Mrs B - kul med bilsemester. Känner inte dig, men jag går på som vanligt och är rak och delar med mig av mina erfarenheter.
Godis i bilen, absolut "nono"! Ungarna blir sockerhöga och fulla med spring i benen, får kort stubin och blir allmänt retiga. Jag brukar faktiskt tänka till även vad gäller lunchmaten så att de inte får i sig för mycket "socker", dvs snabba kolhydrater. (Jag tänker då på korv med bröd, senap och ketchup eller pommes frites och hamburgare.) Ja, jag vet - det är knasigt, men det har funkat för mig i vart fall.
Barnen gillar ju pasta och köttbullar för att ta ett exempel, det brukar finnas på vägkrogarna. Att ha med några smörgåsar i bilen med bra pålägg, kokta ägg med kaviar och lite fil att dricka har funkat bra för oss. Frukt är bättre än godis, även om frukt också innehåller socker. Äpplen, päron och sånt har jag haft med. Att stanna vid vägen och köpa jordgubbar eller bär, varför inte vid en självplock så får man röra på sig ett slag?
Ja, ja - jag ska sluta. Har bara bilat så mycket med barn att jag blev inspirerad att skriva några rader. Det är ju så kul att bila med dem! Ha det alldeles underbart!