• AnnaochHenrik

080823 DEL 4 - nu blir vi fruar!!!! :-D

Den gamla tråden stängdes inatt (går 3 månader så fort?) så jag tar mig friheten att starta del 4. I den här tråden går vi i mål, tjejer!

Vi som blir gifta 080823:
    Baccus 13:00 Göteborg
    Ninnabell 13:00 Göteborg
    Bröllpo2008 14:00 Malmö
    C123 14:00 Stockholm
    Miss Blue 15:00 Katrineholm
    Therece 15:00 Trelleborg
    Anna&Henrik 15:00 Östersund
    Mayisan 15:00 Glostorp (Malmö)
    A wife to be 15:00 Hardeberga (S Sandby)
    Jenbor95 15:00 Malmö
    Hofsan 15:00 Eslöv
    LLJÖ 15:30 Sigtuna
    Jacobsson 15:30 Svärdsjö (Falun)
    Brud 080823 15:30 Karlskrona
    Nicolina2008 16:00 Vaxholm
    fru augusti 2008 16.00 Kungsbacka
    Ingarö08 16:00, Ingarö
    Voilen 16:30 Edsbyn

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-06-28 06:24
    jagskallgiftamig 14:30 Allerum (Helsingborg)

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-07-20 18:20
    tyradonna 14:00 Malmö

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-07-22 14:16
    Boxerbruden 15:00 Alsike

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-08-03 21:42
    cesseny 13:00 Strängnäs

• Svar på tråden 080823 DEL 4 - nu blir vi fruar!!!! :-D
  • nicolina2008

Jag och min m2b går in tillsammans. Bestman ska stå där framme (hade aldrig hört det innan, men det sa prästen) och tärnan går bakom oss.

Nu har änligen vår semester börjat och idag har vi fått mycket gjort. Jag har letat som en galning efter vita ovala rätt platta stenar som ska agera namnbrickor till bordspalceringen. Idag hittade jag dem!! Är så glad, och bra pris vad det med, 2kr/st. En kompis som skriver fint har lovat att hjälpa mig med att skriva namnen.

Boxerbruden skrev 2008-08-11 15:41:45 följande:
    Sitter just nu och försöker fixa framsidan till festhäftet. Har varit inne på att beställa från kortdesign...den som det är 2 liljor på, jättefina vita. Eller så gör man ett själv. Bara namn och en figur på typ ett hjärta. Eller ser det mest billigt ut? Vi har bara en vanlig skrivare hemma så det blir liksom inga värsting utskrifter. Bara man har et lite tjockare papper så...
    Vi kommer skriva våra namn och datum och sedan emossa 2 hjärtan på en liten fyrkant (Se våra inbjudingskort i bildgalleriet) som vi har genomgående på inbjudingskorten, festprogram, vigselprogram och tackkort.
  • a wife to be

Vi har inte bokat något hotell till bröllopsnatten ännu och heller inte hur vi ska ta oss från kyrkan till lokalen. Suck två ganska stora grejer att fixa Håller just nu på att skriva ut och vika våra festprogramm, tar ju sin lilla tid

Har ni mycket kvar?

• Brud 080823

Min mamma ligger inlagd igen Hon fick en mindre stroke igår och tappade talet och blev fölamad i ena sidan men det löstes upp efter 10min. Så nu är hon normal igen. Nu ligger hon inne för observation och de ska göra en grundlig utredning på varför hon fick den.

Hon fick åka ner ytterligare en gång, två veckor efter operationen av blödning i huvudet för att tömmas på mer blod. När ska hon bli bra??? Vill ju att hon ska vara pigg till bröllopet som är väldigt väldigt snart. Är så ledsen!

• a wife to be

Har inte varit med och läst om och vad du skrivit om din mamma tidigare, men det låter väldigt tråkigt. Min styvpappa är oxå väldigt dålig. Jag orkar inte rabbla upp allt han varit med om men det är en hel del. I fre för två veckor sedan fick han oxå en stroke, han hade tur att det inte gick åt pipan helt för han började få symptom redan på torsdagen.

Det är sååå tråkigt att han inte orkar vara med på vårt bröllop men jag förstår ju honom samtidigt, kommer dock tänka på honom den dagen.

Hoppas din mamma kan vara med.

• C123

Har ni alla haft vigselsamtal och genomgång i kyrkan med er präst? Vår präst har inte hört av sig ännu....

• nicolina2008

Brud 080823 skrev 2008-08-11 19:43:04 följande:

Min mamma ligger inlagd igen Hon fick en mindre stroke igår och tappade talet och blev fölamad i ena sidan men det löstes upp efter 10min. Så nu är hon normal igen. Nu ligger hon inne för observation och de ska göra en grundlig utredning på varför hon fick den.Hon fick åka ner ytterligare en gång, två veckor efter operationen av blödning i huvudet för att tömmas på mer blod. När ska hon bli bra??? Vill ju att hon ska vara pigg till bröllopet som är väldigt väldigt snart. Är så ledsen!
    Jag håller alla tummar för att din mamma ska bli bra och att hon orkar vara med den 23e.
  • nicolina2008

Brud 080823 skrev 2008-08-11 19:43:04 följande:

Min mamma ligger inlagd igen Hon fick en mindre stroke igår och tappade talet och blev fölamad i ena sidan men det löstes upp efter 10min. Så nu är hon normal igen. Nu ligger hon inne för observation och de ska göra en grundlig utredning på varför hon fick den.Hon fick åka ner ytterligare en gång, två veckor efter operationen av blödning i huvudet för att tömmas på mer blod. När ska hon bli bra??? Vill ju att hon ska vara pigg till bröllopet som är väldigt väldigt snart. Är så ledsen!
    Jag håller alla tummar för att din mamma ska bli bra och att hon orkar vara med den 23e.
  • nicolina2008

C123 skrev 2008-08-11 21:42:33 följande:

Har ni alla haft vigselsamtal och genomgång i kyrkan med er präst? Vår präst har inte hört av sig ännu....
    Vi hade det innan hon åkte på semester. Ca 4 veckor sedan. Vi hörde av oss själva till prästen och idag ska vi ringa kantorn.
  • LLJÖ

Vi har ahft vårt vigselsamtal och igår ringde kantorn oss för att ta reda på vilken musik vi valt. Känns mycket uppstyrt.

Brud 080823: Hoppas din mamma blir bättre, vet inte vad jag gjort i din situation.

• Bröllop 2008

Brud 080823 & a wife to be - hoppas era nära blir bättre!

Svar på tråden 080823 DEL 4 - nu blir vi fruar!!!! :-D