• Carma07

Fikasugna GbgFruar träffas igen.... 2

Hej

Tillbaka från en shoppingtur i stan. Inhandlade lite bebisgrejor plus att vi hämtade ut vårt gratispaket från babyproffsen.

Ab: Såg att vi också har haft strömavbrott under tiden vi har varit borta. Trevligt med segling och makrillfångst. Vi har också fångat makrill idag. Hos Feskarbröderna.

• Carma07

Godmorgon

Underbart väder idag igen.

Ikväll ska jag och maken troligtvis iväg till kusin och fota magen. Hon ska fota den på samma sätt som hon har fotat sin hund med svart bakgrund och svag belysning. Det är den andra bilden på hunden som finns på min blogg. Tror det kan bli jättefina bilder.

Nu ska jag ge mig ut på altan för en sommarfrukost.

• Carma07

Tezz: Skulle har varit trevligt med spontanfika, men som sagt så är det ju andra planer ikväll.

Det ska bli jättevarmt till helgen också så passa på att utnyttja den.

För min del är det faktiskt lite för varmt idag. Om man nu får gnälla lite granna.

• Carma07

Ab: Om du menar idag så är vi precis bortbjudna till ett par vänner som lånar ett hus här i närheten. Men imorgon är vi hemma hela dagen. Skulle det inte funka för er imorgon utan det är idag som är bäst så är ju trädgården öppen. Krusbärsbuskarna står längst ner till höger i trädgården.

• Carma07

Godförmiddag

Tezz: Härligt med lite ledighet snart. Det blev inget fotande av magen igår. Vi tyckte alla att det var alldeles för varmt och vi har skjutit upp det tills på måndag.

Nibla: Härligt med semester snart. Hoppas ni får en härlig semester.

Jag har heller inte köpt så mycket kläder. Köpte lite på H&M och försökte hålla mig till kläder som man kunde börja använda tidigt och även ha ett tag efter. Jag hade turen att först få låna en del kläder av en kompis och senare få en kasse med kläder av en annan kompis, så jag har inte behövt köpa jättemycket. Däremot saknar jag lite sommarkläder, men vill inte köpa något nu när det bara (förhoppningsvis) är tre veckor kvar.

• Carma07

Halloj

Ännu en jättevarm dag. Tycker det är lite jobbigt. Idag har vi plockat fram vår lilla barnpool. Man borde få plats att sitta och svalka av sig i den iaf. Annars går jag runt med en blomspruta hela tiden och svalkar av mig med.

Ab: Vi är hemma hela dagen. Svarade kanske lite sent på ditt sms, men hoppas att det funkar med era planer ändå. Det börjar bli dags att plocka dem nu innan de blir övermogna.

• Carma07

Ab: Imorgon blir bra. Vi är troligtvis hemma hela dagen som det ser ut nu. Jag ska även kolla mobilen lite bättre.

• Carma07

Godmorgon

Imorse vaknade jag jättetidigt och kände mig pigg, men tyckte att jag inte kunde gå upp då. Bestämde mig för att om jag fortfarande kände mig pigg klockan sju skulle jag gå upp. Somnade precis innan och har sovit gott fram till strax efter tio.

Hoppas ni alla har det gott i sommarvärmen.

• Carma07

Tezz: Har det jobbigt med eller utan mage. Men måste erkänna att magen börjar bli riktigt jobbig och får mig att tappa ork och tålamod mycket snabbare. Igår var det barnpoolen, blomspruta och skugga som gällde. Det var riktigt skönt.

Kanske fika under veckan. Beror helt på väder, hur jag mår och om jag orkar ta mig in till stan. Som det är nu orkar jag inte göra speciellt mycket.

Ab: När har ni planerat att plocka krusbär? Ev blir det fotning av magen ikväll. Återkommer när jag vet mer om det. Annars är vi hemma under hela dagen.

• Carma07

Ab: Vi åker och fotar magen någon gång efter femtiden. Vet inte riktigt hur lång tid det tar. Antingen kan jag höra av mig när vi är hemma igen eller så bestämmer vi imorgon kväll.

Svar på tråden Fikasugna GbgFruar träffas igen.... 2