Inlägg från: Lapinette |Visa alla inlägg
  • Lapinette

Upp och ned, hit och dit

I wote for Galapagos! Har googlat lite . Japp, hinner med både det och två trådar samtidigt ... simultan kallas jag för.

Härligt med NY... vi ska också åka dit en vacker dag!

• Lapinette

Min make pratar alltid om Inkaleden. Vi får se om vi en dag kommer dit. Borde träna lite tills dess.

• Lapinette

Japp nu är det gjort! Vi har bokat ett litet rum i Serre Chevalier för nyår! Det blir Frankrike, massa goda viner, förhoppningsvis massor med snö och sol och härlig skidåkning.

• Lapinette

Jag vill!!! till Argentina! Fast det känns som om (om man läser mina inlägg här) att jag vill åka överallt! Argentina ligger verkligen på min topp 10-lista efter att ha hört väl om landet från dig fab och en annan BT-tjej som var där i våras. Mycket pga blandningen av naturupplevelser och vårt vinintresse.

• Lapinette

Och jag kan tänka mig att bo på Rivieran igen ! Inte fullt lika exotiskt.

Vad härligt fab med både Barcelona och NY. Barcelona åker vi till i februari, då maken återigen ska dit på mässa. Helt suveränt och billigt att möta upp honom där och ta en långhelg. New York pratar vi om och just nu ställer jag en vecka i NY mot en vecka i Bordeaux i maj. Vi får se vilket det blir.

• Lapinette

fab - hoppas ni får riktigt fint höstväder. Millesgården är verkligen mysigt!

Mor och dotterresor har jag gjort en hel del. En period så åkte min mammas sambo iväg med sitt jobb varje höst och hon blev alltid lika sur typ "jag ska minsann inte sitta ensam hemma", så hon bjöd alltid med mig någonstans. En gång blev det Grekland, en annan gång Yasuragi Hasseludden. Trevligt, trevligt!

• Lapinette

Min mamma är en globetrotter och pensionär! I oktober åker hon + sambon till Indien och ska resa runt och bl a hälsa på i olika barnhem. I våras gjorde de en liknande rundresa i Thailand. För ett par år sedan vart det Australien. När hon var 20 tog hon båten över till USA och bodde i Seattle i något år, när jag var 3 år tog hon båt, tåg, flyg med två barn över till Japan ... men däremellan har det även blivit oändligt många charterresor till sol och värmen som hon älskar.

• Lapinette

Fab - har du varit i Warzawa tidigare?

• Lapinette

Har inte varit i Polen men hört gott. Japp, ytterligare något att lägga på listan över tänkbara resmål. Nästa år blir det nog dock Berlin med makens bror + fru. Brukar åka till en storstad i oktober vartannat år med dem och har avverkat Lyon och Bryssel. Det är dem som väljer städer då vi åker för att fira broderns födelsedag.

• Lapinette

Just Krakow och Warsawa har jag hört om, både kulturellt och historiskt. Ligger inte så långt bort så det borde man ju hinna med en helg.

Svar på tråden Upp och ned, hit och dit