Inlägg från: nennesjuttioåtta |Visa alla inlägg
  • nennesjuttioåtta

Nu har jag gjort det igen... omgång 9

Men muffins, ska jag inte skölja ut bikarbonatet med vanligt vatten först? En liter ACV-blandning räcker ju inte långt att skölja mitt långa hår med. Och omjnag doppar håret i det först så hamnar väl bikarbonatblandningen i byttan?

• nennesjuttioåtta

kan inte pompomma imorgon men jag kan göra lite uppvärmning NU!

*stretchar*

GO MUFFIN! *krumelurpiruett* Hepp!

• nennesjuttioåtta

men vickan, kedjan och bromsarna kan du väl byta ut fastän det är en gammal hoj? Kolla med någon liten cykelmek (om det finns i hålan din, här i Gevalia finns det 2) de kan säkert hjälpa dig! Och dubbdäck är bra på vintern... *vis av erfarenhet*

• nennesjuttioåtta

nej muffins! jävla skit!!!!!:-8:-8 kan det räddas på något vis?

mitt bakhuvud är skitflottigt redan, tvättade för några timmar sen...skäljde lite dåligt, eller? fan, jag satt under duschhandtaget hur länge som helst ju!

• nennesjuttioåtta

Muffins
    hmm, klurigt. Jag kan ju inte massera samtidigt som jag sköljer eftersom jag måste hålla i slangen med ena handen. Eller, ja försöka duger. Men eftersom jag var så fräsch i hårbottnen så tror ajg att det berodde på att bikarbonatet inte tagit bort allt gammalt silikon i längderna. Nu har jag köpt det där schampoot på apoteket du tipsade om och ska göra en ny sista tvtt (eller ny och ny, har tvättat hela veckan men...)

Var köper du rasullera?!?!?

HEJ SIS!!!!! Det var länge sen!!!! *hoppistudskramar*

Gammal cykel = Pullgnugg (om du frågar min svärmor)

• nennesjuttioåtta
    viktualia skrev 2008-09-14 20:25:50 följande:
    *asgarv*Gissa varför jag är så besatt av gamla hojjar.. ha ha ha!
    hehehehe, mmm misstänkte väl den anledningen. Det kanske är bra att det är för långt pendlingsavstånd för cykel? Eller iofs, då skulle man ju komma med rosiga kinder till jobbet!
  • nennesjuttioåtta

Klippa upp vadå???

Har en kompis som varit hårmodell ett flertal gånger och inte för att jag vill skrämma dig men hon har ... haft jättekonstiga frisyrer som tagit ett tag att växa ut och fixa till. Men det kan ju också bli tokbra!

• nennesjuttioåtta

Jag har inte färgat mitt hår på 1,5 år nu och det känns skönt, för jag slipper tänka på det! Men i början var det jobbigt för det blir ju blankare med färg och det ser riktigt råttgrått ut det som kommer ut som utväxt. Men jag har en riktigt speciell färg naturligt så nu funkar det bra!

• nennesjuttioåtta

Idag hade jag f ö möss- och vantpremiär! *hutter* Röven och låren frös till is när jag gick långpromenad men nu har jag snart tinat upp.

• nennesjuttioåtta

hahah, ja jag måste börja om innan jag ens har börjat. *pinsamt* Var och klippte topparna och hann inte säga något förrän frisören hade haft i glansdroppar i hela håret. Och där satt jag med ett "Häpp" på läppen...

Fast jag tror att det skulle vara grymt kul att vara hårmodell och se vad de kan göra!

• nennesjuttioåtta

jag har rätt långt hår och tröttnar typ JÄMT men mit thår är så bångstyrigt (och jag lat, ingen bra kombination) så page funkar inte (har fall åt samma håll), Marie Fredriksson-kort var en katastrof. Jag såg bra ut i det, faktiskt, men jag har otroooooligt många fina små tunna hårstrå som växer rakt ut från alla håll så jag såg mest ut som en Monchichi oavsertt mängd vax. Och med virvlar i nacken såg det ut som att jag hade haft polo på mig för där växer håret uppåt. Jaja, nu är jag tillbaka i det gamla vanliga och det är så skönt att kunna sätta upp det i Helgafrisyr, flätor, hästsvans, tofsar, knoddar (tänk princessan Leia).... etc etc.
    Det är den frisyr som min man slipper höra mest klagomål och fula ord från sin fru också.

Svar på tråden Nu har jag gjort det igen... omgång 9