• helle78

Maj 2009

Vi som gifter oss i maj 2009
    Alla är välkomna att vara med och planera, tipsa och längta!

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-08-17 21:32
    2/5
    förstagångsbrud
    Tx2

9/5
    anja1661
    montpellier
    soon and very soon

16/5
    artist
    Magglo
    Skåne09
    sweetsun
    Tjolinti

23/5
    csn83
    Daniels B2B
    fröken sjunfors
    helle78
    Leeeloo
    missbilly
    skruttgumma

30/5
    blivande fru westman
    efternamnsbyte
    Kärlekensskull
    lilla fröken fräken
    malsan
    mammahjärtat
    Nalle Puh 40

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-09-17 08:16
    2/5
    förstagångsbrud
    Tx2

9/5
    anja1661
    ElinPierre
    montpellier
    soon and very soon

16/5
    artist
    Kärleken förde oss samman
    Havsro
    Magglo
    Skåne09
    sweetsun
    Tjolinti

22/5
    LillEm

23/5
    Arla79
    Bröllop år 2010
    csn83
    Daniels B2B
    fröken sjunfors
    helle78
    Jojjo82
    Leeeloo
    missbilly
    Skille
    skruttgumma

30/5
    blivande fru westman
    efternamnsbyte
    Kärlekensskull
    karni5
    lilla fröken fräken
    malsan
    mammahjärtat
    Nalle Puh 40

Listan uppdateras en gång i månaden, skicka ett meddelande till mig om du vill vara med på listan

• Svar på tråden Maj 2009
  • Soon and very soon

fröken sjunfors skrev 2008-08-06 17:38:20 följande:

jag har räknat lite o vårat kommer gå på cirka 50 000.. skit pommesfrites! ;) men jag kör också lite pö om pö, sen tänkte jag önska mig lite i födelsedagspresent/julklapp.. lite sånt som lakan (ska ha det som dukning), dekorationer osv.. har inget speciellt jag önskar mig ändå, så varför inte? ;)
    så har jag oxå tänkt mig, önska sig lakan mm. såå smart tycker jag o vår buget är 25-30000 får hjälp av mor men vet ej exakt hur mycket...
  • anja1661

åhh smart tips att önska sig grejer i julklapp!

• Soon and very soon

nu måste vi puffa igen tycker jag!

• Kärlekensskull

Vårt bröllop kommer att gå på omkring 50 000- 60 000:- Mycket pengar för en dag, men det är det värt

• Tx2

När vi skissat på budget så hamnar vi på 80-90000 för 65-70 personer. Tror att vi kan kapa några tusenlappar, men det är svårt att gissa vad saker o ting kommer att kosta. Sedan så tillkommer resan. Massa pengar för en dag.

• Kampi

Er budget liknar vår budget, vi skissar som jag tidigare nämnt på ca 80 000 för ca 60 gäster.

Jag älskar att planera och komma på en massa detaljer som sätter extra guldkant på bröllopsdagen, tex choklad till gästerna med eget tryck på godispapperet, och då ökar onekligen kostnaderna.

Det är verkligen mycket pengar men jag försöker inbilla mig att det kommer att vara värt det

Tx2 skrev 2008-08-07 21:33:18 följande:
    När vi skissat på budget så hamnar vi på 80-90000 för 65-70 personer. Tror att vi kan kapa några tusenlappar, men det är svårt att gissa vad saker o ting kommer att kosta. Sedan så tillkommer resan. Massa pengar för en dag.
  • Tx2

Fast jag tycker att vi verkligen har dragit ned kostnader på en massa detaljer. Men å andra sidan så blir fotografen dyrare än vi hade räknat med från början och festen kommer att kosta, men har jag tur så kan jag dra ned på matkostnaderna, gäller bara att jag hittar en bra lokal så att jag kan fråga mina kockar.

• Nalle Puh 40

Har ni bokat frisör än? Måste ringa om det på måndag...

• Tx2

Jag tänkte vänta tills det är mindre än sex månader. Pratade med en tjej som fixade mina naglar i sommar, förutom naglar så gör hon även hår o smink, om när hon tyckte att det var lämpligt att boka sådant o då tyckte hon tidigast ett halvår innan. Hon har ju svårt att veta om hon kan, mycket kan hända på åtta månader (även sex).

• karni5

Hej alla maj brudar, vi ska gifta oss pingst precis som "Nalle Puh"! Vår budget har gått från ca 50000 till dryga 70000 nu...Mer och mer gäster tillkommer...Det är så svårt att begränsa sig!

Svar på tråden Maj 2009