Inlägg från: skruttgumma |Visa alla inlägg
  • skruttgumma

Maj 2009

Det där med att folk förväntar sig att komma är jobbigt. Jag fick ett sms av en nära kompis där det stod: "Grattis till förlovningen! Gud vad roligt! XXXXX hälsar oxå. Vi ser fram emot att gå på bröllop!"

Det är bara det att jag inte alls tänkt bjuda XXXXX. Vi var jättenära kompisar för länge sedan, men sedan hände en sak som gjorde att vi inte hade nån kontakt alls på flera år. Nu träffas vi bara ibland pga att vi har gemensamma kompisar..
    Det finns många som kommer före henne som jag fått välja bort..

Såna situationer blir ju jobbiga, även om min kompis som skickade sms;et såklart inte tänkte så..

• skruttgumma

Jag tror att man enligt vett och etikett aldrig bjuder bara den ena delen av ett par.

• skruttgumma

förstagångsbrud: vilken jättebra idé med stenarna!!

Jag får en ring till, min sambo vill bara ha en ring.

Velar lite med färger. Temat är kärlek och romantik, och det ska vara mycket med sammanlänkade hjärtan eftersom det är min grej. Har en sån tatuering, ring, dottern har halsband..
    Men kan inte bestämma mig om det ska vara rosa och vitt eller rött och vitt. Eller alla tre.
    Har en så himla söt klänning till min dotter i rosa och vitt som jag hade när jag var liten, då kan tärnorna oxå ha rosa och vita klänningar och blommorna gå i rosa.
    Men så älskar jag röda rosor, och tycker på nåt sätt att de symboliserar kärlek lika mycket som hjärtan. Tärnornas klänningar går att sy upp i rött lika gärna, och kan ju ha en annan klänning till dottern. Eller så får vigseln och festen ha olika färger..

Vi har anpassat antalet gäster dels efter budget och dels efter att det var naturligt att dra gränsen där. Fanns inga fler vi ville bjuda som inte skulle innebära att det bara ramlade på fler och fler..

• skruttgumma

Vet inte om Helle är med längre, men annars kan det ju vara en bra idé att ha listan i trådstarten, så kan man inboxa sitt datum till TS som kan uppdatera listan. Så slipper vi ha den här..
    Men jag lägger in mig själv iaf..

Maj-bröllop 2009:

2/5
    förstagångsbrud
    Tx2

9/5
    soon and very soon
    montpellier
    anja1661

16/5
    artist

23/5
    missbilly
    fröken sjunfors
    Leeeloo
    skruttgumma

30/5
    blivande fru westman
    mammahjärtat
    efternamnsbyte
    lilla fröken fräken

• skruttgumma

Sweetsun: min mamma är precis likadan!! "Det löser vi" säger hon om allting, men vill inte gärna diskutera hur. Gör mig oxå lite rädd eftersom hon har en tendens att lyckas få mig att tro att jag vill samma som hon trots att jag inte ville det från början..

Sen är hon lite tvärt om som Soon´s mamma. Hon är mer: "Ska ni verkligen lägga så mycker pengar på en tårta, jag kan baka en kladdkaka istället, det gillar ju alla."

Ingen av våra föräldrar är så jätteintresserade. Kanske de tycker att vi är ute i för god tid, det tycker iaf min sambo. Han har inte ens pratat med sin pappa och berättat ännu. Vi hade ett jättegräl om det igår, och att han tycker att jag tjatar om det varje dag.
    Jag vet väl att jag inte måste ha klart inbjudningskort eller dukning nu, men jag längtar så mycket så jag VILL drömma och planera och fantisera. Tur att jag har er här

• skruttgumma

missbilly: jag har min syster som tärna, och hennes främsta uppgift är att vara på min sida mot mamma och se till att hon inte tar över.
    Men trots att vi bara bor ett par mil ifrån varann så har vi faktiskt mest planerat över mail och via telefon. Skickat bilder och grejer.. Så det går ju det med..

Men visst är det tråkigt när sambon inte vill vara med och drömma.. Men nu har han lovat att när det är ett halvår kvar så ska han bli lika engagerad som mig, så det är bara att svälja i tre månader till..

• skruttgumma

Anledningen till att vi började planera så tidigt är nog för att jag ville ha ett datum. Och då ville jag vara säker på att både vigselplats, vigselförrättare och lokal fanns då. Resten gör jag bara för skojs skull.
    Men nu har jag verkligen försökt att tona ner det lite, inte ens öppnat min "weddingplaner" på flera dagar. Har iofs fullt upp på jobbet, så det är kanske det...

• skruttgumma

Vad skönt att inte bara min sambo tycker så.. Jag biter mig verkligen i tungan för att bevisa att jag visst klarar en hel dag utan att prata bröllop

Nu har jag kommit på en kompis som skulle kunna sjunga, jag har tagit reda på vad det kostar att hyra kläder till alla manliga i följet och dessutom har jag kommit på att jag nog vill skriva egna löften och undrar om han oxå tycker det, men jag har inte nämnt ett enda ord om något av det. Är riktigt stolt över mig själv!!

I helgen vill jag nog ut och prova lite klänningar, men det får han ju ändå inte följa med på..

• skruttgumma

Jag vill gå in med min pappa. Det blir första gången vi ser varann då, jag och m2b.
    Jag föreslog faktiskt att vi skulle fotas innan, men blev glad när han sa att han inte ville se mig innan.

Vet inte riktigt hur man brukar göra, men har tänkt att han ska stå där framme med sin best man, sen ska mina barn komma först och strö rosenblad (om man nu får det) ur varsin liten korg, sen ska mina två tärnor gå in efter dem, och sen kommer pappa och jag.

Fast sen kom jag på att vi ska ju gifta oss på fästningen, så då måste vi ju fixa nånstans som man kan gå fram så på en slags gång mellan stolarna..

Hur har ni andra tänkt som inte ska gifta er i en kyrka?

• skruttgumma

Ja, ni skulle dit och kolla på en vigsel va? Då får du berätta, vad spännande..
    Vi ska väl gå dit nån dag och titta ut vart vi vill vara, och då kan man ju ha det i åtanke.
    Tror du man får sprida blomblad där?

Svar på tråden Maj 2009