• helle78

Maj 2009

Vi som gifter oss i maj 2009
    Alla är välkomna att vara med och planera, tipsa och längta!

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-08-17 21:32
    2/5
    förstagångsbrud
    Tx2

9/5
    anja1661
    montpellier
    soon and very soon

16/5
    artist
    Magglo
    Skåne09
    sweetsun
    Tjolinti

23/5
    csn83
    Daniels B2B
    fröken sjunfors
    helle78
    Leeeloo
    missbilly
    skruttgumma

30/5
    blivande fru westman
    efternamnsbyte
    Kärlekensskull
    lilla fröken fräken
    malsan
    mammahjärtat
    Nalle Puh 40

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-09-17 08:16
    2/5
    förstagångsbrud
    Tx2

9/5
    anja1661
    ElinPierre
    montpellier
    soon and very soon

16/5
    artist
    Kärleken förde oss samman
    Havsro
    Magglo
    Skåne09
    sweetsun
    Tjolinti

22/5
    LillEm

23/5
    Arla79
    Bröllop år 2010
    csn83
    Daniels B2B
    fröken sjunfors
    helle78
    Jojjo82
    Leeeloo
    missbilly
    Skille
    skruttgumma

30/5
    blivande fru westman
    efternamnsbyte
    Kärlekensskull
    karni5
    lilla fröken fräken
    malsan
    mammahjärtat
    Nalle Puh 40

Listan uppdateras en gång i månaden, skicka ett meddelande till mig om du vill vara med på listan

• Svar på tråden Maj 2009
  • Tx2

Vilken del av sverige?

fröken sjunfors skrev 2008-07-10 10:57:17 följande:

vi har också tänkt att åka iväg några dagar efter bröllopet, åka på ett härligt spa nånstans i sverige... sen får vi se vad som händer :)någon som har nåt bra tips på spa?
    [/citat]

Låter som en toppenresa. Hur länge? Reste i februari i år till LA och Las Vegas. Men jag har fått förbud på storstadssemestrar nu ett tag framöver.
    Kampi skrev 2008-07-10 11:13:47 följande:
    [citat]
    Vi kommer nog att åka ca en månad efter vigseln dvs i juni. Vi planerar att åka på en roadtrip längs västkusten i USA med start från Tijuana i Mexiko via San Diego och LA (plus en avstickare till Las Vegas) och ända upp till San Fransisco.
  • Kampi

Vi hoppas på att kunna vara borta två till tre veckor. Vet inte ännu hur mitt liv kommer att se ut nästa sommar för jag tar min examen från universitet då. Vem vet, man kanske får ett toppenjobb så att man måste jobba hela sommaren...

Vad kul! Då kanske du har en massa bra tips att dela med av från de resemålen?!

Tx2 skrev 2008-07-10 13:09:00 följande:
    Vilken del av sverige?fröken sjunfors skrev 2008-07-10 10:57:17 följande:
  • Tx2

Kampi: Mitt råd är att ha gott om tid. Betydligt längre avstånd mellan städerna än man tror, speciellt om man som vi vill åka bil. Vi hade tänkte första ta SF Vegas o LA men slutade med LA och Vegas då vi bara kunde vara borta i en och en halv vecka. Vi hade åtta hela dagar för dem två städerna el ja, en dag tillbringade vi i mojaveöknen då vi tog en avstickare på vägen mellan LA o Vegas och en dagsutflykt till santa barbara.
    Tips för Vegas är att välja ett hotell nära det ni vill kolla in, tex tror jag mgm grand är prisvärt o ligger bra till.

• fröken sjunfors

Uppåt Sverige tror jag :)
    Kanske Dalarna, eller ännu längre upp..
    Långt ifrån Borås iallafall ;)

• Tx2

Västkusten hade jag kunnat tipsa. Uppåt i landet har jag sämre koll.
    Annars hade ni kunnat ta en heldagsutflykt i Borås. Djurparken (lite safari) o badhuset (låtsats att ni var vid havet).

fröken sjunfors skrev 2008-07-10 22:54:20 följande:

Uppåt Sverige tror jag :)Kanske Dalarna, eller ännu längre upp..Långt ifrån Borås iallafall ;)
  • fröken sjunfors

Har jobbat på djurparken så dit är inget jag drar mig för att gå på en speciell dag ;) och i varberg har vi vår familjestuga, så dit är inget jag heller vill åka till just då ;D hihi. men vi har ju ett tag kvar att bestämma oss på, nåt uppåt måste det ju finnas! :D

• Talulah

Fröken sjunfors:

Jag har gjort den resan i USA med med en väninna! Vi hade en helt underbar resa och ni kommer ha det så kul!!

• fröken sjunfors

det är inte jag som ska resa till USA, tror det är Kampi om jag inte sett helt galet, det har blivit nåt tokigt bara så det ser ut som att det är jag som har skrivit det ;)

• SweetSun

fröken sjunfors;

Jag kommer från hälsingland, och har vart i dalarna en hel del, kanske jag kan tipsa om nåt?

• Tx2

Testade en variant på inbjudningskort i helgen. Men den väger några gram för mycket, 24g och gränsen går vid 20g för att använda ett frimärke. Skall man chansa med ett el skall man vara korrekt o använda två frimärken el leta efter kort o kuvert som väger mindre?

Svar på tråden Maj 2009