• Bauti

Fikasugna GbgFruar träffas igen.... 2

Hej

Carma, tack!

Skall på stan och leta födelsedagspresent till syster yster. Jag skall leta efter en dramaten, då i tuffare modell än tant Inga på 85 har.
    Hon har svårt att bära tunga kassar efter en bilolycka.
    Vipflasch (tror jag det stavas??).

• Bauti

Åååååååååååå, men nu är den inte till mig. Utan till Maria. Hon är inte så glittrig.
    Måste ha blivit något fel med generna???

• Bauti

Fujj
    Den skulle jag kunna tänka mig.
    Det blev en diskret blå shoppingvagn (som det nu heter) till syster.

Tack flickor för lunchen, det får vi göra om. Riktigt mysigt att luncha ute.

Ni har mail!!!!

• Bauti

Linum
    Va skönt att kunna röra sig igen

Skall iväg och gratta syster och ta en tur till farmor och hälsa på.
    Ikväll blir det 40 års fest. Mats Sundin är oxå där. Inte för jag vet hur han ser ut, men en kändis är alltid kul.
    Sport är inte min starka sida

• Bauti

Rik vet jag att han är.
    Det är han som fyller års fru kusin, Mats. Jag har hör ett å annat om hans hus och fester.

• Bauti

Hej

Frujj, Oscar är fint, det heter min sköldpadda som bor hos syster.

Snnart börjar kursen. Kl.17.00 drar det igång. Så varje dag nu i 10 dagar är det kurs mellan 17-21. Så den 6/10 börjar jag på salongen.
    Vem som vill får gärna beställa tid. Jag behöver ju 100 praktiktimmar, så boka bara på nu.....

• Bauti

God morgon
    Gårdagen gick som smort. Det var utbildning på manikuire (hur stavs det då??). Det var rena barnleken. Idag är det dags för att lära sig att sätta på tippar.

Ingen som ni vet som behöver köpa en lägenhet??
    Tomas som bor där nu har inte råd att köpa den.
    3:a i Kallebäck med nytt badrum och kök. Stamrenovering gjord och alla fönster, fasader balkonger är bytta.

• Bauti

Linum, har sett det. Tyckte att det var lite litet

• Bauti

Hej!

Kursen går som smort. Idag skall jag lägga akryl. Igår satte vi tippar.

Tez. Inget kul med magsjuka. Det absolut värsta som kan hända en.

• Bauti

Hej

Var tvungen att testa testet.

Din personlighetstyp:

Vänliga, flexibla handlingsmänniskor. Fokuserade på snabba resultat. Lever för stunden. Risktagare som lever på högvarv. Har inget tålamod när saker dras i långbänk. Lojala och moraliska, men med flexibel syn på lagar och regler om så krävs för att få något uträttat. Socialt begåvade och populära.

Karriärer som skulle kunna passa dig:

Säljare, marknadsförare, poliser, ambulanssjukvårdare, medicintekniker, datatekniker, datasupportanställda, entreprenörer, komiker, rallyförare, brandmän, militärer, revisorer, snickare, hantverkare, lantbrukare, servicepersonal, transportarbetare, väktare.

Idag skall vi göra fransk förlägning irl. Hon som jag går med tar med sig två tjejer. Lite kul, vet ju inte hur det blir. Men naglarna jag gjorde igår blev jätte bra.

• Bauti

Inatt sov jag med en maskin påkoplad mig. Ett band runt höften och ett runt brösten, underrmarna.
    På magen satt dosan som regestrerar allt. Från dosa till ett finger gick det en sladd som skulla mäta syret i blodet.
    Och en slang som gick upp till näsan för att ha koll på andningen.
    P var rädd för att han skulle trassla in sig i mig
    Men det gick faktiskt förvånadsvärt bra att sova med den. Såg ut som sputtnick med alla sladdar.

Skall iväg och lämna in det för annalys. Domen kommer om två veckor.

• Bauti

Abbe
    Jag har andningsuppehåll på natten. Så den maskinen skall kolla om jag behöver ha en hjälpmaskin framöver på nätterna för att inte hålla andan.

• Bauti

Carma: *asg* ja vi kan ju allt om datorer

Abbe: jag har missat vad din plånbok har gjort. Hade den rymt??

• Bauti

Hallå fruar.

Ingen kurs på två dagar. Kurshållerskan har varit sjuk. Desto fler timmar nästa vecka.

Pussar på er!!!!

• Bauti

Hej

Jag blev helt plötsligt barnvakt till två ungar på 6 & 8 år. Vibeke (som har salongen), hennes syster är och föder på Mölndalssjukhus. Och deras föräldrar är i Danmark. Så nu sitter vi här med två ungar som skall sova snart, förhoppnings vis.

• Bauti

Hej

Har nog missat det som händer på torsdag, har för mig att det stod något om lunch??

• Bauti

Ååå det vill jag vara med på. Var och när???

• Bauti

Här har det slutat att regna och hagla. Men det kommer nog mera.

• Bauti

Hej

Det visar sig att jag har ledig kväll på lördag *tjooo hooo*.
    Gubben skall till Stockholm. Det skall bli skönt att vara helt ensam med lilleman Linus.

Skall snart ta mig till la strada. Får slänga i mig lite mat innan kursen börjar.

Svar på tråden Fikasugna GbgFruar träffas igen.... 2