Inlägg från: skruttgumma |Visa alla inlägg
  • skruttgumma

Maj 2009

Fikar ni Kungälvstjejer? Får man bjuda in sig själv isf?

Vi funderar oxå på musik.. Eller jag rättare sagt..
    Jag tycker Shirley Clamps "Att älska dig" är helt perfekt text, den stämmer så in på oss. Men vill ha den långsammare..
    M2b vill ha "nu du kärring" med Björn Rosenström

Sweetsun: Vart ligger det valvet? Hur många fick plats att sitta där tror du?
    När jag pratade med hon Lena så sa hon att det var ca 30 personer på alla ställen utom om man valde borggården..

• skruttgumma

Tjolinti - gå in på skatteverkets hemsida, där finns väldigt mycket bra information om allt med namnbyte..

Tx2 - tack för länken

Nu har jag hittat min ring!!
    Var först på Hallbergs Guld och hon som jobbade där visade massa ringar som kostade betydligt mer än vad jag tänkt mig. Dessutom kändes hon både stressad och lite stroppig.

Sedan gick jag till Nordstans Guld. Helt underbar kille som jobbade där. Han tog min ring och sa: "åh, du har silver i din ring, vad snygg den var, vem har gjort den?" (Hon på Hallbergs trodde det var vitguld).
    Sedan visade han lite olika ringar och när han förstod vad jag var ute efter så ritade han upp en ring som han skulle göra själv, som blev så perfekt!! Han tog hänsyn till hur min förlovningsring såg ut, tog massa mått och så, och det skulle kosta bara drygt 3000kr..

• skruttgumma

kärleken förde oss samman : Det är jag som ska ha den låten, karni ska ha Aerosmith, men skönt att höra att det går

• skruttgumma

missbilly - grattis!!!
    Samma dag som oss

Jag har inte pratat bröllop på flera dagar nu, så ska försöka ta upp frågan om telefonnumret till lokalen och att det är upp till oss vad vi vill ha ut av vigseln..

När jag inte pratar om det konstant så har han faktiskt blivit lite mer positivt inställd till att planera..

• skruttgumma

Haha, ja konstigt nog...
    Men det har krävts ansträngnig och många svalda meningar

• skruttgumma

Vi ska inte ha nåt festprogram. Dels ska vi ju inte veta vad som händer på festen och sen så är jag lite allergiskmot allsång och sånt.

Och att fråga varann: "Hur känner du brudparet då?" är väl en perfekt isbrytare

• skruttgumma

Min sambo vill inte heller se klänningen innan. Och han kommer verkligen inte ha en aning eftersom jag velar från dag till dag mellan enklaste klänningen och lull-lull till tusen..
    Jag tycker att ALLA klänningar är UNDERBARA, men kanske det beror på att jag inte hittat THE ONE!!! Fast det har jag - tre gånger..
    Nu har jag iaf kommit på att den ska passa in på fästningen, då har jag smalnat ner det lite iaf..

Ni som ska gifta er borgerligt, hur ska ni utforma era vigslar? Jag har flera sånger som jag vill ha med, men min kompis är rädd att det blir för mycket.. Vad svårt det är..

• skruttgumma

Vi ska ha värd, ev värdpar om hans flickvän kan vara med, som ser till att alla hamnar på rätt ställe under vigseln, att alla hittar till festen, hittar sina platser m.m. Sen har vi en toastmadame som är den som folk hör av sig till innan och som ska hålla i tal och sånt.

Jag tycker oxå det är svårt att lägga över minsta lilla grej på någon, vill helst göra ALLT själv. Så planeringen är det ingen annan som får ta över, den ska jag ha stenkoll på

Jag har två tärnor för jag har min syster och m2b´s syster, medan han har sin bästa vän som best man. Barnen ska vara näbbar.
    Jag har oxå så många nära vänner, så valde bara systrarna istället. Däremot så sa en av mina bästa vänner att hon oxå ville vara med och sova ihop med oss kvällen innan och vara med vid förberedelserna innan vigseln och så. Och det får gärna alla mina närmaste vänner vara med på, även om de inte ska vara tärnor.

• skruttgumma

Min pappa ska hålla tal. Han är jätteblyg egentligen, men det verkade verkligen som han ville det.

Kommer inte ihåg om det var denna tråden eller pingsttråden vi pratade om hur folk reagerat när man berättat att man ska gifta sig, men häromdagen blev jag igen besviken på min familj.

Vi firade mina syskons födelsedag (tvillingar) och så skålade vi för dem. Då passade jag på att säga att när vi ändå skålar kanske vi kan skåla för mig oxå.
    De trodde allihop att jag ville skåla för att jag fyller år om en månad (?????),så jag fick förtydliga att jag ville skåla för mig och sambon för att vi förlovat oss 31 juli och ingen har skålat för oss ännu.
    Visst, vi skålade, men sen sa min syster att då kunde vi ju skåla för hennes sambo som fick ett jobb för några månader sedan efter att ha varit arbetslös ett tag. Och så började de skämta om att vi kunde ju skåla för att alla hade jobb, eller för att min syster inte drack vin (bakis, inte gravid, så inget att fira) och massa såna saker.

Jag sa ingenting, men ångrar nu att jag inte stod upp och sa att ursäkta mig att jag är den enda som tycker att det var en viktig händelse.

Mammas kompis som var där visste inte ens om det, och en annan kompis till mamma som ska fixa alkoholen till vår bröllopsfest tror att det är mitt ex jag ska gifta mig med, för mamma har fortfarande inte kläckt ur sig att vi separerade för ett år sedan..

• skruttgumma

Det var alltså inte så att jag berättade för dem då att vi skulle gifta oss, det var bara att jag kom på när vi skålade för syskonen att ingen skålat för oss och att de nog faktiskt inte sagt varken grattis eller vad kul!

Däremot så är mamma väldigt involverad i planeringen och hon ska ringa till m2b´s mamma så att de kan träffas och prata om vad de ska hjälpa till med och sånt, så det är ju inte så att de är emot bröllopet.

Tror att våra familjer tycker att vi gått lite fort fram.
    Jag var tillsammans med mitt ex i 6 år, förlovade i 4 (dock inte genom ett frieri, utan att jag tjatade mig till att jag ville ha en guldring på fingret) och vi har två barn.
    Sen bröt jag det och blev tillsammans med nuvarande sambon, flyttade in hos honom med två barn efter mindre än en månad och vi hade inte ens varit ihop i ett år när han friade i somras.

För hans familj har det ju oxå blivit en omställning eftersom han innan var en partyprisse som inte ens funderat på barn, nästa dag var han plötsligt bonuspappa till två stycken. Hans mamma sa att hon trodde inte att han skulle klara en månad.

Däremot har bådas vänner blivit jätteglada och tyckt att det är jätteroligt, så vi lever på det

Förlåt att det blev så låååååångt...

Tx2 --> Det är nog väldigt lätt att glömma bort att det inte är lika stort för resten av världen

Svar på tråden Maj 2009