Inlägg från: Telemarkgrrl |Visa alla inlägg
  • Telemarkgrrl

Upp och ned, hit och dit

Ett par öronproppar råder ju bot på lite lyhördhet och om det enligt hemsidan finns rum som är mindre lyhörda så är det bara att välja ett sånt. Hotellet är så mysigt i övrigt så det är bra att ni inte blir avskräckta!

• Telemarkgrrl

Alltså, jag tycker ju att man kan ligga vid en pool på sommaren. På vintern åker man skidor.

• Telemarkgrrl

Hilsen fra Dallas! Här är det varmt och platt och fult (det jag sett hittills. Och så har passpolisen cowboyhattar, rutiga skjortor och kallar en för "maam". Men mest av allt är jag trött som en gris, jag är nog inte riktigt gjord för tidomställningar.

• Telemarkgrrl

Hmm, jag måste korrigera mig, det var inte passpolisen som hade cowboyhattar utan någon annan slags gubbe på flygplatsen, en mer informell typ.

Har tyvärr ingenting att berätta, schemat är fullspäckat med jobb, jobb och mera jobb. Har bara åkt mellan hotellet och jobbet fram och tillbaka och inte sett något annat av stan.

Har aldrig sett såna mängder av doughnuts, våfflor, muffins, cookies, läsksorter, chips i hela mitt liv - till frukost, lunch och middag. Det är faktiskt så att till och med jag, som älskar socker, tycker att det blir lite äckligt av allt överflöd. Jag kommer kanske komma hem ett par kilo lättare för en gångs skull.

Men jädrar i min låda vad folk är trevliga. För första gången i mitt liv har en karl klivit ur bilen, gått runt och öppnat dörren åt mig.

Ikväll kan det eventuellt bli tal om lite shopping, men vi jobbar till kl 20 och mallen stänger 20.30 så vad ska man satsa på med så lite tid? Levi's outleten, Nike outleten, Gap, Guess, Abercrombie & Fitch eller Dallas Combowys Pro Store?

• Telemarkgrrl

Åååh, vad härligt med Serre, Lappis!!

• Telemarkgrrl

Lappis, maken ska inte med och åka skidor i vinter så vi skjuter på Kanada tills han har möjlighet att följa med. Det blir största sannolikhet alperna och Italien i vinter igen.

Och nästa sommar Las Vegas och Kalifornien. Hög tid att börja planera alltså.

• Telemarkgrrl

Jo, maken drömmer om Las Vegas. Och jag kan tänka mig att följa med och ligga vid poolen och läsa böcker.

Sen hade vi tänkt oss att bila Las Vegas-San Diego-San Fransisco och kolla in Valley of Fire, Yosemite och Napa Valley. Jag skulle egentligen hellre se Yellowstone än Yosemite men det ligger alldeles för långt bort. Jag håller helt med att det inte får bli för mycket tid i bil!

• Telemarkgrrl

Lappis, tre-fyra veckor kanske?

• Telemarkgrrl

Ja, det är precis det - man måste unna sig lite lata semestrar också. Bila har ju definitivt sin charm men det kan ju vara lite slitigt att leva i resväska och packa ner och packa upp hela tiden.

Vi pratar om Korsika i maj.

• Telemarkgrrl

Och alperna i mars ... ajajaj, får nog börja snåla in lite på utgifterna nu.

Svar på tråden Upp och ned, hit och dit