Inlägg från: jagskallgiftamig |Visa alla inlägg
  • jagskallgiftamig

Igår provade jag min klänning!
    När jag valde ut den i April bestämde jag mig för att beställa den i en storlek mindre, för att peppa mig själv att gå ner i vikt.
    Den passade!!! Jag lyckades!!!

Och shit, så vacker jag är i den! *ego*

30 dagar kvar...

• jagskallgiftamig

Miss Blue - ja, det är den limousinen vi har bokat. Egentligen en Caddilac Limousine (om man skall vara petig), en -01:a på 8,6meter.
    Dyr som fasen, men som min m2b sa: "om vi nu skall vara finast i världen en enda dag i våra liv, så skall vi banne mig åka fint också!"
    Jag älskar den mannen!

LLJÖ - våra tärnklänningar blir i oliv-grönt med cremefärgat band. De är sååå fina! Och ett stort plus är att man får både väska och sjal med i priset! Så här i efterhand önskar jag att jag hade beställt en till mig själv med...

• jagskallgiftamig

AnnaochHenrik: Bor ni i Östersund? Och har kört hela vägen till Tyskland för att köpa spriten? Kan det verkligen löna sig? Det är ju jättelångt... Jag menar, bensin och båt och allt annat som kostar... Själv bor vi i Helsingborg, så det är ju jättenära...

• jagskallgiftamig

Nicolina2008: Det behöver ju inte bli en lördag. Min m2b är iväg nu på sin svensexa, de haffade honom på jobbet imorse!

• jagskallgiftamig

Här om natten drömde jag om att m2b fick för sig att tvätta min bröllopsklänning i vanlig tvättmaskin. Den krympte flera storlekar och blev jätteskrynklig. När jag vaknade upp var jag väldigt tacksam över att klänningen fortfarande är kvar i affären där jag köpt den!

• jagskallgiftamig

Så roligt att läsa om allas möhippor, själv sitter jag som på nålar och väntar på min... Hoppas att den blir av snart!!!

Min m2b fick sin svensexa i fredags, och den var inte snäll... Han fick gå omkring i HELA Helsingborg iklädd endast en Borat´s "Mankini" (ni som har sett Borat-filmen vet säkert vad jag menar!). Den stackaren... Han blev hånad för "pungen" hela dagen...
    Som tur är, är det många kvar av grabbarna i kompisgänget som ännu inte har gift sig - så hämnden är ljuv...

• jagskallgiftamig

Hur skall ni göra med era stora bordsplaceringstavlor? är det någon som har använt sig av Bröllopsguidens placeringsverktyg och sen lyckats spara ner denna som en fil att "klistra in" i festprogrammen?

• jagskallgiftamig

Bröllop 2008: Våra bord kommer vara snett placerade, och sådana bord finns inte i BT´s bordsplaceringsverktyg. Därför kan jag inte använda mig av det. Annars hade det varit toppen! Tack ändå för tipsen!

• jagskallgiftamig

Nu har jag lyckats. Sambon hade tydligen en pdf-skrivare installerad på sin dator, så han lyckades att göra om filen till en pdf. Nu skall vi lämna in den pdf-filen till ett tryckeri som skriver ut den i 50x60cm-format så att den passar i den tavelramen som jag köpte billigt på IKEA.

• jagskallgiftamig

Sitter nu och viker 65 favoraskar, fyller dem med 6 st. NON STOP (en i varje färg), och en liten lapp:
    Orange: Våga-hålla-tal-piller
    Brun: Godare-mat-piller
    Grön: Starkare-vin-piller
    Svart: Bättre-danssteg-piller
    Gul: Party-piller
    Röd: Flirt-piller

Och sen snöre runt om asken så att det ser ut som en present. Ett jädrans slit, men fint blir det!

Snart är det onsdag, och då är det BARA 10 DAGAR KVAR!!!

• jagskallgiftamig

Ja, kära blivande brudar... Nu börjar verkligen nedräkningen komma till sitt slut!

Känns det som om ni har läget under kontroll?

Själv känns det ok. Har lite kvar, men ändå under kontroll (än så länge!)...

• jagskallgiftamig

Hofsan:
    Jättefin sminkning! Kanske lite mer kajal/eyeliner för att markera ögonen mer? Du har ju väldigt vackra ögon!
    Jag tycker att du skall ha håret uppsatt!

• jagskallgiftamig

Men blir det inte jobbigt att ha läppglans om man bara "pussar bort" det hela tiden (och maken blir helt glansig i halva huvudet). Själv kör jag på Lipfinity av Max Factor - håller garanterat i minst 6 timmar!

Svar på tråden 080823 DEL 4 - nu blir vi fruar!!!! :-D