Nu har jag gjort det igen... omgång 9
Muffins... fniss fniss.. jag skrev ju att den var från 2004... hihihi... begagnad alltså...
Muffins... fniss fniss.. jag skrev ju att den var från 2004... hihihi... begagnad alltså...
hur som, den här är ju fyra år....och har gått drygt 6000 mil vilket är rätt lite för en bil som rullat i fyra år.
vår nuvarande går ca 1500 mil om året som jämförelse
och noll koll - det har jag också.. alltså blandar jag mig inte i det hela speciellt mycket. men jag fick provköra den nya bilen några kvarter och konstaterade att den var helt ok!
Cykel är ett annat spännande projekt.. jag grubblar fram och tillbaka över om jag borde köpa en ny inkl dubbdäck nu när jag cyklar till bussen... hm.. den jag kör runt på nu är lite lagom antik och har taskiga bromsar.. *grubbel grubbel*
Fördelen med min gamla är att den inte är lika stöldbegärlig och att den är hemsk cool!
Fördelen med en ny är att en sådan lär vara mer pålitlig och säkrare och med bättre cykelkorg...
Muffins - min hoj är så gammal att den är antik på riktigt... och det går inte att renovera den utan att förvanska utseendet.. tyvärr... cykeln är nog tillverkad på 1940-talet nån gång...
Nenne - näpp det är inte så enkelt. Bromsen sitter inne i baknavet och de hade inte några reservdelar till en så gammal hoj. Och jag vill inte byta hjul + nav - skulle förstöra den häftiga looken... så näeee.. det blir nog en ny..
Muffins - jag inboxade länken till min blogg!
Muffins - stackars!!!!
Nenne - lät mysko!!
Sis - jag älskar gamla skrotcyklar.. ha ha ha... OM jag tar mig samman och köper en ny kommer det ta tid innan jag förlikar mig med detta. Jag gillar gnisslande cyklar med taskiga bromsar.. men min nuvarande är lite väl illa.. inte bra när jag nu råkar bo så att jag åker upp och ner för backar hela tiden!!!
Muffins - jag föreslår att ni gör nån fylld fläskfilé tex. Går att fixa i förväg och är smidigt att värma.
kanske den här varianten?!?! www.alltommat.se/recept
själv har jag varit på kusinbröllop i helgen. OTROLIGT skoj och mysigt!!!
Muffins - OJ! coolt värre!!! Jag laddar för att traska iväg och byta hårfärg lite lagom mycket.. har dock inte fått ändan ur...
Däremot har jag hittat en riktigt snygg höstkappa - grå, en lila/cerise sjal och nya dojjor! Här kommer jag!!! tjohhooooo!
Tjena Sis!!!
Nu ska jag gå och sova men måste vinka förbi en sväng!
Vad gäller hårvård - jag skulle som sagt vilja ha lite nya slingor men jag måste ta mig samman och boka tid då.. ehum... och min almanacka är en kladdig läsning... hm.... dvs... mycket jobb och lite annat...
Shoppingbehov just nu: Inredning till städskåp, hatthylla/hängare till hallen, ny soffa, sängram... tjaaa och allt annat... också... ha ha ha
nääääee nu SKA jag sova! drar till huvudstaden imorgon, tvådagarsmöte väntar och alltså även en hotellnatt på ett nybyggt häftigt ställe...*nyfiken*
simma lugnt!!!