Inlägg från: Mikabella |Visa alla inlägg
  • Mikabella

Upp och ned, hit och dit

Ush vad jag har glömt mycket...Är inge bra på att komma ihåg vad som är i frinkar..Tycke mer om att dricka dem än att göra dem Detta är dock en favvo som bitit sig fast

Hoppas ni gillar den!

• Mikabella

Ett annat gott tips är en liten "efterrättsdrink" gjord på

4cl Frangelico
    En näve fintkrossad is
    ca 1 dl Mjölk

Häll i shaker och shaka.

Servera i rockglas med ett kort sugrör

Kan utvecklas med hjälp av 2cl Khalua elle Bailys om man vill för att på så sätt skapa en ny smak.

• Mikabella

Härligt att börja morgonen med ett drinkrecept! Haha märks det att jag inte får dricka eller?!

Stackars rosen har jag inte sett så antar att hon fortfarande ligger sjuk...Ush stackars henne...

I hennes frånvaro får jag fråga er andra om råd igen...Vitt vin till matig smörgås med parmaskinka o mozarella o annat mums...

Hmmm gärna mousserande!

• Mikabella

Åhh båda är toppen alt.

Pol Roger skämmer verkligen bort marknaden med bra prisvärd champagner! Ligger ett lager m olika årgångar i vinkylen här hemma

En rosé från Rotari logger faktiskt i kylen...Har inte smakat den än. Annars håller jag med om att just Rotaris viner är ett riktigt bra alt. till "rikitg" skumpa.

Får nog ta mig en liten runda på systemet i eftermiddag.

• Mikabella

Beställde precis en kagge ostron, 20 havskräftor och 4 hummrar till på onsdag! Mmmmmmmmmmn LÄNGTAR!! Mustig hummersoppa, gratinerade havskräftor och ett berg av havskyssta ostron! Åh!

• Mikabella

Har inte bjudit in någon till på onsdag än...får se vilka som blir de lyckliga . Får bli en liten rundring idag.

Jag äter gärna ostronen rak upp och ner. I sydafrika serveras ostron väldigt ofta med 2 droppar tabasco, line och peppar! Väldigt gott! Att pannera och sedan fritera ostronen är ju jätte gott! Kan kallas helgerån, men gott är det!

Sniglar..ja...sådär..När min svärfar gör dem är de faktiskt suveräna! Han gör de godaste viklöksgratinerade sniglarna man kan tänka sig! Han blandar helt enkelt bara massor av vitlök, smör, salt, persilja och timjan och så lite vitt bröd i stoppar i skalen.

Ska hem o leta i receptpärmen efter soppan ikväll...Hmmm vet inte var jag har det...Kanske någon annan här inne som har ett bra recept så man slipper leta

Tooticki! Sååå mysigt!!!

• Mikabella

Tänk på att börja äta lite kött redan innan resan då...När jag för 5 år sedan gick från att varit hel vegiterian till att äta var kött VÄLDIGT svårt för min mage att bryta ner. Tog lite tid o kött i små omgångar innan jag kunde avnjuta en riktigt rare köttbit på restaurang

Har vänner som är uppväxta i Ecuador o de säger att det Argentinska köttet är det bästa i världen!

Tooticki skrev 2008-07-04 10:13:22 följande:
    Ab fab skrev 2008-07-04 10:05:00 följande:
    Hmm, det var det jag befarade. Är ju semi-vegetarian (äter bara fisk, fågel och skaldjur) men har funderat på att börja äta lite kött då de resor vi kommer göra framöver kommer vara till länder där det inte alltid är så lätt att få vegetarisk mat/mat utan rött kött. Var köttet bra?
  • Mikabella

Shit vad jobbigt det är att man har hoppat på en sånhär tråd när man går på Detox! Grrr...Ni läskas!!!

• Mikabella

Åh vad glad jag är att jag hittade den här tråden. Ni är ju suveräna ju!

Oki mer tips! Lissabon någon!?

• Mikabella

Åh jag har rest för lite inser jag! Ni ispirerar!

Älskar Antibe..För där har jag iaf varit hela kuststäckan mellan Nice-Monaco är väldigt mysig.

Vi bodde på vin gård i Toscana för några år sedan. Mitt emellan Florens och Sienna. Underbart!!! Hela min underbara lilla familjen. Mamma, pappa, 2 småbröderna o jag.

Fuktigt, härligt gammalt italiensk slott med tillhörande gammal kokerska med hund och trädgårdsmästare som hade så böjd rygg att han nästan nuddade marken med näsan Underbara.

Var verkligen rolig att åka med familjen. Inga respektive.

• Mikabella

Hej mina vänner. Ojoj vad helgen har gått fort! Hippade min blivade svägerska igår o dagen bara svichade förbi! fantastiskt väder! Hur är det med er? Haft en bra helg? Något gott nytt vin som korgats öpp och kan tipsas om kansek? Någon smarrig dessert eller blev maten i lördag såååå god att ni bara måste dela med er av receptet kanske?!

Kramar!

• Mikabella

Skriver återigen som en skata..Sorry

• Mikabella

Jag är ensam hemma och rastlös. Ingen som vill komma hit och knäcka några flaskor skumpa, äta lite god mat, skratta och dansa hela natten?...Åh cocktail ska det ju såklart finnas oxå! Någon som kommer?

• Mikabella

Min lillebror kom o räddade mig En flaska Louigi Bosca, Pinot Noir-02, pistagenötter och 2 filmer Visst är det underbart med syskon!...åh så slapp jag ju bakfylla oxå Nu ska jag ut o springa! Kramar på er!

Lapinette skrev 2008-07-11 20:39:16 följande:
    Mikabella - sorry, inte jag! Gjorde allt det där igår och behöver helt klart en vilodag idag. Är tyvärr inte 20 år längre.
Svar på tråden Upp och ned, hit och dit