• AnnaochHenrik

080823 DEL 4 - nu blir vi fruar!!!! :-D

Den gamla tråden stängdes inatt (går 3 månader så fort?) så jag tar mig friheten att starta del 4. I den här tråden går vi i mål, tjejer!

Vi som blir gifta 080823:
    Baccus 13:00 Göteborg
    Ninnabell 13:00 Göteborg
    Bröllpo2008 14:00 Malmö
    C123 14:00 Stockholm
    Miss Blue 15:00 Katrineholm
    Therece 15:00 Trelleborg
    Anna&Henrik 15:00 Östersund
    Mayisan 15:00 Glostorp (Malmö)
    A wife to be 15:00 Hardeberga (S Sandby)
    Jenbor95 15:00 Malmö
    Hofsan 15:00 Eslöv
    LLJÖ 15:30 Sigtuna
    Jacobsson 15:30 Svärdsjö (Falun)
    Brud 080823 15:30 Karlskrona
    Nicolina2008 16:00 Vaxholm
    fru augusti 2008 16.00 Kungsbacka
    Ingarö08 16:00, Ingarö
    Voilen 16:30 Edsbyn

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-06-28 06:24
    jagskallgiftamig 14:30 Allerum (Helsingborg)

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-07-20 18:20
    tyradonna 14:00 Malmö

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-07-22 14:16
    Boxerbruden 15:00 Alsike

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-08-03 21:42
    cesseny 13:00 Strängnäs

• Svar på tråden 080823 DEL 4 - nu blir vi fruar!!!! :-D
  • Miss Blue

Oj glömde svara på din fråga Therece angående inlämning utav ringarna. Vi har nog tänkt som er ca 3 veckor innan, jag vågar inte vänta för nära inpå bröllopet för då händer det väl något eller de inte kan fixa ringarna eller nåt.......
    Tar det säkra före det osäkra..

• LLJÖ

Hmm...det var något jag inte tänkt på. I min blivandes ring står ju mitt namn och förlovningsdatum. Ska man skriva dit vigseldatumet också eller istället för? Hade inte reflekterat över det, är bara nöjd att min ring är klar och har rätt gravering.

• Miss Blue

Vi ska lägga till vigseldatumet i hans ring, namnet står ju redan

• Brud 080823

Vi ska lägga till vigseldatum i hans ring också. Lämnar också in våra ca tre veckor innan.
    Var och smakade vår tårta idag...supergod. men det ska göras några småjusteringar så smakerna får mer kontrast mot varandra.

• Therece

Igår provade jag min utstyrsel, var tvungen att prova vilken slöja jag skulle ha. En större tyllslöja från -65 eller en enkel ivory med kant, båda rätt så korta. Och oj vad fin jag kände mig..! Blir nog den nyare slöjan, faller så fint över axlarna. Och vad man längtar!!!! Provdansade tom med min kära granne o goda vän, förvarar klönningen hos henne nämligen. Får hålla upp spetssläpet när jag dansar men det ska väl gå

Så nu får det inte bli fler provningar innan bröllopet då trampar jag väl sönder spetsen haha..

Möte med toastmadame idag - KUL!

• Miss Blue

Frågar igen:

Har fått tips på bröllopstårta, vad tror ni om detta:
    browniebotten
    chokladmousse
    vaniljpannacotta
    överdrag med vit marsipan

Har ej provsmakat än själv....

Therece - hi hi jag gjorde nog allt UTOM att dansa i min klänning!!
    Hur lång slöja ska du ha? Min kommer att gå ända ner till klännings kanten (har ej släp).

• LLJÖ

Miss Blue: Jag tror att tårtan är god, men kanske kan den bli lite väl mastig. Jag provade en med tunn sockerkaksbotten, chokladmousse och vaniljpannacotta hos vår leverantör, den var jättegod men lite väl söt för min smak. Och man då också lägger till marsipanen kan det bli väldigt mycket. (Jag gillar visserligen inte marsipan)

I eftermiddag ska vi åka till Söderfors herrgård för en romantisk weekend. Ska bli så mysigt.

• LLJÖ

Förresten hittade jag äntligen näbbklänningar igår från La Redoute, tror ni de blir bra? Jag kommer att ha vitt, tärnorna gröna klänningar och min blivande detaljer i turkost. Tänkte att även näbbarna kunde ha typ hårband eller liknande i turkost för att plocka upp den färgen igen. Vad tror ni om det?

www.laredoute.se/DetailPages/DetailPage.aspx&productId=205239&SellingFlag=SearchText&SearchBackLink=

• Miss Blue

Vilken söt klänning, det blir nog jättebra!

LLJÖ skrev 2008-07-11 09:14:34 följande:
    Förresten hittade jag äntligen näbbklänningar igår från La Redoute, tror ni de blir bra? Jag kommer att ha vitt, tärnorna gröna klänningar och min blivande detaljer i turkost. Tänkte att även näbbarna kunde ha typ hårband eller liknande i turkost för att plocka upp den färgen igen. Vad tror ni om det?www.laredoute.se/DetailPages/DetailPage.aspx
  • Snuttrik

Hej på er tjejer,
    jag gifter mig och 23:e augusti och har en lite fråga ang. kontakt med kantorn. Har ni redan pratat med er kantor om psalmer, solosånger mm? När är det lagom att göra det tycker ni? Jag tycker det känns lite som i tidigaste laget nu, ännu men jag har kanske fel...

Svar på tråden 080823 DEL 4 - nu blir vi fruar!!!! :-D