Inlägg från: Originalrosen |Visa alla inlägg
  • Originalrosen

Upp och ned, hit och dit

Tack Mrs B, såg att jag hade uttryckt mig lite klumpigt tidigare.

Kikade på Max på bilden, mysigt bredvid lillebror gissar jag? Nä, vad jag saknar att bila runt på semestern med barnen. Nu är de alla vuxna. Sjutton vad tiden går fort och kärringen har blivit gammal. Hmprfff....känner mig ju fortfarande som 30 sisådär. Ha det bara toppen!

• Originalrosen

Här vimlar det av bra vintips! Just det där med en mat- eller vinbok och komplettera med en flaska vin är ju lysande.

Piggelin,
    Vi går gärna på någon annan restaurang, funderade på 28+ förra gången men varför inte Kock & Vin? Det var en liten detalj på Sjömagasinet som vi ville utforska lite om det gick, men det kan vi kanske göra på annat sätt. Jag pratar med maken så får vi se hur det blir. Han är reiseleiter för denna tripp - som mest består av jobb. Låt oss se hur vi får ihop allt!

• Originalrosen

Mmmmmm....så det blir Alsace på hemresan?! Det hade jag inte fattat och om jag var avis förrut - vad tror du att jag är nu?!!

Jätteavis Ros som bara VILL åka till Alsace och Verona igen.

• Originalrosen

gosnosen,
    Det låter som en härlig trip ni har tagit! Vi gillar att bila så er resa lockar - särskilt om man plockar in en vinprovning eller fler. Myyysigt!

Sydafrika - bästa resmålet hitintills för både mig och maken. Rekommenderas varmt! Två uppsidor är att det inte är tidsomställning, skönt att inte gå groggy i några dagar på grund av den. Det är billigt i Sydafrika. Bra krogar, god mat och gott vin, bra service och låga priser. Blir det bättre?

Det som kostade en del var safarin, men ojojojoj!!! vad härligt spännande.

Maldiverna lockar, men vi har inte varit där ännu. Det får bli när vi vill ha en semester och bara ligga på stranden, läsa böcker, spela schack och äta fisk och skaldjur. (Åh, det lät skönt för en som inte haft någon rejäl semester ännu i sommar.)

• Originalrosen

Oj, nu är det nästan så att jag får panik, Lapinette!
    *lägger pannan i djupa veck*

• Originalrosen

gosnosen,
    Ni får väl bestämma er för vad ni vill ha för typ av semester denna gång - sol och bad eller mat, djur och vin.

Vi var på safari i Madikwe, ett reservat på gränsen till Botswana en fyra-fem timmar med bil västerut från Johannesburg. Vi stannade tre nätter men två räcker om man vill ha en provsmak av safarin. Vi hade fantastiska viltvårdare som guider! Vi kommer att åka tillbaka dit. www.madikwesafaris.com/index.html

• Originalrosen

En liten jobbtrip igen, även denna gången med bil. Gillar att bila och gör hellre det än sitter och väntar på en flygplats.

Vi tuffar ned till Göteborg mot slutet av nästa vecka. Tänkte äta på någon trevlig restaurang, väljer mellan Kock och Vin och Sjömagasinet (där vi var förra gången).

Sedan går det vidare med färja till Jylland där vi spenderar några intensiva dagar för att avsluta med en liten trip hem via Köpenhamn och en pokerturnering. Kul att kunna blanda jobb och privat!

• Originalrosen

Ja, just det. Drack lite champagne i förrgår. Lanson Rosé, inte illa alls. Speciellt på en måndag, dessutom.

• Originalrosen

Trevligt, trevligt! Hör gärna hur Manzini var. Själv fick jag en överraskning för några månader sedan då vi var på en liten undangömd krog på söder med italiensk mat. Helt superbt stundtals - och fantastisk service som var så där underbart personlig.

Letade faktiskt rätt på den på nätet nu och den heter Restaurang Fantozzi. För att vara en "krog runt hörnet" utan en massa pretantiöst dravel - wow, valuta för pengarna och en trevlig kväll!

• Originalrosen

Lapinette,
    De har en trevlig liten grappasamling.

Svar på tråden Upp och ned, hit och dit