• Nibla

Fikasugna GbgFruar träffas igen.... 2

Hej!
    Sitter här och slösurfar lite i väntan på att en kompis kommer på fika. Har inte träffat henne sen bröllopet förra året. GAH!
    Sen kommer mormor och morfar förbi, morfar har hjärtopererats så han är som en ny människa, pigg och glad. Så roligt att se!
    Tur att jag bakade tre sorters kakor häromdagen som man kan bjuda på.....

Igår var rena sketvädret ju, inte alls vad jag beställt.....Vi var på IKEA och brände lite pengar på diverse saker. Vi var inte ensamma där, har nog aldrig sett så mycket folk på IKEA förut. Jag som trodde att de flesta börjat jobba!

• Nibla

Bauti,
    Synd att ni ska vara borta i januari, annars hade jag rekommenderat Malaysia, men det är monsunperiod där då. Tyckte mycket bättre om Malaysia än Thailand som tyvärr börjar likna Kanarieöarna....

Ab,
    Jag kommer på söndag!

OBS: Varning för äckelmagade, sluta läs här!
    Carma och Frujj, nu är det inte så långt kvar. Jag har i dagarna haft lite bruna flytningar så jag var tvungen att ringa och checka vad det kunde bero på. Barnmorskan trodde det kunde vara slemproppen som börjat släppa. Har också börjat få rejäla sammandragningar, och lite molande värk. Jag HOPPAS att det är nåt på G, även om det är 3,5 vecka för tidigt. Fast å andra sidan är man väl så ivrig att det ska komma en bebis att man känner att minsta lilla symptom kan vara starten på värkarna.......

Har precis ätit frukost, ska nu ut på balkongen och måla resten av balkongräcket.
    Kram

• Nibla

Hej hej,

Slappardag här också. Har inte gått ur sängen än.......

Ska nog hinna med en sväng till Allum och köpa dopppresent. (Förra året var det bröllopspresenter, i år gäller doppresenter)
    Sen ska vi kolla vart vi ska hän på Östras område när det väl gäller. Ska kolla Mölndal också. Blir inte Borås i alla fall, känns liiiite långt....

Frukost!!!

• Nibla

Carma,
    vi har gjort alla våra ärenden till FK via nätet, hur smidigt som helst!!! Har du varit inne och kollat där?

• Nibla

Jag hittade inte heller först vart man kunde anmäla kontouppgifter, men efter att ha fyllt i några av stegen kom jag till slut till den sidan där man skulle fylla i kontouppgifter. Så jag har gjort allt på nätet. Smidigt att man kan laborera och ändra hur man vill beroende på vad ma vill ha för inkomst!

• Nibla

Hej hej!
    Sista dagen på semestern, sen börjar jobbet igen på måndag. Fast bara fem dagar!!

Idag den 8/8-08 fyller min mormors moster Vera 88 år. Fin tajming!

Det enda på schemat idag är besök hos barnmorskan. Ska nog titta på OS-invigningen också.

• Nibla

frujj,
    det har inte kommit så mycket regn som meteorologerna förutspådde. Det regnade en del igår kväll, men inget emot måndagens skyfall.

Ha det så gott på Fårö!

Ab,
    Jag måste i nuläget tacka nej till fikan på söndag. Jag trodde vi skulle vara hemma, men vi har tagit ett snabbt beslut att dra till torpet efter eftermiddagens besök hos barnmorskan. Osäkert om vi är hemma till 15 på söndag. Ledsen om jag ställer till det.....

Vi har tagit bilder på magen, inte alls så proffisga som Carmas bilder, men i alla fall så man har ett par bilder på kaggen. Helt ok blev de. Tog MED kläder på denna gången så jag inte behövde bryta ihop över de bristningar som jag fått..

• Nibla

Hej hej!

Har haft en otroligt lugn helg. Har i stort sett bara förflyttat mig från sängen till TV-soffan där jag tittat på OS. Har sovit otroligt illa om nätterna, mår fruktansvärt illa när jag hamnar på rygg vilket tvingat mig att sätta mig kapprak upp i sängen för att det ska gå bort.....
    Längtar tills allt detta är över....

Carma,
    spännande med värkar! Tre veckor kvar för oss, hoppas det blir tidigare.......
    Frujj,
    Hur går det med bebben, ligger den rättvänd tro?

Ni andra,
    Ha en go arbetsvecka! Jag jobbar mina sista fem dagar på ett tag, känns konstigt!

• Nibla

Hej Carma,
    Vad "synd" att du tittar in...
    Håller tummarna att den tittar ut snart. Det börjar bli rejält långtråkigt att vänta och vänta.......

Lunchdags!

Svar på tråden Fikasugna GbgFruar träffas igen.... 2