Inlägg från: Miss Blue |Visa alla inlägg
  • Miss Blue

080823 DEL 4 - nu blir vi fruar!!!! :-D

ninnabell- hoppas att det inte kommer tillbaka! Katter har ju nio liv så det klarar väldigt mycket....hoppas han blir bättre när han får vila lite.

Therece - Provningen gick kanonbra!!!! Det kommer bli så fint! Nu har jag valt smycken, tiara, underkläder samt bestämt att det blir en underkjol med en liten mjuk ring längst ner. Vilken skillnad det blev med den! Mycket luftigare under klänningen och finare fall! Kan jag rekommendera
    Har ändrat halsband oxå, det blev inte det som jag tänkte från början, det passade inte riktigt.
    Har lagt in lite nya bilder i galleriet ifall någon vill titta.

• Miss Blue

Oj glömde svara på din fråga Therece angående inlämning utav ringarna. Vi har nog tänkt som er ca 3 veckor innan, jag vågar inte vänta för nära inpå bröllopet för då händer det väl något eller de inte kan fixa ringarna eller nåt.......
    Tar det säkra före det osäkra..

• Miss Blue

Vi ska lägga till vigseldatumet i hans ring, namnet står ju redan

• Miss Blue

Frågar igen:

Har fått tips på bröllopstårta, vad tror ni om detta:
    browniebotten
    chokladmousse
    vaniljpannacotta
    överdrag med vit marsipan

Har ej provsmakat än själv....

Therece - hi hi jag gjorde nog allt UTOM att dansa i min klänning!!
    Hur lång slöja ska du ha? Min kommer att gå ända ner till klännings kanten (har ej släp).

• Miss Blue

Vilken söt klänning, det blir nog jättebra!

LLJÖ skrev 2008-07-11 09:14:34 följande:
    Förresten hittade jag äntligen näbbklänningar igår från La Redoute, tror ni de blir bra? Jag kommer att ha vitt, tärnorna gröna klänningar och min blivande detaljer i turkost. Tänkte att även näbbarna kunde ha typ hårband eller liknande i turkost för att plocka upp den färgen igen. Vad tror ni om det?www.laredoute.se/DetailPages/DetailPage.aspx
  • Miss Blue

Jag pratade med vår kantor för några veckor sen per telefon, men mycket för att jag ville höra om han kunde kompa vår solist. Det var tur att jag ringde när jag gjorde för han skulle åka iväg på semester i Tyskland i en hel månad. Han har fått noter skickat till sig med solosångerna samt utgångsmarschen (ingen trad marsch; Klinga mina klockor av Benny Andersson & Björn Ulveaus), sen skulle han höra av sig för en träff ca 3-4 veckor innan bröllopet.
    Ring och hör, för de har ju semestrar oxå...

• Miss Blue

Vi ska lämna in våra ringar för polering samt gravyr i M2B´s ring när vi har semester (om ca 2veckor), vågar inte vänta för länge med det just utifall det är semestrar o dyl.

• Miss Blue

En annan fråga; vad är er värsta skräck på bröllopsdagen som kan gå fel?
    Är det något innan vigseln
    Under vigseln
    Efter vigseln
    Festen
    ??

Min skräck just nu (!) är att festen ska antingen bli astråkig eller balla ur (någon/några blir tokfulla och traschar lokalen mm).....usch man funderar alldeles för mycket!!

• Miss Blue

Vädret kan man ju inte påverka själv men festen.....

• Miss Blue

Vad gulligt att fria nu!
    Men bättre sent än aldrig!!!

Min M2B föll på knä på förlovningsdagen, men själva förlovningen kom vi liksom överens tillsammans om...

Idag ska jag iväg och köpa lite material till tackkorten, jag känner för att pyssla lite och det kan man ju faktiskt förbereda lite. Tror vi inte kommer ha så stor lust för sånt sen....he he
    Tänker göra dem helt klara och sen när vi har bröllopsbilderna sätta in något bra kort i dem och posta!

6 veckor my god....
    Känns som vi har maaassor kvar!
    Jag har kommit in i en liten svacka har tappat lusten för hela grejen, får lust att avblåsa hela festen och bara dra iväg jag och M2B och gifta oss någonstans utomlands....men jag blir så här emellanåt....
    Känner att man lägger ner så himla mycket tid och energi på bröllopet och undrar om folk verkligen kommer att uppskatta allt man fixat med? Är det verkligen värt det? (nu menar jag inte själva giftermålet utan allt annat runt omkring).
    Tänk om finns det många i mitt huvud just nu...!!

Svar på tråden 080823 DEL 4 - nu blir vi fruar!!!! :-D