-
-
Oj jag igen som slarvade på tangentbordet
-
Vad bra, Carma. Har oxå hört bra om Borås.
Var ju på KKÖ i måndags för vändningen och jag tyckte faktiskt att det var riktigt skabbigt och nergånget där. Sen kanske det är skit samma när man ligger där o krystar om det är brun-oranga gardiner från 1970, huvudsaken är ju att personalen är kompetent och trevlig, men ändå. Viss inverkan har det ju.
Jag kommer välja Mölndal i första hand men vet ju inte om de kommer ta emot mig ifall bebis fortfarande ligger åt fel håll när det väl är dags. Då blir det KKÖ.
Kommer inte bli hänvisad nån annanstans sa bm eftersom det är tredje ggn och de andra två har gått fort + att bebis ju ligger som den gör. Fast idag verkar det vara huvud ner och väääääääldigt lungt där inne. Kanske har kommit på att det är dags att inta utfartsläge
Borås har ju förresten en sida med Webbisar, kommer ni lägga ut bebis där? -
Nibla: Ok trappor.. hmm undra om det går o släpa en barnvagn upp där.. hmmm
Tänkte på dig när jag körde förbi din gamla gata förut idag -
Nä nu är det dags att fixa lunch, natta sonen (= en stunds lung och ro )
Ha en trevlig helg om jag inte hinner logga in mer idag!
Och lycka till med födandet, om nån åker in! Och glöm inte meddela oss nyfikna här!! (jag kommer nog försöka få in en bild på bloggen när den här krabaten har hittat ut, men det är ju ett tag kvar....) -
Nibla: hihi vad knasigt med såna stolar som sitter fast. Jag tycker det ibland är jobbigt att komma upp ur soffor/stolar som är för låga. Man får liksom ta sats
Passat är en trevlig bil, hade sån på jobbet förut och den var himla skön att köra tyckte jag!
Ha en trevlig sista dag på jobbet!!
Om våra bebisar vägrar komma ut under nästa vecka kanske vi borde ha en mag-date??
(om inte annat är det bra att boka inte lite grejor att göra för då får man lite annat att tänka på ) -
Gaaaaaaaaaaaahh!! Åhh jag känner mig sååå irriterad på folk som ska snoka i ens privatliv!! *grrrr*
Varför kan de som vill veta nåt om en ringa en själv och prata med en istället för att fråga ut ens bekanta och sen ringa upp mig (maken) och berätta allt dom vet????
*arg som ett bi*
*grrrrr*
*morrr*
-
Carma: Grattis på B-dagen
Hoppas bebis tillåter er att fira idag och så kan h*n ju titta ut imorgon eller nåt istället.
Förstår din deppighet över att den inte kommer, känner igen det där från tidigare ggr. Man är så inställd på det där datumet och sen när den datumen har gått förbi så känns det som om det aldrig kommer komma nån bebis. Det är bara en stor megafis man har i magen.... fast så är det ju inte Den kommer när man minst anar det.
Ab: ja nu har jag lugnat mig lite men jag blir så himla trött på en bekant som håller på sådär. Vet inte om jag är extra känslig just nu men jag tycker inte om folk som snokar och definitivt inte när de gör det via mina vänner.. och sen dessutom ringer hit och frågar ut maken om det som vännen berättat!! *grr*
Dessutom har jag ingen som helst lust att ringa henne för att tala om det, och jag har heller ingen lust att ringa vännen för att säga till henne att sluta babbla... Får försöka hitta ett snyggt sätt att säga det så att hon inte tar illa vid sig, det är ju inte hennes fel.
Nibla: Låter som en skön dag! Härligt väder idag!
Nu har jag varit med stora E på den nya skolan, verkar trevligt och bra. Kort dag idag! 45 min... Hoppas det kommer funka för henne. -
Carma: Har massor av arga gravihormoner om jag vill.. men är lite för feg för att vräka ur mig vad jag tycker. Tyvärr så går jag och "samlar" och så brakar det lös på en gång istället. Hmm
Får tänka ut nåt bra. Har inte lust med att folk pratar en massa gojja om mig.
Lustigt att bebis går från fixerad till ruckbar? Kan det vara bäckenet som vidgar sig?? Här är det fortfarande helt rörligt läge och i helgen satt filuren upp med huvudet rakt under mina revben. Idag ligger h*n på tvären. Ska till barnmorskan på onsdag och funderar på att ta upp det här med henne, har ju inte lust att riskera att bli akutsnittad pga detta. Blir hellre igångsatt då! Jaja den som lever får se eller vad man brukar säga...
Läste i en tråd på FL igår om en tjej som haft bebis i tvärläge o hon fick planerat snitt! Konstigt att det är så olika vart man bor.
Oj nu blev det en massa bebisbabbel här.. sorry ni som inte är intresserade!!
-
Ab: Bra idé
Ingen fika inplanerad snart?