Fikasugna GbgFruar träffas igen.... 2
Jo, självklart, uttryckte mig lite klumpigt.
Jo, självklart, uttryckte mig lite klumpigt.
Carma,
Ja, hans tio pappadagar gick snabbt. Vi åkte ju in till förlossningen redan på måndagen och åkte hem från BB först på lördagen, så det gick ju en hel vecka bara på sjukhuset......trist!!!
Surt med hörseltestet. Får ni åka till Sahlgrenska nu?
Härligt väder idag, ska ta en promenad så snart jag hunnit äta frukost.
Ab,
Hon mår prima!! Har på morgonen sovit som en stock. Efter blöjbyte parkerade jag henne i vaggan medan jag bäddade, klädde på mig och sminkade mig som hastigast. Typ bara lite rouge och mascara.
Skenan funkar bra, vi börjar vänja oss. När vi tar loss den sträcker hon ut sina smala ben så hon blir nästan dubbelt så lång. hehe!!
Hon ska ha den tom den 17/10, totalt 6 veckor. Tydligen ska det räcka för att höften ska bli stabil. Läkaren känner det genom att ta tag i båda benen och "rulla" höften....lite svårt att beskriva.
Tydligen var det på gränsen om hon skulle behöva en skena, men läkaren sa att hon hellre behandlar en gång för mycket. Surt om hon skulle få problem längre fram, eftersom de inte behandlade henne.
Rosa fluffdag låter mysigt!!!
Linum,
Är du nervös inför op, eller bara exalterad att få den överstökad så du kan få tillbaka ditt normala liv?
Frujj,
Vi har redan bokat kyrka för dop. Det blir mellan jul och nyår, den 28/12, eftersom N's bror är hemma från USA då. (Han ska vara gudfar)
Det blir här i förorten med mottagning i församlingshemmet efteråt.
Hade ni tänkt vigselkyrkan?
Är sååååååå trött idag. Mamma var precis här, grät en skvätt och fick ett par goa kramar.
Hej!
Nu har vi varit på långutflykt. Gick hemifrån kl 11 för att träffa två "mamma-kompisar" för lunch. Blev sushi. Jag som är van att äta sushi i Eriksberg, Gbg's bästa sushi, var sådär nöjd med sushin i förorten. Lillan var snäll och sov genom hela lunchen.
Sen var vi på BVC, allt var bra, hon går upp i vikt som hon ska. Gick sen till ICA och handlade och nu är vi hemma. Håller just nu på att utfordra lillan medan jag skriver med ena handen. (multitasking)
Ab,
Spinning!! Min favorit, jätteskoj eller hur? I alla fall effektiv träning.
Trodde man fick hyra ut bostadsrätter hur länge man ville? Och att tidsbegränsning bara gällde hyresrätter....märkligt!
Inte helt rätt läge att sälja nu, med tanke på bostadsmarknaden....
Nej, "Sudden" är inte vidare snygg.....mest ärrat hockeyproffs. Men han är rik som ett troll!!! Då kanske vem som helst blir snygg? Haha!
Idag har jag varit i Allum och köpt höstkängor. Två par för 600 spänn, inte fy skam. Proppade lillan full med mjölk innan jag åkte, så sov hon medan jag var borta. Kändes konstigt att vara ifrån henne första gången....
Kanonväder idag, ska ta en promenad!
Linum,
Skönt att smärtan i benet är borta!
Hej på er!
Varit vaken mellan 12.30-2.30....*gääääsp*. Lillan somnade vid bröstet och när jag skulle lägga henne blev hon klarvaken och ville ha mer. Har en smula dåligt samvete då jag lite halvirriterat sade åt henne att man faktiskt får passa på att äta medan det bjuds. Usch, känner mig nu som en usel mamma utan tålamod.
Men vi har haft en väldigt mysig morgon och förmiddag, hon låg snällt och kikade i sin babysitter medan jag åt frukost och läste GP. Nu sover hon och jag har hunnit damma, dammsuga och plocka undan. Yay!
Oskar är fint tycker jag!!! Själva funderade vi på Filip, Axel eller Karl om det blivit en kille. Svårare med killnamn tycker jag.
Jag menar givetvis 00.30-2.30.....
jag har oxå lagt till bilder på min blogg!
vilka sötnosar, frujj!!