Inlägg från: Originalrosen |Visa alla inlägg
  • Originalrosen

Upp och ned, hit och dit

(Fast vi har lyckats lägga in lite jobb på den här resan också, men det är ett par avtalade möten så det känns okej - till och med kul.)

• Originalrosen

Nä, dra en spader! *skrattar mjukt*

Det här var en glad överraskning, kul!!

• Originalrosen

Tänk, Sydamerika lockar mig inte alls. Måtte vara något fel på mig.

Skidåkning för Lapinette över nyår, sandstrand för Rosen. Läser på för fullt om Bali och Singapore trots att jag har varit där förrut, alltid lär jag mig något nytt!

• Originalrosen

Jag har inte varit i Polen men det lockar med Krakow och saltgruvorna och allt!

Piggelin,
    Nu flyger lilla shedevil in i mig - var ska ni ha bröllopsfesten? Om ni kan tänka er att ha den i Stockholm så vet jag ett jättebra ställe.

Ni gillar ju god mat och gott vin - vad skulle passa bättre? *viftar högt med bägge armarna och ropar: Här!, Här!*

• Originalrosen

Vi vill gärna dyka med delfiner när vi är på Bali. Någon som har gjort det och har tips? Vi bor i Sanur, behöver vi övernatta i Lovina? Är lite osäker på hur lång tid det tar att åka dit från Sanur med bil.

• Originalrosen

Grand Canyon är sagolikt storslaget. När jag åker tillbaka dit vill jag absolut övernatta i närheten och även flyga helikopter över. Jag kunde inte se mig mätt på naturen, helt galet vackert!

• Originalrosen

Men jag skulle också kunna stanna länge i Las Vegas! Pokerborden skulle locka.

• Originalrosen

Lappis,
    Du har en hisnande upplevelse kvar! :)

• Originalrosen

OK, jag är nog också med på listan över listfascister.

Om 1,5 år fyller jag 50 år. Jag håller redan på och planerar menyn. Allvarligt, det är sant!

Vad det handlar om är att jag har lite viner i källaren som jag vill ha med på middagen och därför sätter jag rätterna till dessa viner. Sedan måste det bli en helhet mat- och vinmässigt, varför jag behöver planera i tid så att jag hittar rätt viner. Fattar ni? Ja, liksom...listor, planering, kika hit och dit. Klart ni fattar!

Man vill ju ha en stegring i smak och upplevelse, så planering är viktigt. Nehe, jag är inte tokig - det har jag papper på! *asg*

• Originalrosen

Piggelin,

Fastfoood a la Rosenhaga måtte vara pasta med kräftstjärtar? Såå gott, enkelt och snabbt. Superfastfood om man värmer vattnet i vattenkokaren innan det går på plattan.

Fast klart - fastfood kan också vara ankleverpaté på toast med päron, fikon och smörgåskrasse...

• Originalrosen

Hmmmm....kan man ha 40-årsfest och 50-årsfest samtidigt? *ser lagom fundersam ut*

Vad gjorde jag när jag fyllde 40 år? Åhhhh, jag var magsjuk i Thailand! Kuuuuul...., not!

Vad gjorde jag när jag fyllde 30 år? Jag hade fest hemma och lagade all mat själv! Jag hade en galen dukning, alla undrade vad som hade gått åt mig. Idag är det visst högst mode att jobba med tyll, silke, frukt och kottar som bordsdekorationer. För tjugo år sedan hade ingen av mina vänner sett det tidigar i alla fall.

50 år? Ja, det måtte bli musik, mat och vin i goda vänners sällskap tills jag fäller upp benen under mig i soffan. Dåsa bort i famnen av John Blund - or James Blunt.

• Originalrosen

Utveckling är inte så dumt!

• Originalrosen

Piggelin,
    Den snabbmaten går inte av för hackor! Renstek, länge sedan vi åt det men snart kommer renbilen igen med ren från fjällen!

Men då - fyller vi alla tre år i december eller vad är detta? Ni får väl resa bort på 40-årsdagen så kan jag ha fest på 50-årsdagen och bjuda er - låter det som en bra fördelning?

Förresten, jag kanske ska ha två fester - en med familjen och en med alla andra, känns som ett bra upplägg. Rensteken känns som en möjlig rätt, när jag tänker efter.

• Originalrosen

Men då!
    Nu vill jag ha efterrätt!!

Borde vara jättenöjd efter en underbar fisksoppa med saffransaoili och till det ett glas riesling. I kylen väntar kålpudding men vi bestämde att vi inte orkar det just nu - soppan var tänkt till förrätt men vi blev mätta.

Åh...vilka goda äpplen, de vill jag ha NU!

Svar på tråden Upp och ned, hit och dit