• Zozo

Nu har jag gjort det igen... omgång 9

A det vart livat i holken när det blev tal om nedläggning!

Jaa du Nenne; vill du segelflyga i landets södra delar sa kan jag erbjuda en bror och en far som "chaufför" . Sa med min och Vickans hjälp kan ni göra en Sverige-runt!

Annars är det bra här - maken opereras just nu och jag hoppas pa nyheter omhur det har gatt ruint 2-tiden eller sa. Sa fram tills dess försöker jag sysselsätta mig med annat.

• Zozo

Tackar tackar för tummar och pompom

Allt har gatt bra o han far komma hem imorgon. nu kan jag andas igen

• Zozo

Ah jag hade glömt grodmansdräkten... *blinkar nostalgiskt bort nagra tarar ur fransarna*

• Zozo

Vad har du gjort i sommar?
    Hmmm.. hunit med tre veckor i Sverige och riktigt ra om familj och vänner, nagra dagar i Frankrike hos vänner, sytt en moronrock och en halv som e pa gang, storstädat o putsat fönster, läst en massa böcker, skrivit och ringt samtal jag sparat pa länge... slappat! O nu e jag pa g med bröllopsalbumet... endast tva ar senare.

Vad är ditt bästa sommarminne?
    Svart.. antingen mys med familjen hemma i Sverige eller min o makens lilla övernattning pa ett supermysigt litet familjehotell i Champagne...

Vad är ditt sämsta sommarminne?
    Hmmm att lämna maken pa sjukhuset, tror jag. Fast allt gick ju bra den här gangen, sa det var ju inte sa farligt.

Vad önskar du att du hade hunnit med i sommar? Att röra pa mig mera; inte sa mycket det att jag inte hunnit men att jag inte orkat mera..

• Zozo

Anne/Muffin; klart att det inte finns ngt som tvingar en anställare att ga igenom alla ansökningar. Hittar man nagon passande kan man ju sluta leta. Det har jag alltid gjort. Däremot brukar iaf vi skicka svar till även dem som kommit in efterat.

I synnerhet när det gäller extrajobb etc sa lägger man ju inte ner alltför mycket tid pa ansökningarna. Ofta kan det vara först till kvarn och den som är tuffast och har ringt eller kommit förbi eller nagot.

• Zozo

Det är möjligt att det gäller annat för offentligt.. men manga har ju tex inte ens nagon sista ansökningsdag. Dessutom skulle ju en san regel inte ha nagon egentlig verkan; man kan ju sluta ga igenom ansökningarna innan iaf och bara vänta ut datumet...

Ibland tillsätts ju dessutom tjänster internt men vissa företag (offentliga?) är ända tvungna att sätta ut annons..

• Zozo

Vill ingen komma hem till mig o dammsuga??? Det är ju bara saaa trakigt!

• Zozo

jag e faktiskt halvägs med projektet bröllopsalbum! Snyft! Vilka fina jeans jag hade... men jag ska banne mig i dem igen.. om ett antal manader...!

• Zozo

Nu är albumet klart och beställt!

Vickan det handlar inte om ambitionsniva - vara foton (digitala) är inte ens tryckta sedan 2 ar... hmmm... Sa det handlade om att sortera ca 800 foton, göra ett urval och ev redigera vissa. Att peta ihop dem i ett album var liksom den snabba delen (fast jag gjorde en san där fotobok pa nätet). Men nu e det fixat!

• Zozo

Ah jag tyckte det var enklare än att trycka upp fotona, köpa album, klistra o grejja.. urkk! (Jag satte ingen avancerad text) Fa nu se om det blev snyggt. Men jag gjorde ju en för ngt ar sedan till maken sa det hoppas jag.

• Zozo

Ja som reklamen de direktöversatte till engelska sa... "Nothing sucks like Electrolux"

*fnissss* Undrar om den salde bra???

• Zozo

Allt väl här, förutom att jag blir inlagd för observation ett par dagar fran nu i eftermiddag. Mitt tryck haller pa att hoppa fram o tbk.. sa de far väl kolla det. Lillan mar bra och har vuxit till ca 3,3kg..

Kram sa länge
    Zozo

Svar på tråden Nu har jag gjort det igen... omgång 9