Min pappa ska hålla tal. Han är jätteblyg egentligen, men det verkade verkligen som han ville det.
Kommer inte ihåg om det var denna tråden eller pingsttråden vi pratade om hur folk reagerat när man berättat att man ska gifta sig, men häromdagen blev jag igen besviken på min familj.
Vi firade mina syskons födelsedag (tvillingar) och så skålade vi för dem. Då passade jag på att säga att när vi ändå skålar kanske vi kan skåla för mig oxå.
De trodde allihop att jag ville skåla för att jag fyller år om en månad (?????),så jag fick förtydliga att jag ville skåla för mig och sambon för att vi förlovat oss 31 juli och ingen har skålat för oss ännu.
Visst, vi skålade, men sen sa min syster att då kunde vi ju skåla för hennes sambo som fick ett jobb för några månader sedan efter att ha varit arbetslös ett tag. Och så började de skämta om att vi kunde ju skåla för att alla hade jobb, eller för att min syster inte drack vin (bakis, inte gravid, så inget att fira) och massa såna saker.
Jag sa ingenting, men ångrar nu att jag inte stod upp och sa att ursäkta mig att jag är den enda som tycker att det var en viktig händelse.
Mammas kompis som var där visste inte ens om det, och en annan kompis till mamma som ska fixa alkoholen till vår bröllopsfest tror att det är mitt ex jag ska gifta mig med, för mamma har fortfarande inte kläckt ur sig att vi separerade för ett år sedan..