• Ab fab

Fikasugna GbgFruar träffas igen.... 2

nix du behöver inte hälsa Det var nåt att hon var ordförande i du vet vad förenignen.

typsnittet har definitivt ändrat sig. jag behöver ju förstoringsglas

• Ab fab

tack snälla. seglar i morgon men hör av mig sen. Mums fillibabba

• Ab fab

Hemma efter segling o makrillfångst. Inte dumt alls. Lyckas blli grisskär på benen

Det finns nån oil and vinegar liknande butik i Haga. Åtminstone fanns den i våras.

Jag har varit på blomsterkurs på Prinsgatan, det var himla trevligt. Hon som hade den är också lärare på floristskola så hon var duktig

Det är strömavbrott hemma. Jag sitter i trädgården, R är på golbanan

• Ab fab

god morgon.
    en härlig frukost vid sjön idag. hur skönt som helst. sen väntar lekdejt med knut, bad o glass vid stamsjön. Så ingen stadstur för mig heller idag.

I morgon funderar vi på att paddla kajak. Carma är ni hemma kanske vi tittar förbi för bärplockning om det fortfarande finns kvar?

• Ab fab

I morgon skall vi paddla kajak från 10 vid Nääs fabriker. Jag ringer dig på vägen hem o kollar om ni är hemma. Krusbärssylt levereras till din dörr om en vecka eller så

Spännande med bilder på magen. Det låter grymt snyggt.

Nu skall jag ge mig på sommarens projekt. Vi målar om en gammal soffa. Skrapat bort 150-åriga färglager just nu. Nu skall det slipas!

• Ab fab

Hej alla snyggingar

vilken härlig dag! Vi har paddlat hela dagen. Mör i armarna kan man lugnt säga. Vi åkte ut från Nääs fabriker i morse. Runt om i sjön, förbi slottet och sen till Norsesunds station. Det skall jag göra fler gånger. Träningsvärken kommer väl i morgon.

Carma- orkade inte plocka idag. Hör av mig om ni är hemma lite senare i helgen/veckan.

Soffan mår bra. Vi har skrapat o slipat. Nu är grundfärgen målad så nu väntar den antikgrå färgen. Åkte förbi Ljungbergs tygtryckeri i Floda. Hittade en stuvbit för 100 kr (2,5 meter) Ordinarie pris var 495 kr metern så jag är väldans nöjd.

Nu väntar allmän rengöring av mig- dusch, fotbad o nagelvård, sen blir det grillning o tinto de verano (rött vin o soda)

Nästa vecka skall vi till Falsterbo. Glassigt ställe o fantastiskt hus. R skall spela golf- jag skall dricka champagne på klubbhuset tror jag

• Ab fab

nibla- visst var sommarprataren igår fantastisk? Jag gillade verkligen honom. Vi var på Marstrand igår. Sol o bad o segling. Hur skönt som helst. Alldeles slut igår.

Carma- är ni hemma idag?

Tezz- hur var konserten? Har du träningsvärk efter headbangandet???

• Ab fab

tack snälla C men nu är jag utan bil. R är på golfbanan. Jag kollar i morgon igen

• Ab fab

Tack för frukten Såg att både johan o håkan jobbade idag. Sitter hemma o jobbar lite. Går igenom mejl o gör reseprogram för hösten.

Har varit flitig i trädgården. rensat ogräs o fixat. R har lagat utebelysningen. Nu skall jag måla soffan för sista gången.

Min make (allmänt kallad Tiger A tillskillnad från Woods) ligger i hårdträning inför Falsterbo. Det spelas golf mest hela tiden. Igår blev det hängmattan, korsord. Bad på kvällen när en väninna kom på middag. Gazpacho, raäkor i vitlök, melon. Perfekt mat i värmen

Svar på tråden Fikasugna GbgFruar träffas igen.... 2