• Frujj

Fikasugna GbgFruar träffas igen.... 2

Good Afternoon säger jag då!
    Nu är vi hemma igen, bebis utan namn sover i vagnen, stora E har åkt till sin pappa och lille W stormar runt o vill hålla bebis o kallar honom för lilleboooo eller äschling (=älskling)
    Och jag längtar efter en dusch!

Hörs och ses!

Kram!

• Frujj

Ab: Ja här blir man inte långvarig på bb, speciellt inte som omföderska. Och trots allt är det ganska skönt att komma hem, sin egna dusch, egen toa och allt det där. Framförallt sin egna säng!
    Så funkar allt kan man lika gärna åka hem! Dessutom var det överfullt på förlossningen så de ville väl ha platserna...

Bauti: Vi är jättenöjda med bilen! Och nu får vi plats allihopa

• Frujj

Carma: Vad skönt att N sover gott på nätterna, här hade vi en liten kille som var vaken till kl 5 imorse
    Mat, prutt och jag tror jag bytte 5 bajsblöjor.. hehe

*lite dimmig idag*

Förresten, ingen som har nåt bra namnförslag till oss? Som passar bra med de två andra?

• Frujj

Godmorgon från blöjorna o ammandets värld

• Frujj

Ab: Vilka härliga bilder! Den maten på en bild en bit ner ser otroligt god ut, (getostsmörgåsen) så det vattnas i mun!!

• Frujj

Ja på de mest oväntade ställen hittar man väl såna där små guldkorn!

Nä junior heter än så länge bara bebis eller lillebooo

Har några idéer men det är alltid nåt "krux" med namn man tycker är fina..
    Som tex mitt nuvarande favvonamn.. det heter min kusins man.. o dessutom heter min kusin samma sak som min äldsta dotter, o de är till råga på allt födda på samma dag *harkel*
    Så det känns lite fånigt att ta hennes mans namn till bebisen.. å andra sidan bor de ju inte i sverige o vi träffar dom väldigt sällan.. men min mamma har ju bra kontakt med dom.. hmm jaja får se hur det blir.

• Frujj

Mmm gillar Alexander oxå. Fast då heter min bästa kompis son det.
    Gahh vad det här är svårt!!

Vad säger ni om Tim? Charlie?

• Frujj

Nä nu ska jag passa på o duscha. Lilleman sover i vagnen och W är på dagis med pappa N. I eftermiddag ska vi tillbaka till sjukhuset för PKU-testet (ett blodprov som tas på alla nyfödda bebisar efter ett par dygn för att utesluta vissa ämnesomsättningssjukdomar)
    Lillen kräktes blod (!) imorse oxå.. hmm måste fråga om det med! Läskigt!

• Frujj

Ab: Nääää säg inte så
    hihi
    Men det är som Lukas, det är hur vanligt som helst bland småbarn idag och det är en hund för mig oxå
    Och Pontus är en häst *fniss* (sorry Bauti)

• Frujj

Tezz: *skrattar* var läste du om det?? Den där med Ann Ahl har man ju hört förut men inte den med göte Borg.. hahaha

W heter Bruce i andranamn.. haha inte namnet man hade valt som första namn men vi har ju en kul histora i släkten bakom det namnet. Tror jag berättat om det förut annars kan jag maila om det *vill inte skriva här*

Kan skriva ner hur förlossningen var oxå om nån vill veta

Nu ska vi åka till Sjukhuset och göra det där provet och då får man sin journal oxå, ska bli kul o läsa vad som egentligen hände.. var lite dimmig ett tag!

Kram!

Svar på tråden Fikasugna GbgFruar träffas igen.... 2