• AnnaochHenrik

080823 DEL 4 - nu blir vi fruar!!!! :-D

Den gamla tråden stängdes inatt (går 3 månader så fort?) så jag tar mig friheten att starta del 4. I den här tråden går vi i mål, tjejer!

Vi som blir gifta 080823:
    Baccus 13:00 Göteborg
    Ninnabell 13:00 Göteborg
    Bröllpo2008 14:00 Malmö
    C123 14:00 Stockholm
    Miss Blue 15:00 Katrineholm
    Therece 15:00 Trelleborg
    Anna&Henrik 15:00 Östersund
    Mayisan 15:00 Glostorp (Malmö)
    A wife to be 15:00 Hardeberga (S Sandby)
    Jenbor95 15:00 Malmö
    Hofsan 15:00 Eslöv
    LLJÖ 15:30 Sigtuna
    Jacobsson 15:30 Svärdsjö (Falun)
    Brud 080823 15:30 Karlskrona
    Nicolina2008 16:00 Vaxholm
    fru augusti 2008 16.00 Kungsbacka
    Ingarö08 16:00, Ingarö
    Voilen 16:30 Edsbyn

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-06-28 06:24
    jagskallgiftamig 14:30 Allerum (Helsingborg)

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-07-20 18:20
    tyradonna 14:00 Malmö

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-07-22 14:16
    Boxerbruden 15:00 Alsike

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-08-03 21:42
    cesseny 13:00 Strängnäs

• Svar på tråden 080823 DEL 4 - nu blir vi fruar!!!! :-D
  • a wife to be

Åh, blirså less. Var och skulle hämta min klänning igår efter att dom har sytt upp den, lagt ut vik skuldrorna, sytt in vid bysten och lagt ut lite vid sidorna. Vad skönt tänkte jag nu kommer den sitta perfekt Hoppar i klänningen och det går inte att knäppa!!!!! Säljaren kommer in och ser väldigt fundersam ut, frågar om jag ska ha mens? Eh, jo visserligen men då går man ju inte upp om den delen över midjan. Jag vet att hon pratade med sömmerskan när jag var där förra gången och skrev tydligt ner på en lapp. Hon sa först att hon har lagt ut den så mycket det går. Ok, tänkte jag då kan jag inte ha min favvo klänning på bröllopet

Men tillslut insåg hon att sömmerskan har verkligen gjort fel. Hon sa att hon skulle själv sy den i helgen så jag kan hämta den på måndag. Känns inte bra, tänkt om det är en sådan sak som kommer strula heeela tiden, jag dör om klänningen sitter för tajt under bröllopet Ännu en sak att bry sitt lilla huvud om!

• cesseny

a wife to be: Vad skönt ändå att de kunde erkänna att de gjort ett misstag. Nu är det bara att hålla tummarna för att den kommer att passa perfekt!

• cesseny

Nu ska jag ge mig i kast med att försöka sätta dit silkespapper på blockljusen... Återkommer med resultatet!

• cesseny

Nu var det klart, tog cirka en halvtimme! Bild finns i mitt galleri för den som vill se.

• Miss Blue

Oj vad tiden flyger iväg nu sista dagarna!! Tänk på lördag är vi fruar!!!!
    Men man blir ju sur över vädret! Vi valde augusti mycket för att det brukar vara bäst väder....jo tjena!?!?!?

a wife to be - tråkigt men du ska se att de kommer att fixa till klänningen så den sitter perfekt!!

cesseny - vad fint det blev! Visst är det enkelt!? En kul detalj i dukningen

Idag ska jag till min frissa/makeup för sista pratet innan bröllopet, ska ta med min slöja och tiara. Sen ska jag till en leksaksaffär och försöka hitta en liten väska som vi kan ha till ev bidrag till bröllopsresan och/eller kort mm.

Imorgon ska jag få pedikyr, onsdag manikyr, torsdag är det strykning utav alla dukar (pust!) samt lägga i godis i våra små påsar till gästerna och förbereda allt till dukningen och packa! Sen på fredag blir det dukning för hela slanten!! Ska även få tjuvkika på min bukett på em

Förutom det ska vi köpa mineralvatten och dricka, snacks samt nattamaten (korv med bröd).

ALLA frågar om vi är nervösa! Snart så blir jag det......
    Just nu känner jag mig rätt lugn, vill bli klar med alla smådetaljer bara sen kanske man kan slappa lite...?!?

• voilen

Är uppe i högvarv hela tiden känns det som, tänk om man inte hinner göra allt färdigt!! Visst stryker man fast silkespappret på ljusen med en varm sked?

• Boxerbruden

Har precis varit och putsat upp ringarna. Hon gjorde det på en gång så nu har jag dom i askar och inte på fingret. (både sambon och jag har nya förlovningsringar, jag har använt min nya och min gamla som vi gjorde om så det är dom som blivit putsade) Sambons nya förlovnings-/vigselring och min vigselring har legat fint i askar hela tiden. Nu är man ringlös till på lördag.

• Boxerbruden

Har ni nån koll på era körscheman?

• Boxerbruden

Vad kommer ni ha för in- respektive utgångslåt?

In trampar jag fortfarande på: antingen den som man oftast har här i Sverige eller den som är mer vanlig i england och USA.
    Ut funderar vi på Ronja Rövardotter, Forest Song. Vår kantor skulle kolla upp den till i morgon.

• Hofsan
    voilen skrev 2008-08-18 12:33:44 följande:
    Är uppe i högvarv hela tiden känns det som, tänk om man inte hinner göra allt färdigt!! Visst stryker man fast silkespappret på ljusen med en varm sked?
    Japp
Svar på tråden 080823 DEL 4 - nu blir vi fruar!!!! :-D