• Frujj

Fikasugna GbgFruar träffas igen.... 2

Nibla: Vilket sjukhus planerar du att åka till? *glömt*

• Frujj

Här blir det Mölndal i första hand o Östra i andra hand. Tredje hand finns inte för min del!
    Hemma i så fall.. nä skämt åtsido de har lovat att inte skicka mig nån annanstans än M el Ö pga tidigare snabba förlossningar och att bebis ligger som den gör.

Fast till jul brukar det väl vara ganska lungt på förlossningen så... *suck*

• Frujj

Halloj
    Nides: Segla, hua mig hoppas ni får bättre väder än idag!
    Jag hade tagit på mig regnkläder och stövlar... tjock tröja och till och med ev. en mössa... det kan bli mkt kallare än man tror när det blåser
    Flytvästar har dom antar jag?
    Hmm.. vad ska man säga? Torra varma kläder, regnkläder, en mössa och keps (om det blir fint väder)solbrillor och ett ombyte kläder (om man trillar i...)

• Frujj

Nides: Håller med Ab, tag med vantar om det är sånt här sketaväder.
    Kan säga att jag hade inte heller velat ge mig ut i det här bajvädret. För det är verkligen vad det är!!

• Frujj

Bauti: Vad tråkigt för både Linus och din plånbok
    Hoppas han snart blir bättre!

Idag har det verkligen varit riktigt sketaväder här, jösses man blir ju så sömning så jag vet inte vad. Har fortfarande hallongrottor på hjärnan men får inte tummen ur för att göra några. Och så var det ju det med frysen. Får väl skylla på det om jag inte gör några.

• Frujj

Linum: Såg Addiz hallongrottor på hennes hemsida häromdan, är nog därför jag blev så sugen på att baka...

Visst är det skönt att bada i varmvattenbassäng!! När vi går o simmar med lilleman så är det 34 grader i vattnet och det är så gött! Har man huvudvärk så släpper den... Har även vart på Åbybadet och plaskat på egen hand i deras varmbassäng.
    Hoppas din sjukgymnast kan påverka Carlanderska.. synd det inte var för några år sen då kände min pappa sjukhuschefen

• Frujj

Nibla: Du frågade i tråden för några dagar sen om vad man skulle packa i bb-väskan.. hittade detta på Sahlgrenskas hemsida
    Blodgruppering
    Legitimationshandling med foto (ID-kort, pass, körkort t ex)
    Ett par sköna tofflor eller andra skor som är lätta att få in fötterna i och eventuellt en morgonrock
    Privata kläder till dig och barnet (det finns också sjukhuskläder).
    Liten bomullsmössa till barnet
    Mobiltelefon
    Kamera
    Toalettsaker
    Egna favoritdrycker och något gott att äta
    Favoritmusik, som kan vara bra att slappna av till. Vissa förlossningsavdelningar har egen kassettspelare eller cd-spelare.

För pappa eller annan följeslagare
    inneskor något att läsa om förlossningen drar ut på tiden
    något att äta, kiosk och matsal finns på sjukhuset dagtid. Kaffe och te finns för självservering på avdelningarna.

Jag har knappt ens börjat packa nåt, har lagt fram lite grejor, köpt cola och en godispåse . Eftersom våran bebis inte kommer förrän till jul så har jag ju tid på mig

• Frujj

Fru T: Hemma hos mig är det fortfarande Torsdag...

Fru T: Bebis kommer när den är klar, den där datumen man får är en beräknad dag som är +- 2 v. Allt är lika normalt.
    Sorry om jag låter snäsig men jag är lite trött på alla som tror att den ska komma punktligt, det är bara 2-5% av alla bebisar som kommer på bf-dagen. N:s svåger började undra för två månader sen, folk man aldrig pratar med annars (tex Ns kompisars sambos) ringer o frågar massa saker, tex "känner du nåt", "har det hänt nåt" osv... Jag kommer inte att glömma bort att höra av mig när det hänt nåt...
    Visst, folk frågar säkert av omtanke men det är rätt påfrestande som det är att vänta, och det blir inte bättre av att folk väntar mer åt en än man själv gör!

Svar på tråden Fikasugna GbgFruar träffas igen.... 2