Inlägg från: skruttgumma |Visa alla inlägg
  • skruttgumma

Maj 2009

Samma som Tx2, ursprungligen från Göteborg, men bor nu i Kungälv, ett par mil norrut.

Vi har budget på MAX 40 000, men hoppas landa under 30 000. Men mat och alkohol drar iväg det hela..
    Nu har mamma börjat prata lite om att kanske ha ett litet samtal om budget och liknande tillsammans med fästmannens föräldrar och se var de står.

(Låter som vi är tonåringar, vi kommer vara 29 när vi gifter oss, men för våra mammor är vi fortfarande 12 )

• skruttgumma

Nu blev det 23 maj för oss, så vi skulle slippa krocka med SweetSun och hennes blivande

Men det går lika bra för oss

Nån som har bra förslag på mat???

• skruttgumma

Tänkte ha min farmors ringar och sedan lägga till ett hjärta och en sten. Våra förlovningsringar är i silver och rött guld och vill matcha dem, så blir nog inte så dyrt..

• skruttgumma

Åh, vad underbart det låter, förstagångsbrud! Perfekt för bröllop!!!
    Inser att man borde bo långt ifrån en storstad, vi ska ha en klubblokal och den kostar 2500 plus att man får lägga 1000 kronor i deposition...

• skruttgumma

Tx2: ett tips kan vara att samla ihop massa gammalt guld man har hemma. Udda örhängen eller nån gammal kedja eller så. Sen kan man tydligen köpa diamanter på internet.
    Så kan man be en guldsmed göra en ring..

Lite nyfiken: Varför vill ni inte säga datumen? Jag har berättat för alla tror jag

Ja, om nån annan vill gifta sig i maj så får de skynda sig på..

SweetSun: Klart det är ok

• skruttgumma

förstagångsbrud: Jag ska beställa min från Kina. Hittade två klänningar som jag blev helt kär i, så satte ihop dem i photoshop, tog det bästa från båda, och har mailat med både Millys Bridal och SheShopping. Båda har sagt att de kan göra den, så nu försöker jag ta reda på vilka som flest är nöjda med innan jag bestämmer mig.

• skruttgumma

Alla mina nära och kära vet och de flesta av sambons oxå. Men han har lite svårare att veta hur han ska säga. De flesta på min sida vet att vi pratat löst om bröllop så de var inte lika förvånade.
    Har inte heller sagt det så fint, bara rakt ut.

Jag ska nog oxå beställa min klänning från millys. Antingen det eller Sheshopping. Jag har designat min själv, tog det bästa av två olika klänningar. Vad jag har hört så kan de sy upp nästan vad som helst.
    Min klänning kommer kosta 260 dollar hos SheShopping eller 300 dollar hos Millys (med frakt) så det är ju inga jättesummor direkt.

• skruttgumma

soon and very soon: jag är precis som du. Jag pratar bröllop hela tiden med alla, bryr mig inte ett dugg om fall de är intresserade eller inte. Och pratar om både färger, tema och mat.. Det blir inga överraskningar här inte..

• skruttgumma

Vi blir ca 60 om alla kommer och vi har en budget på max 40 000. Då fixar vi oxå maten själva. Skulle vi få lite pengar över (som om det brukar bli åt det hållet ) så har jag en förälder till ett av barnen på jobbet som har catering och som är väldigt duktig och billig, så hon är vårt andra alternativ.

Vi lägger undan pengar varje månad som är öronmärkta till bröllopet, men samtidigt försöker jag att köpa på mig sånt som jag hittar under tiden. Ljusstakar, eller tyg på ikea och liknande, sånt som jag egentligen räknat med i budgeten..

• skruttgumma

Haha, min sambo sa "ska vi ha det såhär ända fram till bröllopet?" och "nu vill jag inte höra ett enda ord om bröllop på minst ett halvår!" så jag försöker att tona ner det lite så han inte ska tröttna redan innan..

Men annars tycker jag att det är bra att prata med massa olika personer. Dels så får men berätta och älta samma saker om och om igen, och när en tröttnar så går man till nästa..

Dessutom så låtsas jag som att jag inte fattar att mamma och syrran hellre vill prata om nåt annat

Svar på tråden Maj 2009