Inlägg från: Piggelin1 |Visa alla inlägg
  • Piggelin1

Upp och ned, hit och dit

Ab Fab igen - en kompis till mig var i jobbet i NYC i september & när hon & kollegan traskade runt i SoHo, så lyckades de springa rätt in i inspelningen av SATC-filmen - alla fyra tjejerna var med! "Nu har jag sett dem, nu kan jag dö!" som hon uttryckte det!

• Piggelin1

Som sagt - de kommer i klump/flock mina inlägg! OM jag inte hinner in mer innan vi drar iväg - ha en underbar helg allihopa!

• Piggelin1

Ab fab - vilken härlig helg!!! Blir sugen på att göra ngt liknande - hmmm, kanske nästa års tjejresa?! Ska helt klart lobba för det lite!

Har förresten precis mailat NYC-filen till dig!

• Piggelin1

Lappis - vad kul att boken var bra!!!

• Piggelin1

Hmmmm, Sydafrika - precis som Lappis & Rosen kan jag ju hålla på hur länge som helst, men har inte rikitgt tiden just nu. Men ett par snabba tips förutom de du redan fått:

Vingården Boschendal mellan Franschoek & Stellenbosch. Vi njöt av en helt gudomlig picnic där! Dock måste man boka dagen före, det går inte att komma dit samma dag & beställa. Men vi ringde & det funkade hur bra som helst.
    I Kapstaden åt vi en (av alla) grymmemiddagar på restauranten Beluga (finns med i Håkan Larssons bok). Indiska Bukhara var också suveränt bra, ligger i centrum & alltså inte nere i Waterfront. På Bascule Bar på Cape Grace har de mängder med olika sorters whisky & även viner på glas - bra ställe det med. Sen var vi på ett coolt ställe i Green Point, låg precis vid havet & hade en suverän uteservering några trappor upp med "loungemöbler".
    Har några komplement till restauranterna i Franschoek, men har glömt namnen nu. Kan leta upp mer om du vill mer input.
    OM ni åker så att ni kan se valarna (maj-okt) så är Hermanus ett hett tips & där bodde vi på ett supergulligt B&B med suverän service. Tipsar gärna om det med. Åt även en suverän middag i den staden - mmmm!

• Piggelin1

Vad kul med Portugal - jag blir mer & mer sugen på att kopiera er resa

Tooticki, har inte testat Aqvavit eller Rainbow Room, överlag har vi inte ätit supertjusigt när vi varit i NYC. Jättebra - ja absolut, men inte sådär superlyxigt.

På tal om lyxigt förresten, i helgen när vi var hos mannens syster i Sala, så var även mannens halvsyrra & hennes sambo med. De hade varit i Sthlm en sväng & besökt en lyxkrog i Gamla stan ngnstans, Lilla Nygatan tror jag den låg på & hette ngt med två efternamn. De hade lyxat till det ordentligt & njutit av deras 20(!)-rättersmeny! Hennes sambo är kock & de hade fotat alla tjugo rätterna, så vi fick se bilderna - vilka små konstverk! Inte konstigt att det kostade en rejäl slant...

• Piggelin1

Ja just det, så hette den!
    Japp, håller med, konstigt det där med sommarstängt - minns att svägerskan berättade att stället stängde typ dagen efter de varit där eller så.
    Ok, om de finaste korgarna stänger för att kundunderlaget sviker i juli när alla har semester, men lunchställena??!
    Speciellt i Sthlm tycker jag det är skumt - ni har ju mängder med turister!! Ska alla gå på McDonalds eller?!

• Piggelin1

Nenne - det är MYCKET billigare att shoppa kamerautrustning i USA! Mannen min gjorde det när vi var över förra sommaren & sommaren dessförinnan beställde han ett paparaaziobjektiv hem till sina släktingar, som hans mamma sen bar med sig hem i sin resväska när hon var över!

Själv funderar jag på att köpa en ny kompakt digitalkamera & mannens systerson åker över till släktingarna om knappt två veckor för att vara aupair (!) hos en av familjerna i några månader. Han erbjöd sig att shoppa åt mig, så det är mkt möjoligt att jag antar erbjudandet. Kompisar som nyligen var över i Las Vegas & NYC köpte med sig kameror, navigationsutrustning till båten med mera, med mera.

Svar på tråden Upp och ned, hit och dit