• viktualia

Nu har jag gjort det igen... omgång 9

Muffins - du frågade om Öland eller Gotland förut. mitt svar är GOTLAND!!!!!!!!!!!! Jag ÄLSKAR den ÖN!!!!!!!!

10 plusgrader och ösregn... är det december? mars? oktober? nähäääää det är ju JULI *skakar på huvudet*

• viktualia

Muffins - ojsan... det var en svår uppgift... risken är att jag skriver en uppsats... hm...

Spana på www.gotland.net - där finns många tips på det ena och andra!

Aktiviteter:
    - Titta på Visby - världens mysigaste stad enligt mig. Ruiner, muren, botaniska trädgården, mysiga kaféer, restauranger med god mat, udda butiker - underbar atmosfär!

- Lämna Visby och åk runt ön. Görs enklast med bil hur trist det än låter och är. Det finns hur många ställen som helst som är häftiga att besöka. Några favvisar:
    - Fröjel kyrka med kastalen
    - Ganarve skeppssättning
    - Koviks fiskeläger
    - Furillden - gammalt kalkbrott
    - Fårö - raukar och kargt landskap

.... plus div medeltidskyrkor (ca 94 st) och allt annat som är vackert på ön...

• viktualia

Muffins - jag har bott på vandrarhem, i hyrd stuga, hemma hos kompisar, i tält... tjaaa på de flesta sätt som går att övernatta. Precis som Anne säger så är Gotland ett semesterparadis så man får boka både båt och boende i tid! Har man bil och kan bo en bit ifrån Visby blir det enklare att få tag i lediga stugor/rum.

• viktualia

Zozo - najs med semester och lugn!

Anne - najs med helg för dig.

Själv ska jag jobba en vecka till... känns uuuuuuuuuuuuursegt just nu!

• viktualia

HEEEEEEEEEEEEJ SIS!!!

*saknat dig*

Trevligt med livstecken!

Själv har jag svärisarna på besök och vi har lekt turister i omgivningarna hela dagen. Skoj!

• viktualia

pling och plong!

svärisarna har dragit hemåt och lugnet hägrar. laddar för ännu en arbetsvecka, fy attans vad segt att jag inte har semester NUUU.... jajaja... det är bara att streta på...

• viktualia

Muffins - var i världen ligger hotellet? *nyfiken*

Själv - har jag jobbat ännu en dag. Märks att det är halvtomt på myndigheten, man får svara på SÅÅÅÅ konstiga frågor bara för att rätt personer är på semester *pustar*

• viktualia

Anne - heja heja heja! Bilkörningen är inte omöjligt!

Bra att du mailade, enklare än att ringa och prata med nån stressad lirare!

Själv är jag helt utmattad efter en dag med ÄNNU värre diversehandel än tidigare dagar, idag har jag dessutom åkt på att prata i radio.. urkans burkans!!!

• viktualia

Jag har äntligen SEMESTER!!!!!!!! TJOHOOOOOOOOOOO!

Är ledig till 18 augusti! Så najs!!!

Svar på tråden Nu har jag gjort det igen... omgång 9