Upp och ned, hit och dit
Telis - förresten hur går det med FB? Kan du inte lägga in dig där så får du se lite kort från SA.
Telis - förresten hur går det med FB? Kan du inte lägga in dig där så får du se lite kort från SA.
Godmorgon!
Sitter här med min frukost, en kopp te + en alvedon. Det blev lite väl mycket alkohol igår och vi kom nog endast hem innan 02.00 pga att Gondolen stängde vid 01-tiden. Så en kväll på stan som började på Pontus by the sea och en flaska champagne i baren. Jazzkväll på torsdagar vilket var trevligt men lite väl svårt att prata. Sen hade jag bokat bord till 20.00. Satt ute på verandan och tittade när skärgårdsbåtarna kom in för kvällen. Det blev ju en riktigt fin kväll ! Och som sagt, sen kom min briljanta maken med idén om att fortsätta till Gondolens bar där vi han med två cocktails innan vi lullade hem. Aj, aj.. idag mår inte kroppen så bra.
Tooticki - nej, det lät inte billigt! Är det lyxhotell du tittar på?
Har inte förstått det där med att åka skidor inomhus då hälften av upplevelsen är just att vara ute och få frisk luft men, men har man långt till ett berg så kanske det tilltalar.
Om du behöver tips på Sicilien så har jag varit där massor då mitt ex bodde i Palermo. Älskar den ön och ska en vacker dag återvända.
Själv har jag varit massor i Italien men aldrig i Rom. Så Rom står på min topp 3-lista över städer att besöka. En avverkade jag i vintras, Barcelona. Åker gärna dit igen!
Muggles - nej har faktiskt inte funderat på Norge då vi, om vi åkt iväg en weekend, åkt till Österrike och våra kompisar som bor där. Två flugor på en smäll så att säga.
Anne - då komplitterar vi varandra. Är ganska så bra på Europa medan du verkar ha varit på mer udda ställen.
Ja, nu när Barcelona är avverkad på min stadslista så kanske jag ska lägga till en ny. Varför inte Istanbul.
Anne - när vi besöker storstäder så brukar vi för det mesta bara flanera runt. Promenera på gatorna och titta på husen, sitta på något fik, se kyrkor/monument eller vad som är specifikt för staden. Vi är inte några museepersoner men ibland gör vi självfallet undantag. Sen så gillar vi att äta och dricka gott.
Det är ju ofta så att man får välja ut lite godbitar här och där och gillar man stället så får man åka tillbaka! Vi lämnade några ogjorda delar av Barcelona.
Ahhh Anne, sånt gillar jag. Ska man vara borta en vecka eller kortare så får det inte vara krångligt att ta sig dit.
Samariaravinen var en upplevelse. Stå där tidig morgon och börja den fascinerade vandringen ned i dalgången. Har även ett annat lite udda minne därifrån. När vi tog båten från ravinens djup för att åka tillbaks till bussen som skulle hämta upp oss så såg vi en man som hoppade upp och ned på kajen, vinkade och skrek ... han missade båten. Undrar så hur han tog sig hem eller om han blev kvar där.
Själv gick jag ravinen med min mamma som knäopererat sig 3 ggr och hennes sambo (båda var då över 60 år) och det gick riktigt bra men så är min mamma en riktig krutgumma. Dagen efter hade sambon ont i knäna så han kom inte längre än till poolen (karlar är helt enkelt vekare ) medan jag och mamma gick ned till havet.