• Nibla

Fikasugna GbgFruar träffas igen.... 2

God morgon!

Jag har blivit faster till en liten pojke! Jättesöt verkligen.
    Nu får det banne mej vara min tur snart.

Lugnt på jobbet idag, ska snart iväg till ICA ett ärende och köpa presentpapper, ska uppvakta svägerskan som fyller 25.

Till helgen kommer det vackra vädret, lagom till min semester! jihoo!

• Nibla

Men först är det din tur, Carma!

Carma07 skrev 2008-07-22 09:46:28 följande:
    Nibla: Grattis till faster. Snart är det din tur. Perfekt väder lagom till din semester. Sommaren har redan kommit till oss iaf. Hoppas det håller i sig nu och blir lagom också så man kan vara ute.
  • Nibla

Hej Tez!!
    Roligt med dig här i tråden igen!

Jag jobbar denna veckan, är sen ledig två veckor, jobbar sen en vecka till. SEN är jag ledig från jobbet ett bra tag fram över. (Vill inte säga helt ledig, för man lär väl ha fullt upp!)

27 grader låter faktiskt ganska skönt även om det är liiiiite i varmaste laget för min del. Får väl sitta i skuggan och flämta. Hellre sol och varmt än regn och rusk trots att mina ben och fingrar sväller extra i värmen.

• Nibla

Hej igen,

Jag har bara två veckors semester och ville ha dem samtidigt som N, eftersom han var tvungen att ta v 31 och 32. Vill inte ta ut föräldrapenning så tidigt som tre veckor innan beräknad förlossning, därför ska jag jobba en vecka efter semestern. Eller jobba och jobba.....avsluta och städa!

Vet tyvärr inte vilken film du syftar på......

• Nibla

Tez,
    Huvudet på spiken!
    Det är en hel vetenskap med föräldrapenning....tur att det finns ett verktyg på Försäkringskassans hemsida så man kan laborera och fixa själv.
    N är väldigt påläst och kan mer än jag.

• Nibla

Hej hej,

"Vi" mår bara bra, är trött och har väldigt svullna fingrar idag. Har suttit och skrivit mycket på datorn på morgonen, det är nog därför. Vi har ett vilrum här på jobbet, ska lägga mig och slumra där en stund efter lunch.

Ett halsband låter väl som en bra idé tillsammans med en lite delikatesskorg. Jag har aldrig varit i affären Oil & Vinaegar, så jag vet inte om de finns nån annanstans, för jag tyckte hörde talas om att de slått igen i Allum. Tror Carma nämnde nåt om det.

Har varit ruskigt effektiv idag, rensat min mail och gjort lathundar till min efterträdare. Nu när jag vet att det bara är tre (snart 2,5) dagar kvar innan semestern jobbar jag som en liten blå. Jobbar bättre under lite press och stress! (I lagom mängd)

• Nibla

God förmiddag!

SISTA dagen innan semestern! Yay!!

Slutar vid 15 idag och ska sen hem och förbereda grillmiddag då min farbror och hans familj kommer på besök.
    Imorgon ska vi till Borås och hälsa på vänner. Söndag blir det lugnt, ska nog slappa i hängmattan med en god bok.
    Måndag ska vi till MVC, sen bär det av till sommarstugan ett par dar. Skööööönt!

Tez,
    Ang din fråga om mamma-mode. Jag har inte köpt så fasligt mycket mammakläder faktiskt, eftersom jag kunnat ha trikåkjolar, klänningar och tunikor som är lite luftiga och passar över en gravidmage. Det finns en affär mitt emot Pedagogen, vid Grönsakstorget som heter Mums som säljer mammakläder. Sen finns det en affär i Avenygallerian också.
    Båda dessa affärerna är lite dyra tycker jag och jag tyckte faktiskt inte de hade så värst mycket....inte i min smak i alla fall.
    Jag satsar mer på kläder som jag kan ha efteråt också. Blir mest prisvärt så.

Har idag väldigt ont. Promenerade 1,5 timma på stan igår, i värmen. Sen på kvällen promenerade vi hem till ett par vänner, ca 10 min gångväg. Foglossning=AJ!
    Idag är jag väldigt svullen om fötterna, mer än vanligt. Känner mig som en kvinnlig variant av Svullo.
    Har i alla fall en nyinköpt klänning på mig, i mönstrad trikå med färgerna vitt, lila, rosa, rött och svart, lite orange också. 98 spänn på REA på KappAhl, som hittat!!!

Kikar nog in här en sväng innan vi sticker till torpet på måndag.
    Kram kram

• Nibla

Hej på er!
    Fasen vad varmt det är!!! Sitter för närvarande inomhus och ska börja lyssna på dagens sommarpratare.

Imorgon ska vi till Varberg över dagen och hälsa på faster som har stuga där. Gött!

N har redan rastlöshet i kroppen, han är iväg och springer ärenden på K-Rauta, Jula och Clas Ohlsson. Tack och lov att jag inte är med! AVSKYR den typen av affärer..........

• Nibla

Hej på er!

Nu är vi tillbaka i civilisationen efter ett par dagar på svärföräldrarnas sommarställe. Har verkligen inte gjort många knop denna veckan, sovit middag varje dag, läst, löst korsord och tagit kvällsdopp i sjön.
    Har visserligen hunnit med ett besök i Hjo och ett i Skövde för att klämma på min tio dagar gamla brorson. Såååå söt och såååå liten! Tänk att man har en sån i famnen om en månad lite drygt.

Jag har enormt svullna fötter, känner igen mig lite i det ni skrev om "brinnande" fötter. Jag brukar skölja av dem med kallt vatten i duschen innan jag går och lägger mig. De enda skorna som passar just nu i är N's Foppatofflor i stl 42.
    Fingrarna är ingen rolig historia heller, igår kunde jag knappt knyta näven......
    Men annars är allt bra, alla värden och så. Min bebbe ligger med huvudet neråt och jag hoppas den tänker stanna i den positionen.

I veckan väntar besök av svär-farföräldrarna, besök av kompis från Borås och målning av balkongräcke.

Kram kram

Svar på tråden Fikasugna GbgFruar träffas igen.... 2