg nu precis att du redan gjort det ;)

sandybee skrev 2008-08-05 11:45:16 följande:
    Skriv gärna ner den! Vill också ha!
  • Dsy04

har ni råd att betala middagen så tycker jag att ni ska stå på det sjjälva o sen
    efterssom ni har allt hemma så kan ni be resepengar.

Svar på tråden Verkar det snålt?