Fikasugna GbgFruar träffas igen.... 2
Ab,
Grattis på bröllopsdagen! Verkar som om champagnen flödar!
Kram på er
Ab,
Grattis på bröllopsdagen! Verkar som om champagnen flödar!
Kram på er
Grattis på bröllopsdagen till dig också Tezz!!!
God kväll,
Inga fler förvärkar, men sammandragningar som gör ont. Kanske är det samma sak, eller vad säger du, Frujj?
Var hos barnmorskan idag, allt ser bra ut, fixerad och väntar bara på att komma ut........NU börjar detta bli jobbigt, en dag känns som en evighet. Och det jobbigaste är ju att man inte vet var eller när det kommer sätta igång. Kan vara nu, imorgon, om fem dagar, eller om två veckor....*suck*
För en gångs skulle hoppas jag att jag brås på mammas graviditeter, eftersom hon som mest gick över två dagar. Höll tummarna i början att jag INTE skulle ta efter hennes viktuppgång då hon gick upp närmare 30 kg, har "bara" gått upp hälften av det.
Tänker mycket på Carma och lilla N. Hoppas vi får en uppdatering snart.
Ab,
LÅter som om ni har en underbar bröllopsdag!
Bauti,
Vilket jäkla pulver till hyresgäst! Att de finska sjöarna torkar ut kommer bli mitt nya favvouttryck. *fniss*
Frujj,
Vilken fars!!!! Hahahha
Har precis gått upp efter att ha sovit en hel natt utan illamående eller toabesök. Har bara vaknat till nån gång då katten legat och knött med mina fötter.
Idag ska jag baka igen. Har ett par fack kvar i frysen att fylla.
Tez,
Jo, en stor en! Fast den ska inte mumsas upp av höstens fikagäster. *fniss*
Trist väder, bara förnamnet!
God morgon!
Har varit vaken sen 6.30. Körde N till tåget strax efter 7. Bad honom hjälpa mig bädda sängen innan vi åkte, annars går jag bara tillbaka och lägger mig och går inte upp förrän framåt 10.30. Idag har jag lite grejer att dona med...
Så nu har jag hunnit med att plocka ur diskmaskinen, tvätta två maskiner tvätt, läst GP, druckit två koppar te. Nu sitter jag och myser med tända ljus och tittar ut på regnet.
Hade egentligen tänkt gå på bio idag faktiskt, men jag orkar inte ta mig in till stan. Det är ett projekt... Tar en sväng till Hemtex på Allum för att köpa köksgardiner, ska passa på att putsa fönstrena innan jag hänger upp dem. Har hört att just fönsterputsning ska påskynda det hela.......*suck*
Gick en långpromenad igår, på hela 25 minuter. Det stramar lite i magen idag, om det beror på promenaden eller nåt annat vet jag inte. Vågar inte hoppas på nåt i alla fall.......
Ab,
Ha det gott på caféerna i Bryssel!
Frujj,
Bakat bröd, det var ambitiöst!
Tez,
Radio? Var, när? Vann du något?
Ab,
Jo, det är sant.....
Måste berätta vad min frispråkiga barnmorska sa i måndags..... Hon säger: "Du skulle behöva ett par org**mer. Och det är ju nya rön nu om att det INTE är mannnes spermier som sätter igång förlossningen, så du kan fixa det på egen hand. Passar ju bra nu när du är ensam hemma".
HAHAHAH! Höll på att trilla av stolen. Fast jag gillar henne! Hon sa att henne kolleger tycker hon är galen som "ordinerar" nåt sånt. Haha! Tycker det är roligt med människor som inte är så pryda av sig.
Tez,
Apropå tvångstankar. Vet inte om detta hör in i den kategorin, men innan när man kunde gå lite raskare brukade jag alltid tävla, tex med en bil, eller en annan promenerande människa.
Typ: Innan den röda bilen kört förbi lyktstolpen måste jag ha hunnit fram till övergångsstället.
Eller innan den mötande personen hunnit fram till parkbänken måste jag ha hunnit fram till trappan. Ibland har jag varit tvungen att öka takten väldigt mycket, så det ser säkert inte klokt ut.......
Frujj,
Det blir Östra i först hand, Mölndal i andra hand och om vi absolut måste, Borås. Tycker det är på tok för långt till Borås. Åker ju den vägen ganska ofta ändå.
Ni då? Östra? Kanske vi ses.....
Ja, det är sant.....så känns det här också. En liten julbebis......