Upp och ned, hit och dit
Åhhhh, härligt! Sparade ditt inlägg i mappen "Resetips". Den börjar bli fylld nu - mycket kul att göra.
Det låter verkligen som en jättehärlig resa!
Åhhhh, härligt! Sparade ditt inlägg i mappen "Resetips". Den börjar bli fylld nu - mycket kul att göra.
Det låter verkligen som en jättehärlig resa!
Lapinette, vet du när Piggelin kommer hem? Borde väl vara nu i dagarna?
Andalusien... hemska minnen. Det beror väl egentligen på ressällskapet. Det hela slutade med att jag försökte boka ett plan hem några dagar tidigare - men det är en annan story.
Vi nattar i Götet på torsdag, därav min undran om Piggelins resa. Alsace, mumma!
Telemarkgrrl,
Märkligt - "Bologna, staden där ingen äter", ny slogan för staden kanske? Undrar förresten om det är därifrån Spagetti Bolognaise kommer? En stad som väcker frågor, märker jag. Har aldrig varit där men nu blir jag nästan lockad!
Lapinette,
Det var sällskapet, utan tvekan. Åkte med en kompis vars mamma följde med. Hon var en häxa i normala fall och nu överträffade hon sig själv. Det visade sig att hon hade ändrat i sin medicinering precis innan hon åkte och det var inte så lyckat. Tror jag det, kärringen blev en häxa som tog ut all sin ångest på mig.
Vi hade bokat en charterresa och när vi kommer fram går jag på toaletten. Då har tanten gått fram till reseledaren och avbokat våra hotellrum "för dom behövde vi inte".
Jag visste att tanten hade köpt en lägenhet där men vi hade aldrig pratat om att vi alla skulle bo i lägenheten. När vi kommer fram är lägenheten inte riktigt klar och det fanns ingen el eller värme de första dagarna.
Hotellrummen avbokade. Tanten på ny medicin. Högsäsong och inga lediga hotellrum. Rosen slokade så till den milde grad att jag efter några dagar försökte boka flyg hem, kosta vad det kosta vill - men jag var inte beredd på att chartra ett eget plan så i brist på flyg hemåt, fick jag bita ihop några dagar till.
Åker gärna tillbaka någon gång, men då med annat ressällskap.
Hejsan Piggelin,
Det låter som att ni har haft det superhärligt! Ser fram emot beskrivning när du kommer hem.
Tyvärr stannar vi bara en natt i Göteborg men jag gissar att det blir minst en resa till i år, vila ut er ordentligt efter resan så ses vi nästa gång. Det är skönt att komma hem och krama sin egen kudde! Vi väljer mellan Kock och Vin och Sjömagasinet som ena riktiga velpellar. Knasigt att ett så litet beslut kan bli så svårt. Fond har semesterstängt.
Sämre ställen än Verona kan man mötas på! Det är något magiskt med arenan mitt i stan. Nästa gång i Verona så vill jag gå på opera där, någon som gjort det?
Anne,
Du får mig att längta dit än mer. De har föreställningar till 31 augusti om jag förstår rätt och vi hinner inte i år. Hoppas på nästa år, det vore underbart!
Hej Piggelin!
Vilka otroligt fräcka hus!! Lite som Hammarby Sjöstad i Stockholm fast "a la design Pippi Långstrump". Jättekul!
Muggles,
Oj! Vi hade svårt val med vilken restaurang vi ska gå till. Att ett sådant litet och oväsentligt beslut egentligen, kan ta upp så mycket tid! Som vi har diskuterat fram och tillbaka.
28+ och Fond har semesterstängt så de föll bort på det. Kvar stod Kock och Vin eller Sjömagasinet. Märkligt nog vann Sjömagasinet på att de inte kunde servera en Gibson förra gången åt oss. Japp, det är sant!
Maken ska gå upp extra tidigt imorgon bitti och köpa syltlök. Sedan åker vi till Göteborg och går på Sjömagasinet. Han vill beställa en Gibson åt mig (Dry Martini med syltlök istället för oliv). Om de inte kan uppbåda en syltlök på hela krogen så ska han dra fram sin burk ur kavajfickan. Klart hans älskade fru ska få sin Gibson denna gång - till skillnad från förra gången!
*skakar på huvudet och ler mjukt*
Har ni hört märkligare anledning till att välja restaurang? Jag har funderat och kommer inte på det.
Hemma igen. Vi har verkligen haft några toppensköna dagar i Danmark - även om det var jobb.
Inledde dock med middag på Sjömagasinet i Göteborg. För er som undrar; De hade syltlök till vår Gibson! Maken hade en burk syltlök i reserv i kavajfickan som fick ligga kvar där oöppnad. ;)
Vi åt deras avsmakningsmeny med tillhörande vinpaket. Det var verkligen väl avvägda smaker och riktigt bra service. En av rätterna var så där underbart god att man inte ville att det skulle ta slut. (Umami - känslan av att vilja ha mer.)
Gick sedan på mässan i Danmark i tre dagar. Ja, jösses vad stort det är! Tur att jag var väl förberedd och hade markerat upp de montrarna som vi skulle besöka i alla hallarna. Annars hade vi aldrig hunnit med och kroknat totalt i förvirringen.
Gjorde egentligen bara ett impulsköp så jag höll mig till plan både avseende produkter och budget. Hittade verkligen det vi behövde - klockrent faktiskt. Har varit med om gånger när jag knappt kunnat verkställa en enda beställning för att det inte klickar. Det är stressande när timmarna går och du inte hittar "det".
Sedan åkte vi till Köpenhamn och tog en utekväll som belöning innan vi tuffade hemåt. Missade tiden för att hämta vovven med 5 minuter - på en 65 mil lång resa från Köpenhamn! Är jag galen i att planera eller är jag?
Nöjd med några sköna dagar - och gudskelov att maken var med på mässan! När jag inte visste hur jag skulle göra med något beslut så ställde han de där rätta frågorna som gjorde att jag såg hur vi skulle göra. Han föreslog pauser när jag var på väg att krokna eller få ont - fast jag själv inte hade märkt det ännu då jag var så fokuserad på jobbet. Lysande coachning, helt enkelt!
20 timmar knatandes på en mässa med alla intryck och beslut är krävande - men jag gnällde inte en enda gång, enligt maken. Hurra!
Adamia,
Såg att du är intresserad av Sydafrika och ska vara där i fem dagar. Trevligt! Vilken resa ni gör, förresten!!
Landar ni i Johannesburg eller Kapstaden? Jag kan basera mina betraktelser utifrån vart ni kommer. På fem dagar verkar det onödigt att spendera en dag och flyga, tycker jag. (Även om det bara tar en timme plus mellan städerna med flyg så ryker ju faktiskt större delen av dagen med all kringtid.)
Jag berättar mig gärna varm om safari i Madikwe eller om trevligt runt Kapstaden med vingårdar, pingviner, restauranger, etc.
Kika gärna på www.kapstaden.nu - en sajt som drivs av Ille som bor i Sydafrika. Mycket matnyttig information där.