• Nibla

Fikasugna GbgFruar träffas igen.... 2

Ab,
    Ang "Smuts" - Satt hela tiden och väntade på att den skulle börja ta fart och bli så bra som recensionerna sa på baksidan, men det hände ju aldrig nåt....

Någon som har några bra boktips? I vårt nya sovrum har vi äntligen plats med sängbord vilket betyder att jag har en sänglampa vilket i sin tur betyder att jag kan ligga och läsa om kvällarna! jihooo! Läser allt från deckare till snaskiga dramaböcker.

Idag är en effektiv dag på jobbet, har börjat med en surdeg som jag skjutit åt sidan i över en månad som måste vara klar om tre veckor innan jag går på semester.

Hyrde film igår: "Charlie Wilsons War" - en politisk film om USA's relation med Afghanistan på 80-talet. Tom Hanks i huvudrollen. Sen hade en av mina favvoskådisar en biroll, Philip Seymore Hoffman. Grym skådis!
    Filmen var i övrigt sådär bra.....

• Nibla

Linum,
    Har läst några Michael Connolly men tycker det är lite trist med amerikanska författare då de får betalt per ord. Det blir mycket ordbajseri då......

Carma,
    Tar gärna emot tips på frysmat!

• Nibla

Jag är arg/ledsen.

Hade precis fikarast med kollegorna. En 60-årig dam gav mig följande kommentar: "Hej din lilla rulta, nu är du bra stor och mullig".
    Inte nog med att jag själv inte vill titta mig i spegeln emellanåt för att jag inte trivs.
    Det känns som att bara för att man är gravid så har folk rätt att kommentera ens kroppshydda hursomhelst. Sitter här med gråten i halsen nu. Vill bara hem och lägga mig under ett täcke och inte komma fram förrän det är dags att åka till förlossningen.

• Nibla

Tack vilka fina ord ni skriver.

Tror inte heller det är särskilt illa menat, men det känns ändå surt att folk ska kommentera ens kroppshydda. Särskilt då kollegan en annan gång klappat mig på rumpan och sagt att jag börjar bli stor. Då tar jag ju det som att hon inte menar att jag blivit stor över magen utan på andra ställen......Nåja.

Frujj,
    "flodhäst" - elakt!

• Nibla

Hej hej,

Grymt effektiv dag på jobbet idag, har börjat lämna över arbetsuppgifter så om två veckor har jag nog inga kvar.

Igår såg jag en skum film, huvudrollsinnehavaren fick en Oscar. "There will be blood", handlar om en gubbe som borrar efter olja i Kalifornien. Långdragen, seg och inte särskilt bra alls.
    Men idag smäller det!!! Idag ska jag ÄNTLIGEN se SATC. Längtar!!

Igår följde hankatten efter mig vart jag än gick och när han fick chans satte han sig och slickade sig i skrevet. Jaha, tänkte jag, här är man inte buskablyg.
    Sen när han hoppade upp i sängen när vi skulle sova la han sig demonstrativt på rygg med magen och andra delar i vädret. Såg då till min stora fasa att han har en fästing, stor som ett blåbär på den stackars lilla snoppen. Åhhhhh, vad det måste gjort ont! Ryser bara jag tänker på det. Stackarn som följt efter hela kvällen och försökt visa antagligen.....

För övrigt saltade vi ihjäl nio mördarsniglar igår.
    Ab, hur går det för er med dessa skadedjur?

• Nibla

Ab,
    Ja, Leffe, den stackarn.

Hahaha! Melonskal! Du kanske har en odling i alla fall..... ;-D

• Nibla

Ab,
    Jag tror att N trots allt bestämde att behålla dem och ge dem en andra chans. (Vilket jag egentligen tyckte var dumt, de har ju bränt sina broar.....)
    Vi fick i alla fall kompensation i form av 6 månader kostnadsfritt plus brandlarm.

Ska vi byta kostar det en slant och de pengarna finns inte just nu.....

• Nibla

Carma,
    Exakt vilket datum är bebisen beräknad till? 13:e?
    Antar att du längtar lika mycket som jag gör......denna eviga väntan!

Svar på tråden Fikasugna GbgFruar träffas igen.... 2