Inlägg från: Miss Blue |Visa alla inlägg
  • Miss Blue

080823 DEL 4 - nu blir vi fruar!!!! :-D

LLJÖ- Jag ska ha den buketten som är vid mitt nick!
    Cremevita Vendelarosor och rosa Heavenrosor med hjärtan på snöre samt kristaller instucket här och där (ej med på den bilden, det har jag lagt till själv). Den kommer att vara i hållare och sen kommer de linda ljusblått sidenband runt.

Ska du ha en helvit bukett eller ska du ha något grönt i? Rosor och kallor är ju klassiskt och vackert...finns massor av blommor! Har du kollat på bernzonsblommor? Där finns det mycket inspiration

• Miss Blue

Murgröna är jättefint mot vitt..
    Sen finns det ju limefärgade rosor oxå..
    Vad mer specifikt vill du ha?

• Miss Blue

Var inne på konditoriet som ska göra vår bröllopstårta nyss (skulle hämta mackor till jobbet), passade på att fråga lite mer. Tydligen så har de ingen provsmakning, vilket jag tycker verkar lite konstigt eftersom det ändå är en stor kostnad med tårtan (de påstod att de hade sååå billigt pris). Jo, de kunde göra lite mindre bakelser med likadan smak som vi får köpa men de tyckte det var jääättekonstigt att vi ville smaka INNAN vi beställer och köper tårtan. VAD är konstigt med det? Vem vill köpa grisen i säcken????
    GAAH kände mig lite bridezillig men so what, det är våra pengar.....

Får ni provsmaka era tårtor innan????

• Miss Blue

Håller med, men de tittade på mig som om jag var helt puckad...!!!!
    Blev faktiskt lite sur över deras bemötande om jag ska vara ärlig...

• Miss Blue

nicolina 2008- Tyvärr bor vi i en mindre stad och det finns bara två stora konditorier (de har köpt upp mindre konditorier), och de vi har valt gör de absolut vackraste tårtorna (de har jättegoda bakverk, vi vet sen tidigare he he)

LLJÖ- Ja det är bara att gilla läget och köpa små bakelser....men attityden kunde de definitivt ändra på tycker jag!

Ja ja det får väl lösa sig. Men jag fick inga stora förhoppningar på att de kan göra en speciell tårta heller....om allt annat verkar så jobbigt så vill det väl till att de ska göra något "de inte brukar göra"?!?!?!?!? Serviceminded - jo tjena

Roligare saker!
    Var till min frissa och hämtade två st tiaror, ska prova vilken som passar bäst ihop med hela outfiten på onsdag. Vi pratade även lite makeup, det känns kanonbra och jag lääängtar verkligen till bröllopsdagen, så himla lyxigt att bli iordninggjord och få GIFTA SIG!!!!!! HURRA!!
    47 DAGAR KVAR TJEJER!!!!!!TJOHOOO

(för den som undrar är jag liite eftermiddagstrött...he he)

• Miss Blue

Tiden går så himla långsamt...
    Jag har inte semester förrän om 3 veckor - känns som en evighet dit!!!
    Men sen blir det 5 härliga semesterveckor!! Första gången jag plockar ut hela semestern i ett svep

• Miss Blue

Vi har semester veckorna innan + veckan efter.
    Ingen bröllopsresa i år, det blir nästa år, vart vet vi inte än

Vilken kul grej att ge en resa som är lite hemlig, kul!!

• Miss Blue

är det bridezilla varning?
    Nä men allvarligt, det är väl riktigt dålig stil att inte ens meddela er utan du får ringa henne själv och kolla!?
    Jag tror inte folk förstår allt jobb man lägger ner på bröllopet och hur mycket som ska klaffa....

• Miss Blue

Välkommen till vår lilla tråd!

cesseny skrev 2008-07-07 17:38:21 följande:
    Här är en till som gifter sig den 23 augusti *vinkar*Vi bestämde oss ganska sent för både giftermål och datumet men nu är det spikat och det känns så roligt att kunna hänga här på bt och få tips och ideér!Sambon har vett att hålla sig utanför planeringen, det är ju inte för inte som hans blivande fru är jungfru och älskar planering in i minsta detalj ;)Vi gifter oss kl 13.00 i Strängnäs
  • Miss Blue

Halloj tjejer!
    Har ni lust att kolla in de två tiaror jag ska välja emellan (finns i mitt galleri), säg vilken ni tycker skulle passa bäst (bild på klänningen mm finns oxå i galleriet).
    TAAACK!

Svar på tråden 080823 DEL 4 - nu blir vi fruar!!!! :-D