Inlägg från: Lapinette |Visa alla inlägg
  • Lapinette

Upp och ned, hit och dit

Hej E11a,
    det var länge sen senast. Yosemite är självfallet ett måste men troligen åker vi dit på sommaren så ingen skidåkning. SF vill jag också stanna några dagar i. Problemet med denna resa är bara att det är för mycket man vill se. Att avgränsa sig så resan inte enbart blir att sitta i bil.

• Lapinette

Måste kika på hotellet ...ahhhh looks nice!

• Lapinette

Som sagt Kalifornien blir det eventuellt nästa sommar. Resan som står på tur att planeras är annars Bordeaux dit jag vill åka i maj. Har suttit och kollat ut hotell och skulle nog vilja ha 3 stopp på 7 dagar. Två vindistrikt och så La Rochelle. Det är ju ingen brådska men väl så härligt att titta på franska chateaux och drömma sig bort.

• Lapinette

Piggelin - har hört talas om Skafferiet inte illa! Vi hade lokalproducerade ostar, Jürss mejeri, på vårt bröllop. Inte en riktigt middag utan ost för fransmännen.

En fråga till er som har barn. När kan man börja resa med dem? Bara lite nyfiken då jag inte har (och det vet ni ju om) några som helst erfarenheter kring detta ämne.

• Lapinette

Rosen - om vi en dag får barn så ringer jag dig när vi behöver barnvakt . Låter optimalt med bullbak, burken och picnic. Precis så där som en barndomssomrar ska vara.

Nu är hösten verkligen här! Vet inte vad man ska sätta på sig på mornarna. Ena dagen varm andra dagen kall. Insåg imorse när jag tittade ut över den gråtunga himlen att vi faktiskt åker till Andalusien om 6 veckor. Säger som Adamia, känns skönt att ha något att se fram emot.

• Lapinette

En orsak till varför jag frågade var ju pga att vi har makens släkt utomlands och att flyga ned dit med en liten skrutt vore ju trevligt. Nåja, detta är ju inte aktuellt just nu iallafall utan mest något jag undrade.

• Lapinette

Känn ingen brådska ! Semesterplanerna ligger lite på is just nu. Andalusien är ju bokat och så hoppas jag på alpern till nyår men Bordeaux i maj känns lite väl avlägset att planera nu (även om jag redan har börjat)!

• Lapinette

Har inte varit i Berlin men ska nog åka dit en dag! (som alla andra ställen i världen)

Måste bara berätta. Får alltid sån vin och reslust när jag besöker min och Telis läkare . Förut när jag pendlade till Frankrike pratade vi alltid om Rivieran. Nu när jag är här blir det den senaste semestern eller viner/champagne. Han är jädrans duktig på skumpa vår läkare (tror jag har nämnt det förut). I allafall när jag var där igår så nämnde han att de varit på Sicilien i sommar och självfallet provat viner och även väldigt gott mousserande vin. Eftersom jag är Sicilienkännare ville jag veta mer och det visade sig att de hade bilat!!! ned dit. Han säger då till mig att det inte alls var så jobbigt för de gjorde så här:

Åkte ned till Hamburg. Stannade en natt på Relais & Chateaux, åt middag på tysklands bästa italienska restaurang. Morgonen efter på tåget med bilen och sen ned till Avigonon (tror jag). Sen åkte de ned till Barcelona för han skulle dit på något läkarmöte. Från Barcelona på med bilen på båt och sen åkte tvärs över Medelhavet och "landade" i närheten av Rom. Därifrån åkte de faktiskt bil ned till Sicilien. Stannade utanför Syrakusa i en liten by där de inte mötte mer än 4 utlänningar under den tiden de var där. Besökte vingårdar och mös omkring innan de satte bilen på båten i Palermo och tog båten upp till Genova. Från Genova brände de hela vägen till Sverige.

Jag frågade om de hade lite vin med sig hem? Javisst, 110 flaskor!!! Mon dieu bilen måste ha skrapat i asfalten.

• Lapinette

Ja och dessutom så tog han en "liten sväng" förbi Barcelona på vägen! Galet säger jag bara men om man mest åker båt eller tåg så verkar det ju helt ok. Framförde idén för maken men jag vet inte om den gick hem.

• Lapinette

Slänger in en fråga som rör något helt annat.

Telis - vad tyckte du om hotellet i Serre Chevalier, Langleys egna? Har för mig att du nämnt något om lyhört etc men det ser jag även beror på vilket rum man bokar. Maken är lite orolig att det är ett "skruttigt" hotell men han har blivit bortskämd eftersom vi bodde 4-stjärnigt i fjol. Hur var maten? Också en viktig fråga .

Lobbar fortfarande för att få med oss kompisar dit och vi har en drös som är intresserade men ingen som säger - BOKA! De avvaktar väder, vind, mer pengar etc. Det som är trevligt med Serre Chevalier är att makens kompisar kan köra upp från Rivieran och semestra med oss. Vi har 4-5 stycken som tyckte att vår idé lät himla trevlig.

Svar på tråden Upp och ned, hit och dit