• Linum

Fikasugna GbgFruar träffas igen.... 2

Bauti: Tanzania har sin bästa period mellan januari-mars. Testa det! Zanzibar och Mauritius borde ju också ligga bra till i sådana fall.

Vi tänkte åka till Tanzania i mars (tärnan har hus där, hennes man jobbar där nere). Du kan ju reka lite innan oss i så fall

Idag blir det slappardag. Bada kanske.

• Linum

Tezz: Jag är helt övertygad om att alla INTE kan bli supermusikaliska. För detta krävs nämligen:

1. Rätt gener (=talang). Det finns ingen supermusikalisk person som kommer från en tondöv familj. Du måste ha rätt bagage med dig.
    2. Intresse. Oavsett om du har talang krävs det ett intresse för att odla talangen så att den går att använda.

Det handlar alltså om rätt sammansättning för att kunna bli något. Alla kan inte sjunga. När man frågar 100 tjejer om de kan sjunga svarar nog nästan allihop att de visst kan sjunga. De har ju varit med i skolkören etc... Då kommer vi till nästa punkt...

3. Självinsikt... Man måste förstå sig själv och inse att man inte är hur bra som helst... Detta saknar tyvärr många musiker idag, vilket gör musikvärlden till en ganska plågsam plats för många

Det var mina åsikter!

Tjingeling!

• Linum

Frujj: Vid Fårö kyrka finns det stora och bra toaletter om det skulle krisa...eller suga till...passar nämligen för två

• Linum

Frujj: Om ni vill gå på en riktigt bra restaurang i Visby ska ni besöka Isola Bella på Södra Kyrkogatan 20 (www.isolabella.se/). Vi har aldrig någonsin innan fått så god italiensk mat i Sverige!

Abbe: Nu förstår jag inte vad du syftar på...

• Linum

Sista dagen på semestern och det bara regnar. Dessutom har jag jätteont, är skittrött och kommer inte att kunna köra till Borås imorgon... Blir till att jobba hemma nästa vecka också.

Startade dagen med brunch hos några vänner. Efter det har det blivit städning (lite) och OS (mycket). Tack gode gud för att det äntligen finns något att titta på på tv!

• Linum

Usch och fy fasiken... Jag har så ont i höftleden och fotleden att jag inte har sovit på ett dygn... Vilade med överkroppen över köksbordet en stund, men benen bara säckar ihop. Operation nu, bitte. Jag kan inte ha det så här...

Inga bebisar ännu?

• Linum

Nibla: Lägg en kudde framför dig på skrivbordet och vila med överkropppen stödd mot armbågarna... så har jag tillbringat många timmar

• Linum

Är det någon som har sparat listan över festlokaler?

• Linum

Tror att de redan har gett sig av.. Jag kommer att sakna henne jättemycket!!!

• Linum

Jag vill hemskt gärna fika, men jag har så ont... Måste dessutom försöka ta mig till jobbet imorgon eftersom jag är oumbärlig där... Iofs väldigt skönt...

Jag ska fundera på saken ett litet tag, så återkommer jag i eftermiddag.

Svar på tråden Fikasugna GbgFruar träffas igen.... 2