• Nibla

Fikasugna GbgFruar träffas igen.... 2

Hej på er!
    här är en till som kör pekfingervalsen, hehe. Lillan sover på min arm efter att ha gjort premiärturen i vagnen, runt kvareret. Ungefär vad jag mäktar med, med tanke på snittet....

Frujj, då har vi varit vakna i skift inatt. Hon höll mig vaken mellan 12-02.30......Hon verkar vara väldigt kvällspigg och väldigt morgontrött. Vi lyckades i alla fall sova mellan 06-10.

Kram från en trött men lycklig morsa!!

• Nibla

Hej på er!
    Jag har haft en jättebra natt! Sovit från 00-04 och sen från 04.45-08....Inte illa!
    Satt och ammade till Sex & the City igår kväll, jättebra kombination. Hehe!

Idag ska vi ta en tur till Backaplan, pappa N har lovat att "pimpa" barnvagnen lite.

• Nibla

Bauti, en snabbis här inne för mig bara, får passa på medan lillan sover.

Ab,
    Ja, det verkar läka som det ska, såret kliar i alla fall....

• Nibla

Hej hej!

Har sovit såååå gott inatt! Nu sover lillan bredvid mig på ett fårskinn, vi ska försöka hinna äta frukost i lugn och ro innan hon vaknar. Insåg precis att klockan är 12.....snacka om sen frukost!

I eftermiddag kommer BVC på hembesök, eller som N säger "barnavårdsmyndigheten". Han har städat hela huset, han tror nog att socialen kommer och hämtar ungen om det ligger lite damm i hörnen.

Jag och Leffe är inte så bra vänner längre. Han blänger på mig och kommer inte nära som han brukade. Igår var dock första gången han vågade sig upp på övervåningen. Han tycker lillan är skitläskig! Hoppas han mjuknar upp snart.....får lite dåligt samvete.....

Tez,
    Vad roligt att få beröm! Alltid skoj att höra att man är bra på nåt, så sträck på dig!!
    Förresten, när vi åkte in till förlossningen åkte vi förbi ytterligare en bil med regskylten TEZ. Har sett minst fem såna bilar nu, poppis skylt!! Hehe!

• Nibla

Frujj,
    Vi tecknade en gravidförsäkring, och genom den är bebisen försäkrad i 6 månader. Ska kolla lite noggrannare....

Carma,
    Vad härligt det lät med att "lufta rumpan"! Vår lilla måste ju ha skena för höften, så hon måste ju kläder på sig för jämnan. Men vi fuskar lite på morgonen och på kvällen då vi myser med bara blöjan på.

Tez,
    Min teori om att BVC kommer på hembesök är dels för att man ska slippa störta iväg med bebisen och även för att de ska ha lite koll på vad bebisen har för hemmiljö.

Grannen var precis här med en present till lillan. Gulligt!!

• Nibla

Hej på er!

Grattis till N på treveckorsdagen!

Min lilla skrutta har äntligen somnat, så jag och N har hunnit göra egen äppel/morotsjuice. Har fått låna en manick av en kompis som pressar ur saften ur frukten och ur rinner världens goaste juice. Äntligen får vi användning av alla äpplen!

Har inte riktigt fattat att jag ska vara hemma med min lilla skrutta sisådär ett år framöver. Känns verkligen konstigt!
    Just nu ligger hon här bredvid och sover som en liten ängel......3,2 kg kärlek! *svävar som på moln*

• Nibla

Linum,
    Vi har väl tänkt att jag ska vara hemma ca ett år, sen ska N ta en dag i veckan. Vi förlorar tyvärr för mycket pengar på att N ska vara hemma på heltid. Synd att det ska vara en pengafråga att få kvalitetstid med sitt barn....
    Tycker de borde slå ihop föräldrarnas inkomst och räkna ut föräldrapenning på det, så man får ut lika mycket oavsett vem som är hemma med barnet.

Just nu tycker jag väldigt synd om N som måste börja jobba igen och inte får vara hemma och gosa med vår lilla ögonsten.......

• Nibla

Hej på er!

Idag är första dagen hemma ensam, N har börjat jobba. Känns lite konstigt. Just nu sover hon bredvid mig i soffan.
    Jag har förresten uppdaterat min blogg med lite foton, bla.

Tez,
    Ang besök från BT-patrullen så får ni ta en kölapp....... Släkt och vänner står på kö för att komma hit.

Svar på tråden Fikasugna GbgFruar träffas igen.... 2