Inlägg från: Miss Blue |Visa alla inlägg
  • Miss Blue

080823 DEL 4 - nu blir vi fruar!!!! :-D

Hej tjejer!!
    Här är det SEMESTER!!! Hurra!!!5 härliga veckor med M2B och sonen
    Kommer nog inte att vara inne lika flitigt på BT (tror jag) som när man satt på jobbet...he he

Vi ska ha psalm 201 och 84..

LLJÖ- GRATTIS!

I lördags fick min M2B sin svensexa - utklädd till GB Glace gubben!!!

• Miss Blue

Bestämde tårtan igår!
    Det blir en hallonmoussetårta med chokladbottnar och överdrag av vit marsipan, vita "volanger" och rosa rosor i fall

Hälften av festprogrammen är utskrivna och ihopsatta med omslag och tunna sidenband, sen tog tonern i skrivaren slut...
    Vi orkar inte vänta längre med att skriva ut programmen, faller några bort får de göra det helt enkelt!

Det är rätt lugnt i tråden nu...
    Och det är ju inte alls långt kvar tills vi är BRUDAR!!!!!!

• Miss Blue

Hej hej alla!
    Här bockar vi av sak efter sak!
    Festprogrammen är klara och utskrivna!!
    Sonens kläder och skor inhandlade!
    Vinet är hemma snart...blev billigare än vad vi räknat med!!
    Ölleveransen däremot sket sig så vi får fixa på annat håll och det blir lite dyrare än vad vi räknat med men billigare än bolaget iaf!

Någon frågade om bilder på bordsplaceringstavla, jag har vår i mitt galleri...

Börjar bli pirrigt värre....tre veckor är ju ingenting!! Känns som vi har massor kvar att göra!!

• Miss Blue

Idag var vi till Ikea och handlade champagneglas, tillbringare till vatten, mer servetter, ljus

Såå skönt att man får mer och mer färdigt! Nu nästa vecka ska vi försöka få till en träff med fotografen och prata igenom hur vi vill ha det.

Många som blivit hippade
    Jag fick min så tidigt så jag har nästan glömt den..

Tänk tjejer det är bara 20 DAGAR KVAR NU!!!!!!

• Miss Blue

Har bild på vår bordsplaceringstavla i galleriet...
    Vi använde till slut BT´s bordsplacering i vårt festprogram, det blev bäst.

Många möhippor! Låter som ni haft skoj!

• Miss Blue

Just nu skulle jag vilja ha allt klart, det blir lite utspritt med det sista nu....
    Har fixat "morgongåva" till min M2B, han har länge tjatat om hur rooooligt det är med Guitar Hero (ett spel till Playstation med en gitarr) och jag har hela tiden dissat det och tyckt att det är totalt onödigt, men nu har jag beställt ett sånt till honom och jag tror att han kommer att bli superöverraskad! Det är väl ingen traditionell morgongåva precis men han är ingen smyckesmänniska så det här passar bättre!
    Fick sms från Posten igår att det hade kommit men det är lite svårt att bara åka iväg och hämta det utan att han får reda på det....(vi har semester nu). Men jag tror att det löser sig för jag ska hämta vår ölleverans hos min bror idag och då kan jag även hämta M2B´s paket!!! Hoppas det går!!!

• Miss Blue

Man börjar ju misströsta över vädret nu...kommer det att kunna bli fint den 23:e?!?!? Det har ju vi beställt...

Har fått en hel del gjort!
    M2b´s morgongåva är inslagen och gömd
    Servitris fixad
    Vigselprogram utskrivna (kantorn ringde så allt är okej)
    Vin och öl levererat och betalt
    Godis till favourpåsarna inköpt
    Toakorg eller "nödkorg" (som jag nog hellre kallar det )
    På måndag ska vi lämna in våra gamla förlovningsringar för putsning och gravyr i M2B´s ring, åka med toastmaster och kolla lokalen.
    På tisdag ska vi träffa fotografen och sen ska vi göra sista provningen utav kläder och är de okej ska vi ta med dem hem!

Sen allra sista veckan är det toktjockt med aktiviteter och fix phu hoppas man inte är helt slut när det väl är dags för bröllop

• Miss Blue

Brud 080823- Låter som du fick en helskoj hippa!

Boxerbruden- ups 12 flaskor whiskey!?!? Eller är det felskrivet?

Imorgon ska vi lämna in våra förlovningsringar för puts och gravyr, känns lite naket utan ringarna
    Sen på em ska vi kolla in vår lokal, fota lite och fråga uthyraren en hel massa!

Jag känner mig så himla kollugn trodde jag skulle vara helhispig så här nära innan bröllopet?!!?
    Det enda som inte känns helt 100 är vår tårta....det blir säkert jättebra men visst drömmer man om en helt fantastisk tårta och då känns det sådär att "nöja" sig med det som utbudet i en mindre stad har.....
    Annars känns allt jättebra faktiskt, hoppas dock på lite soligare väder på bröllopsdagen!! Vi får hålla tummarna allihop!!!

• Miss Blue

Hej alla blivande brudar!
    Är inte inne så ofta här längre....
    Ni har ju hunnit skriva massor!!!

Vi har inte mycket kvar att göra nu faktiskt (lite småinköp+ alkoholfri dricka , snacks och nattamaten), den här veckan har vi hittills hunnit med att träffa fotografen, putsat o graverat (M2B´s ring) förlovningsringarna, kollat in lokalen.

Vi fick en glad överraskning när vi var och tittade på lokalen, tanten som visade den sa att städning ingår!!!!! Vi blev helt paffa för det brukar inte direkt ingå när man hyr en bygdegård, sockenstuga eller liknande!!! Jätteskönt och vi slipper betala en tjej att städa!! Toppen!
    Det enda som ska göras är att vi ska ställa tillbaka bord och stolar men det är ju inget jättejobb jämfört med att städa lokalen och toaletterna!!! Ahh så skönt!!

Var även på sista provningen utav klänningen i tisdags, ååhh den är så fin och sitter kanonbra (OCH är skön!), provade med slöjan oxå (som inte var helt klar) åhh vad jag längtar till vår dag!! Idag är det ju bara 9 dagar kvar, kan ni fatta?!?!?!!?

• Miss Blue

Hofsan - jättefin sminkning, håller med de föregående helt klart uppsatt frisyr. Jag tycker däremot inte att du behöver mer markerade ögon, tycker att det är fint som det är. En brudsminkning ska vara mild (min åsikt). Den som ska sminka mig sa att hon brukar lägga lite gloss på mitten utav läpparna, det blir mycket snyggare. Jag kommer att ha det, får väl fylla på om vi pussar bort det?!?! Ett mindre bekymmer tycker jag
    Man ska gå på magkänslan och det som känns bäst för just DIG.

Fattar knappt att det bara är EN VECKA KVAR!!!!!

Vi var och hämtade våra kläder igår, fick lite rabatt oxå (tack för det!), slöjan blev superfin!! Jag lääääängtar till våra stora dag!!
    Hoppas bara att vädrets makter fixar lite bättre väder....

Svar på tråden 080823 DEL 4 - nu blir vi fruar!!!! :-D