• Frujj

Fikasugna GbgFruar träffas igen.... 2

Eller så får du ta med dig Wilda W upp på kontoret.. hahaha

*sköjja ba'*

• Frujj

Hm lustigt, Vilda/Wilda är ett "vanligt" namn bland dagens små, tänk om man får en dotter o så döper man henne till Vilda o så är hon ko-lugn....

• Frujj

Trevligt! Jag hör av mig på måndag!
    Nu ska jag ge mig iväg o hämta W o sen åka o köpa ny diskmaskin *äntligen*

Ha en skön helg o ha det sköj på balkongen......

• Frujj

Hehe får hoppas det blir hångel med båda...

• Frujj

Ab: Kan vi ta båt-lunchen en annan dag? Det hade varit jättetrevligt idag men får inte ihop vardagen med de där besöket jag ska göra kl 14.30. dessutom måste jag ha med mig en sak som ska vara kyld och måste ha hem ungarna till kl 14... Kan ju inte ta med mig dom in där... *erhmm*

• Frujj

Tack tack

Känns helt otroligt att det är ett helt år sedan man satt hos frissan nu och gjorde sig fin!!
    Känns ännu mer otroligt eftersom det är måndag idag. Hehe

• Frujj

Nibla: *kramar om* Dumma kolllega. Det är någ konstigt med det där när man är gravid, folk får plötsligt alla rättigheter att säga vad dom vill, klämma en på magen och kläcka de mest vedervärdiga kommentarer. Min svåger som jag knappt ens träffar har det intressanta nöjet att talla mig på magen när vi ses (typ en gång/år vilket gör det ännu mer obekvämt). Undra vad han skulle säga om jag klappade honom på baken och kommenterade att han var rund o go... (hehe)
    O en kompis till mig kallar mig hela tiden för flodhästen. "Tjena flodhästen" är det första man hör när tel ringer. *morr*

Nä!! Gravida och vackra är vi, eller hur!

• Frujj

Tror som Linum att folk inte menar nåt illa, det bara liksom kommer ut ur munnen på dem, fast det blir så fel bara.
    Och det är ju inte roligt att höra, speciellt inte om man inte känner sig så bekväm med sig själv.

• Frujj

Fortsätter på temat "säg vad du vill till nån som är gravid"

Min mamma har en tendens till att, varje gång vi träffas, alltid börja med att fråga hur mycket jag gått upp, vilket jag tycker är skitirriterande, det har liksom inte med saken att göra. Om jag går upp 10 kg eller 20 el 30, det har ju sina orsaker.. (vatten i kroppen tex i den här värmen ) Så till slut fräste jag ifrån och undrade varför det var så noga med att veta det.. då slutade hon fråga men jag har tänkt att frågar hon det igen så tänker jag svara med att fråga hur mycket hon själv har gått upp sen vi sågs sist.. HAHAHA kanske elakt men man blir sååå trött på denna kropps-offentlighet. (och ja mina hormoner gör inte mitt humör på topp som ni märkt)

Nä nu ska jag iväg till bm-läk o kolla att allt står rätt till. (hon oroar sig att "porten är på väg upp" )

• Frujj

Godmorgon! Vaknade alldeles för tidigt idag. De andra sover så jag passar på att ta lite tid för mig själv - skönt!

Besöket hos bulldoktorn igår gick bra, ingen port på väg upp än. Bara en liten förändring på den. Fick se två fötter från "fel" håll och läkaren ropade "oj där är två fötter!! Så har jag aldrig sett dem förut" Fast sen la hon till att hon brukar ju kika "uppifrån". (fniss) Hmm ja ni fattar nog vad jag menar
    I vilket fall som helst var hon lite oroad över att bebisen inte hade vänt sig men sen kikade hon med UL även uppifrån och konstaterade att det fanns gott om vatten och utrymme för h*n att snurra runt. Så det är väl bara att hoppas att den gör det. H*n har två veckor på sig annars blir det besök på Östra för vändning. Nåt kejsarsnitt tänker då inte jag vara med om så det är bara för lillbebis att följa naturlagarna.
    Fick med mig en bild på fötterna, ska se om jag kan scanna in och lägga på bloggen.

Svar på tråden Fikasugna GbgFruar träffas igen.... 2