Hej pa er, kan inte lata bli att kika in en snabbis & saega hej!
Ar foer tillfaellet hos brorsan i Amsterdam, efter en underbar vecka i Italien & ett par naetter i Alsace. Bestaemde laengs vagen att vi skulle kvista upp till brorsan i A'dam naer vi aenda aer i farten & kom hit igar kvaell. En riktig slappardag idag: brorsan & svaegerskan jobbar & deras dotter aer hos dagmamman. Superskoent, vi var onekligen lite maetta pa reseintryck nu
Verona var suveraent & lgh vi bodde i var superfraesch & lag centralt men aenda vaeldigt lugnt. Kan verkligen reommendera en tur dit! Venedig var en positiv oeverraskning, ingen kloaklukt & gick vi bara nagra sma graender at sidan, sa var vi ju helt ensamma! Ok, runt Markusplatsen var det ju hut mkt turister som heslt, men inte varre aen vid tec Eiffeltornet, Empire State Building eller liknande turistmagneter runt om i vaerlden.
En dag akte vi till Gardasjoen & huvuddelen av den dagen tillbringade vi i Sirmione, efter ditt tips, Lappis! Superfint! En annan dag for vi runt i Valpolicella, vaeldigt vackert, men svart att hitta vingardarna, de verkar inte alls satsa pa vinturism pa samma vis som i tex Alsace, daer det aer skyltat oeverallt. Rosen foerresten, super med ditt tips pa boken Provsmakning i Alsace, vi hade den som guidebok hela tiden naer vi for runt daer!
Men jag lovar att skriva mer sen naer vi aer hemma igen! Har foerresten funkat hur bra som helst att resa med A, hon aer verkligen otroligt enkel att ha med! Savael de langa bilresorna som vaermen har hon klarat finfint. ...och sen charmade hon italienarna till hoeger & vaenster precis hela tiden - & de aer ju verligen barntokiga i det landet!
Rosen, vi siktar pa att aka hemat pa onsdag (tror jag) & planen aer att straeckkora fr A'dam till Gbg da. Misstaenker att vi kommer att vara ganska slitna pa torsdag (spec dottern), sa det kanske blir lite tight att ses. Fast det hade ju varit saaaa kul! Hmmm, kanske kan halla det lite oeppet? Eller aer ni busy redan kanske? Var det pa redag som ni aker vidare?
Lappis, sag att du skrivit langt om Portugal, ska laesa det lite senare! Kaenner pa mig att det kommer att goera mig Portugal-sugen