Inlägg från: anja1661 |Visa alla inlägg
  • anja1661

Maj 2009

en sexig b2b???

• anja1661

för det köper han väl inte!!

• anja1661

min tärna har redan börjat knåpa på inbjudningskorten.
    festprogrammens innehåll har jag börjat samla lite till.

vi kommer nog skicka inbjudningarna nån gång i början av februari kanske...

• anja1661

vi bjuder alla min pappas syskon med respektive och barn (kusiner). på mammas sida har vi bara mormor och mormors syster.
    sen e det en del kompisar. vi blir ca 50vuxna och kanske 10 barn om alla nu tackar ja.

vad gör man om det e många som tackar nej?? kan man fylla ut gästlistan med fler då eller ska man ha en "tom" lokal??

• anja1661

vi gifter oss 9maj och har fixat:
    lokal
    catering
    kyrka
    brudbukett och corsage
    tärna o bestman
    knåpar nu på inbjudningskorten
    valt färgtema
    valt klänning
    trubaduren e bokad
    make up ( kanske hår)e bokat
    gästlistan
    köpt lite dekorationer
    köpt halva delen av alkoholen
    tryckta servetter
    valt ring

ja det e säkert mer men kommer inte på nåt just nu.
    allt e klart i huvudet, det ska bara fixas!!
    vill ha maj nu nu nu!!!

• anja1661

vi kommer ha barn med både i kyrkan och på festen!
    vi har själva 2barn och min syster har då 2barn....(en i magen nu)
    så för oss kommer det naturligt att alla barn e välkomna!!!
    kan inte tänka mig ett bröllop UTAN barn då hela mitt liv handla rom barn!! både privat och yrkesmässigt!

• anja1661

vi har inte bestämt själva menyn ännu men det kommer nog landa på ca 260kr per person. då ingår förrätt, varmrätt och tårta!

vi har inte börjat kolla på in och utgångsmusik än....ska man ha fler än så? vad e det för psalmer man har i kyrkan? ska jag själv välja dem???

• anja1661

har ni någon som bjudit in sig själv till bröllopet?? nån som ni inte hade tänkt bjuda? vad gör man?? jag har värsta dilemmat!!

• anja1661

har hittat en skitsnygg kostym på hm, kritstrecksrandig, som e asbillig!! 600kr för kostymen!!! och sen kan man köpa en vit skjorta för 149kr!! skorna har han ju redan så det e bara slips, strumpor och boxer som ska köpas sen!!
    nån som sett detta??? finns på hm.se

eller känns det snålt att köpa en sån billig kostym??
    sambon ska kolla på den ikväll så¨kanske vi beställer! vore kul o komma ytterligare ett steg närmare i planeringen! jag vågar ju inte köpa min klänning än för jag hoppas på att gå ner lite i vikt...

• anja1661

ja det kanske syns som du säger....ja skjortan får bli från dressman eller nåt.

NallePuh 40: ja det funderade vi oxå på förut men kom fram till att han ändå kan behöva en när min bror gifter sig i augusti och fler tillfällen kommer nog. han tränar mycket så han pedlar inte så i vikt som jag gör....själv e jag en periodare som för tillfället ser surfning på nätet som motion!! nära, vi haar en hundvalp hemma så lite motion blir det ju ändå. och simmar gör jag varje torsdag.

• anja1661

jag hoppas gå ner kg men det återstår att se. jag e chokladberoende tyvärr...
    jag kommer beställa min klänning runt årsskiftet...hoppas ha gått ner en del då, resten får nog vara. skulle jag sen gå ner ännu mer (drömmer) så får väl en sömmerska fixa det.

festhäftet ska vi fixa hemma...vet bara inte riktigt hur man gör!!? men det blir bra mycket billigare om man lyckas!

• anja1661

åhh vad skönt att höra att det inte bara e jag som har sååå svårt med att komma igång med träning och så.

idag har jag köpt skor till bröllopet!!! jag har breda knölfötter så det är svårt att hitta skor som passar men dessa är faktiskt tom sköna!! och det bästa av allt (efter snyggheten) är att dem var på utförsäljning och bara kostade fjuttiga , håll i hatten, 99kr!!!!!

och vi har köpt tapeten som vi ska använda som löpare! den matchade riktigt bra med de tryckta servetterna vi redan har köpt!! *glad*

Svar på tråden Maj 2009