Inlägg från: Mikabella |Visa alla inlägg
  • Mikabella

Upp och ned, hit och dit

Hej..får jag vara med?...En modegalen fashinista med två fötter på jorden..gärna iklädd träningskläder och med en stor passion för god dryck..gärna champagne o vin. Älskar att laga mat!!

• Mikabella

Haha fashionista ska det ju stå...

Kan ju börja fråga om råd direkt...Vitt vin som funkar på en picknick med mumsiga smörgåsar fyllda med mozarella, ruccola, galiamelon, parmaskinka och cashewnötter?

• Mikabella

Oh no! Hoppas att hon snart är tillbaka Kanske inte så sugen på mat då...Ush stackars henne!

Tack för att jag får vara med

• Mikabella

Lapinette: Så många goda drinkar!! Mmmmm får snart ställa till med party tror jag

Är cocktail fantast..tillfälliga favoriten är White lady..mmmm syrlig och fräch!

• Mikabella

Dumma du!! Nu blir jag ju sugen på vin oxå...Grrr kör vit vecka fram till nästa onsdag...åhhh.. haha lät som jag är periodare...Nä kör en kortare detox o då sabbar ju tyvärr alkoholen lite...

Lapinette skrev 2008-07-03 18:24:45 följande:
    Maken kom precis hem med en present (som han kallar det för) en flaska Chablis och en flaska Crozes Hermitage. Själv var jag även inne en sväng och snappade åt mig en Bandol, rosé med namnet Domaine des Baguiers Rosé. Kan rekommenderas annars tycker jag (vi) det är svårt att hitta goda roséviner här. Så nu ska vi nog överleva helgen.
  • Mikabella

Åhhh daquiri och mojito... mina två ABSOLUTA favoriter!!

är ju så gott på många olika sätt! Brukar göra daquiri med andra frukter. Blodapelsin, melon, persika, mango, mmmmmm!

Lingon eller blåbärs mojito är inte heller tråkigt...

• Mikabella

..åh...nu vill jag ju verkligen inte cykla raka vägen hem från jobbet!...hmmm restaurangen här jämte har en fantastiskt god räk/kräftstjärt/hummer pasta...Grrr...Ett glad friskt kallt kittlande riesling...Grrr...

• Mikabella

Haha har jobbat i bar många år o vår största hobby var att tillverka olika sorters daquiri...kan säga att sålänge frukten funkar att frysa kan den användas...banan...nä inte så lyckat...mango såååå gott! Blåbärhallon daquiri med en gnutta färsk vanilj i...mmmm funkar!!

• Mikabella

Toticki min kära vän!! Återigen trillar vi dit... Du...till cocktailpartyt..Blåbärs Mojitos!! Mmmmm nice o snyggt...

• Mikabella

Höftar lite

5cl Smirnoff Blueberry vodka
    3-4 färska myntablad
    Färska blåbär...hmmm svår att säga hur många... Halv näve kanske...
    1 halv lime
    Sodavatten

Muddla blåbär, mynta och lime i ett rocksglas.
    Häll på Smirnoff Blueberry vodka.
    Fyll upp med krossad is.
    Rör om och toppa med sodavatten.
    Garnera med färska blåbär och en myntakvist.

Svar på tråden Upp och ned, hit och dit