Inlägg från: Tooticki |Visa alla inlägg
  • Tooticki

Upp och ned, hit och dit

Rotari är mitt favoritbubbel, både rosé och det vanliga. Det är det bubblet som champagne-experterna hyllar, de kan inte känna skillnad på Rotari och den äkta varan. Såå gott och lagom i pris!

• Tooticki
    Mikabella skrev 2008-07-04 08:42:36 följande:
    Beställde precis en kagge ostron, 20 havskräftor och 4 hummrar till på onsdag! Mmmmmmmmmmn LÄNGTAR!! Mustig hummersoppa, gratinerade havskräftor och ett berg av havskyssta ostron! Åh!
    Är det du och maken som ska lyxa till det eller ska ni ha gäster? Jag har fortfarande inte ätit ostron, *dåliga dåliga Tooticki* men är väldigt sugen på att prova.

Har du ett recept på den där hummersoppan?
  • Tooticki
    Lapinette skrev 2008-07-04 09:33:05 följande:
    Jag försöker lära mig tycka om ostron. Smakar alltid 2-4 stycken av maken eller på skaldjursplatån men jag har ännu inte blivit frälst. Kan absolut äta dem men inte längta.
    Käkar du dem rakt av då eller gratinerade eller liknande? Kompisar har tipsat oss om att prova gratinerade först då vissa är lite känsliga för det att äta dem "råa"!
  • Tooticki

Haha, ok. Ja, är man riktigt frälst kan jag förstå att man tycker det! Sniglar är jag sugen på att äta, får bli på nästa Frankrikeresa.

Ab fab - vad åt ni för gott i Argentina?

Ikväll ska jag och maken ha en mysig dejt ute vid sommarstugan, Rotari, lite goda delikatesser, havsutsikt och solnedgång: kan det bli bättre?

• Tooticki

Ab fab skrev 2008-07-04 10:05:00 följande:

Argentina... bara kött Verkligen massor av kött. Förutom det var det mycket ost, empenadas och dulce di leche till allt
    Hmm, det var det jag befarade. Är ju semi-vegetarian (äter bara fisk, fågel och skaldjur) men har funderat på att börja äta lite kött då de resor vi kommer göra framöver kommer vara till länder där det inte alltid är så lätt att få vegetarisk mat/mat utan rött kött. Var köttet bra?
  • Tooticki

Ab fab skrev 2008-07-04 10:15:41 följande:

Jag har aldrig någonsin ätit bättre biffkött någonsin. Kvalitet, styckning och tillagning var alldeles fantastiskt. Frigående djur som ger ett smakrikt och mört kött. Enkel tillagning som litar på köttets kvalitet.Sen är argentinska köket inspirerat av Italien så man äter mycket pasta också
    Ja, det är det jag hört. Får nog börja äta lite kött och vänja magen. Tack för all inspiration, nu känns det ännu roligare att vi ska resa dit!
  • Tooticki

Vi åker i obtober. Ja jag vet, vig ett tillfälle blev jag övertalad till att äta skinka, jävlar vad dåligt jag mådde efteråt. Har inte ätit "kött" på 8 år så jag kommer börja väldigt försiktigt redan nu.

• Tooticki

Ab fab skrev 2008-07-04 10:31:40 följande:

oktober- då är det vår o blommande vackert. Härligt!
    Ja, ska köpa ett nytt objektiv till kameran, och några nya minneskort; om jag tog 500 foton på 4 dagar iBrugge så lär jag ta några stycken i Chile och Argentina.
  • Tooticki

Canon EOS 350D, en toppenkamera för en amatör som jag.

Du då?

• Tooticki

anne på grönkulla skrev 2008-07-04 10:42:34 följande:

Haha, jag är också en glad amatör - har en Nikon D70. Har tillgång till en D300 också, men inte lyckats bekanta mig med den.Funderar på att komplettera med en liten kompaktkamera, har fått tips om att Finepix Fujifilm är bra, men inte fått ändan ur vagnen.
    Jag med, vill egentligen alltid ha kamera med mig men det går inte när man har en digital systemklamera med flera objektiv, då måste man alltid ha en extra väska.

Vilken finepix har du blivit rekommenderad?
Svar på tråden Upp och ned, hit och dit