Inlägg från: Lapinette |Visa alla inlägg
  • Lapinette

Upp och ned, hit och dit

Piggelin - vinkar till Amsterdam!!!

• Lapinette

Piggelin - japp, inget Tällberg i ösregn. Vi åker istället till Andalusien i oktober. Kände liksom du skrev, ingen idé att försöka planera in något i Sverige. Om vi gör något får det bli spontant... och hur spontan är jag på en skala 1-10?

• Lapinette

Låter mysigt och känner igen det där med typ 4 meter i takhöjd och underbart härliga fönster från golv till tak. Maken hade en sådan lägenhet i Österrike. 3 våningar, öppen spis, fönster i sovrum samt badrummetstaket, enormt kök med en sån där halvö och två separata diskhoar. Tänk om man hade råd med den lägenheten i Stockholm!

• Lapinette

Piggelin - de första dagarna när vi var åter från Portugal gick vi knappt ut för det öste ned konstant. Nu är vädret något bättre men fortfarande ostadigt så man vet aldrig när det kan komma en skur.

Västkusten finns självfallet kvar på min att göra lista och vi kommer nog dit ... så småningom. Planerar att ha hela 3 veckors semester nästa sommar. Om det inte blir en roadtrip i Kalifornien så kanske vi tar västkusten i en vecka?

• Lapinette

Det får bli opera nästa gång vi är i Verona. Vi har bara varit inne där dagtid. Suttit på läktarna och sett mörka åskmoln närma sig.

Själv satt jag igår och tittade på hotell i Bordeaux/la Rochelle. Vill åka dit och fira vår 3-åriga bröllopsdag (Kristi himmel). Ja, jag vet ... det är ett tag dit men drömma kan man väl alltid göra. Först är det Andalusien som gäller bara makens chef kan få tummen ur och godkänna hans semester (själv behöver jag inte syssla med sånt trams utan min chef tycker att jag vet och gör bäst själv ... me like).

• Lapinette

Nu är flyget ned till Malaga bokat! Ska bara bestämma vilka hotell vi ska bo på. Det blir nedresa fredag morgon och hemresa onsdag eftermiddag, allt som allt 5 dagar .

• Lapinette

Ja, det blir ju istället för Dalarna. Inte riktigt samma sak men men attans så skönt att komma söder över i oktober. Hyrbil och ett stopp i Granada och ett i Ronda.

• Lapinette

Rosen - du bara måste berätta hur besöket på Sjömagasinet gick. En utförlig redovisning à la Gibson samt mat och personal.

• Lapinette

muggles - hade detta hänt oss så hade min make sagt åt dem att vi vill äta tillsammans. Han blir helt rabiat galen på dålig service (ibland får jag skämmas).

• Lapinette

Ab fab - skulle själv vilja se Versaille. Har bara varit utanför och gått i parken när jag var där på klassresa när jag var 15 år. En annan utflykt jag alltid sagt att jag vill göra Monets trädgårdar.

Svar på tråden Upp och ned, hit och dit