• Frujj

Fikasugna GbgFruar träffas igen.... 2

Jag tror jag kan vara med i fika på onsdag, beror lite på aktiviteterna här hemma, ska ev till Liseberg.
    Rosencaféet lät trevligt, men kostar det först 100 kr i inträde och sen fika ovanpå det???
    Dyrrrrt då ju!

• Frujj

Aha ok visste inte att det var trädgårdsutställning.

Idag efter mitt lilla jobbande på SU på förmiddagen så tog jag vägen förbi tygaffären på Kungsgatan, spanade lite modeller och kollade några tyger för klänningen inför höstens bröllop. "Problemet" är ju bara att bebis kan ju lika gärna vara 1 månad gammal som 1 vecka gammal.. och hur lätt är det att sy något NU?? DEssutom kommer ju boobsen antagligen att öka i storlek, vara läckande och magen kommer vara fladdrig. Hjälp!! Vad ska man ha för klänning?? Det är i den perioden som man helst går runt i ett par redan fläckiga mysbyxor och håret uppsatt i en boll... hehe

• Frujj

Hmm ja vad ska man säga att detär för bröllop... "vanligt" i en kyrka utanför gbg och fest på en bygdegård. Jag och en till tjej ska vara tärnor så man kan ju inte komma i vad som helst heller. Tyget i våra klänningar ska vara samma men sen får det vara olika modeller enl blivande brudens önskemål

• Frujj

hmm just det.
    Ska åka till Myrins imorgon och kika där oxå, kanske ska rådfråga personalen, de har väl haft gravida/ammande kunder förr antar jag

• Frujj

Vinrött!
    Hittade ett jättefint vinrött thaisiden tyg på kungsgatan idag, men hon sa att det är "stelare" än de andra tygerna som passar till såna klänningar (och passar bäst till tajta klänningar) o om jag har en 1 vecka gammal bebis då så kanske man inte vill ha en tajt klänning.. hehe

• Frujj

så sur jag blir. När jag jobbade på det förra stället så missade min "chef" att lägga in om att jag var hemma för Vab, och jag fick därför ut för mycket lön. Det korrigeras ju allteftersom jag får ut lön, och det är ju inte JAG som gjort fel utan DOM! Idag fick jag ett skitsurt brev från dom med en påpekan om att jag fått för mycket lön och att jag snart kommer att få en faktura. Vill jag ha hjälp av facket så ska jag kontakta dem snarast.
    Javisst helt ok men varför skriva så otrevligt när det inte är JAG som orsakat felet???
    Grrrrrr
    J---la kommunbajs

• Frujj

Ab: Precis så uttryckte tjejen det i affären oxå, att det kan bli tält istället..
    no thanks

• Frujj

Hm jag är visst på bitchigt humör idag.. hehe har just ringt till 3-mobil o klagat över den kassa täckningen vi har här.. Bor ju ändå i götet o jag kan inte mmsa, gå ut på nätet eller nåt när jag är hemma. Men åker jag härifrån till tex urskogarna i Herrljunga så funkar det kanonbra
    Knasigt.

Svar på tråden Fikasugna GbgFruar träffas igen.... 2