Inlägg från: Ab fab |Visa alla inlägg
  • Ab fab

Upp och ned, hit och dit

Det är skönt med lugna helger- jag älskar när jag kan äta frukost vid sjön, läsa tidningarna hur läge som helst, duka in i medelåldersträsket genom att lösa Melodikrysset, sova middag i hängmattan...

tar tacksamt emot alla Stockholmstips. jag behöver rymma från svärmors omsorger när vi är där

• Ab fab

Fler som rör sig ut mot förorten Man kan ju tro att jag bor i skogen.. men 2 mil från Göteborg och 17 minuter med pendeltåget får väl räknas som hyfsat civiliserat *s*

jag roar mig med att läsa lägenhetsannonser, fundera över var vi skall bo. Men det lockar också med något utlandsår kanske. Frankrike? Vietnam? Argentina? Jag som hemmafru, dricka drinkar o spela golf.. hade varit något

• Ab fab

Suger åt mig alla restips som ni bullar upp med. Bretagne har jag varit i några gånger. varje gång i grått regn. En av de få franska dikter jag kan heter nåt som Rappelle-toi Barbara
    Il pleuvait sans cesse sur Brest ce jour-là. O så har det regnat men varit vackert.

Förorten kan vara väldans homogen. Så även i vår. Akademiker (totalt överskott på jurister), 40 år, 2-3 barn. Utomeuropéer finns det inte många av. Men inga glassarkvarter så- inga ladies who lunches precis

• Ab fab

Grekland... suckar o drömmer mig bort. Retsina med en skvätt soda i. Solvarm timjan utanför fönstret. fast Göteborg idag är helt ok. SOl o mpln o 20 grader

• Ab fab

ja soda eller 7 up. Riktigt kylt o goda oliver till... hmmmm

• Ab fab

Min grekiska favorit är stora vita bönor i en sötsyrlig tomatsås. Mums va gott. Kommer inte ihåg vad man kallade det

• Ab fab

lite vinäger o socker i såsen? Jag kommer ihåg att såsen var lite krämig

• Ab fab

taramosalata- jag tror att det är någon form av kaviarröra om jag inte minns fel. Jag har bott i Grekland men det är så länge sedan att det är preskiberat

Nu kom jag på något som var kanongott- en kall sås gjort på kall potatis, vitlök o olivolja. Man fick den till kokt fisk, men kommer inte ihåg vad den hette

• Ab fab

jag har ett charterförflutet så jag jobbade en säsong i Grekland bl a . Tyvärr inte så charmerade utan på Kos

Svar på tråden Upp och ned, hit och dit